pioneer pds 501 cd spelare

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Lasse-
 
Inlägg: 2612
Blev medlem: 2008-01-15

Re: pioneer pds 501 cd spelare

Inläggav Lasse- » 2017-12-03 12:41

Jag har en guld cd med jazz musik på en Japansk utgåva sk Audiofil skiva som det ska vara lite fel på
Det står också vad man använt för inspelnings utrustning på skivan.

Tror jag oxå har en Elvis skiva med guld som har en smart funktion för att få ur skivan ur konvolutet.

Mvh Lasse

Lasse-
 
Inlägg: 2612
Blev medlem: 2008-01-15

Re: pioneer pds 501 cd spelare

Inläggav Lasse- » 2018-01-04 01:18

Provade idag on vanlig cd skiva som jag har köpt utan fodral och bara i en vadderad påse men det var en lång
Spricka in från ytterkanten en bit bland spåren .Skivan är en Greatest Hits med Bilie Joe Spears men sprickan
Märktes inte i hörlurarna och tittade man på den blanka sidan så syntes det att det var spår på den hela vägen
Ut mot kanten sargen så då vart man förvånad att det inte hände någonting audiomässigt.

Lasse-

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3482
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: pioneer pds 501 cd spelare

Inläggav peterh » 2018-01-04 10:06

Lasse- skrev:Provade idag on vanlig cd skiva som jag har köpt utan fodral och bara i en vadderad påse men det var en lång
Spricka in från ytterkanten en bit bland spåren .Skivan är en Greatest Hits med Bilie Joe Spears men sprickan
Märktes inte i hörlurarna och tittade man på den blanka sidan så syntes det att det var spår på den hela vägen
Ut mot kanten sargen så då vart man förvånad att det inte hände någonting audiomässigt.

Lasse-

Det är en bra spelare !
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: pioneer pds 501 cd spelare

Inläggav RogerGustavsson » 2018-01-04 11:44

Lasse- skrev:Provade idag on vanlig cd skiva som jag har köpt utan fodral och bara i en vadderad påse men det var en lång
Spricka in från ytterkanten en bit bland spåren .Skivan är en Greatest Hits med Bilie Joe Spears men sprickan
Märktes inte i hörlurarna och tittade man på den blanka sidan så syntes det att det var spår på den hela vägen
Ut mot kanten sargen så då vart man förvånad att det inte hände någonting audiomässigt.

Lasse-


Är det inte så att det dubbel information på en CD, fördelad på två olika ställen på skivan?

Föregående

Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster