Panasonic SG-60

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Ozric
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2017-07-04

Panasonic SG-60

Inläggav Ozric » 2017-07-04 15:56

Hej,

Jag har en Panasonic SG-60 Cassette Deck Reciever som min far köpte ny. Han anser att detta var runt 1969/70, men jag tror det är den är ca 10 år yngre än så.

Jag kan inte hitta mycket information om den online så jag undrar om det är någon här som vet något mer om den? Jag har inte ens lyckats ta reda på om detta var en dyr stereo när den var ny, eller en billigare variant.

Än så länge har jag bara snabbt testat bandspelaren och det låter ganska illa, men läshuvudet är väldigt smutsigt och bandet är ett gammalt type I från en loppis, så det är inte så konstigt. Jag hoppas kunna använda denna för att lyssna på band och även i framtiden koppla in en vinylspelare i om jag får råd med en sådan.

Här är lite bilder jag tog på den: http://imgur.com/a/a2pm8

rolfzetterberg
primus scientiam vindemiam
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2005-02-18

Re: Panasonic SG-60

Inläggav rolfzetterberg » 2017-07-04 18:02


Ozric
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2017-07-04

Re: Panasonic SG-60

Inläggav Ozric » 2017-07-07 15:06

Tack för länken!

Jag hittade även en datumstämpling inuti enheten "17nov80" så gissningsvis är den inköpt tidigt 1981.

Allting fungerar på den vad jag kan se, har inte testat phono än dock för jag har inget att koppla in där.
Återstår bara att lista ut om det går att göra något åt att volymratten samt bas och diskant sprakar när man vrider på dem.


Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster