Moderator: Redaktörer
FocSuiH skrev:Måste man hålla sig under 2.000 kr?
Köper av olika skäl aldrig högtalare så billiga för jag inbillar mig envist att jag får långt mer för pengarna om jag går upp till åtminstone 4.000-5.000 (med undantag om jag har osannolik tur).
/ FocSuiH
VladDrac skrev:Rauna och Opus 3 kan man ofta köpa otroligt billigt. De låter riktigt bra och kan uppgraderas med framtagna kit om andan skulle falla på i framtiden.
De Opus 3 chorus som jag köpte för 300:- lät hemma hos mig bra mycket bättre än andra vintage högtalare som jag ägt, bland annat Sonab OA-14 och JBL-110.
Oeldling skrev:Jomenvisst kanske det är så
Men om man ska köpa till någon mindre ljudintresserad men som ändå vill ha ett i den personens öron bra ljud !FocSuiH skrev:Måste man hålla sig under 2.000 kr?
Köper av olika skäl aldrig högtalare så billiga för jag inbillar mig envist att jag får långt mer för pengarna om jag går upp till åtminstone 4.000-5.000 (med undantag om jag har osannolik tur).
/ FocSuiH
Zzombie skrev:Kolla in Zachrys kvarstvågspipor eller Dahlströmmarna som liknar ESL-57, om det nu är gammalt du är ute efter
juanth skrev:Det finns många modeller av äldre Heco som presterar enormt bra för småpengar. Under 1000:-
sportbilsentusiasten skrev:JBL 308 mk I
Måste vara mk "ett", De blev dåliga i andra versionen.
Tillhörande sub 310 är även det ett fynd
nijo skrev:juanth skrev:Det finns många modeller av äldre Heco som presterar enormt bra för småpengar. Under 1000:-
Har du något/några exempel?
jonasz skrev:sportbilsentusiasten skrev:JBL 308 mk I
Måste vara mk "ett", De blev dåliga i andra versionen.
Tillhörande sub 310 är även det ett fynd
Vad blev dåligt?
Morello skrev:NHT 2,5 är otroligt prisvärd som begagnad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster