Ny på forumet och som hifi-nybörjare har jag kanske tagit mig vatten över huvudet när jag som första inlägg slänger in en teknikfråga?
Har jag dessutom postat i fel forum kanske admin kan flytta?
Har en Luxman r600 och en Sony STR 6046 som jag bl a har kopplat till ett Tandberg-däck (TCD310) och har egentligen ett par
funderingar.
1. Kan jag överhuvudtaget koppla ett kassettdäck till Luxman? I så fall hur? Har provat via AUX men det funkar sådär.....
2. Jag tycker att Luxmanreceivern har lite svårt att göra sig gällande med bas och diskant, dvs det blir bara små skillnader
när jag vrider på vreden. Kan den vara för kraftfull för mina gamla Popboxar?
3. Har dessutom lite problem med Sonyn som verkar ha glapp i den ena högtalarutgången. Har provat att plocka isär den och rengjort
pottar och kontakter med elektronikspray men ungefär så långt sträcker sig mitt tekniska kunnande. Den funkar ibland men för att få ljud ut i
båda högtalarna så behöver jag koppla om den ena till "Speaker B". Stereolampan blinkar dessutom hela tiden men kan det ha med saken att göra?
Som sagt, mina tekniska kunskaper är något begränsade så jag hoppas på lite lättbegriplig hjälp
Tack på förhand!