Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Inläggav det-var-battre-forr » 2020-02-28 01:15

Jag hittade en Heathkit AA-32 + Tunern AJ-13 i soprummet idag. Det var en Ferguson BSR P128-skivspelare med också som verkade medioker, max?! Skivspelaren funkade inte men jag kopplade in Tunern och det hela verkar funka helt ok, men jag gillar inte alls knappar, rattar etc. på den här.

Är det något att ha? Rör är ju intressant i alla fall. Jag har aldrig haft någon rörförstärkare tidigare.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Inläggav darkg » 2020-02-28 02:01

Mia, eftersom du inte gillar rattarna och knapparna är det väl inget att ha för dig... men det är inte skräp. Du kan säkert byta till dig något trevligt!
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Re: Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Inläggav det-var-battre-forr » 2020-02-28 02:39

darkg skrev:Mia, eftersom du inte gillar rattarna och knapparna är det väl inget att ha för dig... men det är inte skräp. Du kan säkert byta till dig något trevligt!


Nej, det ska ju kännas rätt då man vrider på rattar och trycker på knappar. Annars blir det ju inte bra. Nej, såg att det inte är skräp. Folk verkar vilja ha ett par tusen för dom här grejerna i alla fall.

Jepp! Jag ska nog använda det till att byta till mig något trevligare, för mig.

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3500
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Inläggav peterh » 2020-02-28 09:34

det-var-battre-forr skrev:Jag hittade en Heathkit AA-32 + Tunern AJ-13 i soprummet idag. Det var en Ferguson BSR P128-skivspelare med också som verkade medioker, max?! Skivspelaren funkade inte men jag kopplade in Tunern och det hela verkar funka helt ok, men jag gillar inte alls knappar, rattar etc. på den här.

Är det något att ha? Rör är ju intressant i alla fall. Jag har aldrig haft någon rörförstärkare tidigare.

AA-32 lämnar behagliga 10watt. Slutrören är tyvärr svåråtkomliga och dyra ( ecl86) annars funkar de bra
med lättdrivna högtalare.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Re: Heathkit AA-32 + AJ-13 - något att ha?

Inläggav det-var-battre-forr » 2020-02-28 14:37

peterh skrev:AA-32 lämnar behagliga 10watt. Slutrören är tyvärr svåråtkomliga och dyra ( ecl86) annars funkar de bra
med lättdrivna högtalare.


Ok. Tackar för infon. Jag kommer inte använda det här själv eftersom knappar och sånt kändes så ...plastigt... och oskönt. Jag använder det till att byta till mig något.


Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster