Vintageförvaring från Telefunken

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
brodde
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2005-02-04
Ort: Shanghai

Vintageförvaring från Telefunken

Inläggav brodde » 2005-10-04 11:14

Har stuvat om lite efter att min gamla smäckiga DVD-spelare la av för en tid sedan. Har nu skaffat en ny om möjligt ännu smäckigare... Men strunt i den, poängen är att jag fick till ett finfint förvaringsarrangemang den här gången så därför vill jag dela med mig!

Den här radiomöbeln köpte jag för en dryg hundring på sopstationen (stort begagnatvaruhus/loppis i Malmö).
Bild
Skicket var sådär, någon ratt saknas och en av ribborna framför högtalarna hängde på trekvart. Därför skäms jag inte för det jag har gjort, - rivit ut innandömet.

När man numera öppnar...
Bild

...så hittar man istället detta.
Bild
SmäckDVD-spelare från Clas O.
Netgear mp101, nätverksbaserad mp3-spelare.
Här inne är det eg bara recivern från Pioneer som kanske kan betecknas som vintage. Modellen heter SX-590 och är troligen en av de allra sista klassika silverfrontarna. Den driver i sin tur mina Carlsson OA12.
Skulle jag tröttna på Carlsson(nåja...) så switchar jag helt sonika om till de interna högtalarna i Telefunken som jag anslutit till recievern. Då låter det riktigt burkigt oldschool.

Och eftersom jag är ledig idag så tror jag bestämt att vi ska avlägga visit hos några begagnatställen och se om vi kan fynda lite idag, förra veckan la jag vantarna på en Pioneer SX-300 och en riktigt bra AKAI-tuner för småpengar (180kr för bägge)!

PS: Om det är någon som skulle behöva reservdelar till en liknande Telefunken-pjäs så har jag den utmonterade skivspelaren liggande i källaren.
Senast redigerad av brodde 2005-10-05 22:42, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Rishna
 
Inlägg: 436
Blev medlem: 2005-08-31

Inläggav Rishna » 2005-10-05 18:13

Fasen vad läcker recievern är!

Användarvisningsbild
xeizo
 
Inlägg: 2959
Blev medlem: 2005-09-12

Inläggav xeizo » 2005-10-05 18:30

Bara att hålla med! Snygg sak :D

Användarvisningsbild
brodde
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2005-02-04
Ort: Shanghai

Inläggav brodde » 2005-10-05 22:42

Jo, jag är riktigt glad att jag hittat den. Superskick, inte en skråma och dubbla analoga effektmätare. Jag är löjligt förtjust i att se nålarna vippa :-)


Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster