Denon PMA-1520 blir snabbt het

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

FocSuiH
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2018-06-04

Re: Denon PMA-1520 blir snabbt het

Inläggav FocSuiH » 2023-01-18 11:17

Jag har suttit stilla i båten och kopplat loss PMA-1520 till förmån för andra förstärkare, har ett "antal" i syfte att hitta den optimala = i det närmaste omöjligt men KUL !

Har ännu inte drabbats av något överslag eller dylikt, förstärkarna och högtalarna (de växlas också ofta, tester pågår konstant i samma syfte som ovan) mår fortfarande bra med tanke på min omsorg vad anbelangar volymläge, total speltid osv.

Erhöll hett ( ! ) tips för en tid sedan om en "högtalarväxel", System One SC4B som säljs av ett antal återförsäljare. Två av varandra oberoende "källor" (välrenommerade återförsäljare/butiker) rekommenderar starkt denna låda som sägs eliminera det problem med impedansen som denna tråd primärt handlar om, när man har fler än ett par högtalare inkopplade. Impedanskorrigering kallas detta, man får tro vad man vill om detta och min åsikt är att eftersom jag nu har köpt den men ännu inte fått den levererad så testar jag den och ser vart det leder. Har också fått mer och kompletterande info per telefon av en av återförsäljarna.

Om en tillverkare har funnit att detta går att sälja med de motiveringar som ges på varje sajt SC4B går att finna (teknisk produktinfo, spec.) och att de har tagit strid med hur impedansens lagar verkligen uppträder i hemma-hifi (mm.) så gläder det i alla fall mig. Avser dock att fortsätta att vara försiktig vilket lär uppskattas hos grannarna. Jag förväntar mig inte BÄTTRE ljud

Liknande produkter finns för ett par hundra kr, upp till flera tusen.


/ FocSuiH

Föregående

Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst