Moderator: Redaktörer
Det märkliga är att inget fortfarande låter bättre än en vältrimmad studermaskin på 15" hastighet med dolby SR!
popedh skrev:Det märkliga är att inget fortfarande låter bättre än en vältrimmad studermaskin på 15" hastighet med dolby SR! men man hoppas att dom hittar på nån digital motsvarighet snart, så man slipper alla dessa tejper,)
Morello skrev:popedh skrev:Det märkliga är att inget fortfarande låter bättre än en vältrimmad studermaskin på 15" hastighet med dolby SR! men man hoppas att dom hittar på nån digital motsvarighet snart, så man slipper alla dessa tejper,)
Det finns redan.AD-omvandlare och hårddisk tex.
poped skrev:Kan inte du & jag bestämma att vi ignorerar vanrandras inlägg... har ingen lust att sitta å svara på massa skit från nån som inte verkar kunna ett smack! ok?
Nagrania skrev:Jag har en Studer A912:a med SR/A .... mycket bra. Tim de Pavaricini brukar på beställning bygga om Studer C37 eller J37 till 1" 2-track och 15-30". Jag har tyvärr aldrig hört en sådan ombyggd maskin men dom var ju redan väldigt bra innan ombyggnaden. Då ska man veta att C37:an är från 1959. Ibland har jag ångrat mig när jag inte nappade på att ta över en Ampex ATR 104. Det här var på 80-talet men jag tyckte just då inte att jag hade plats för en sådan. Annars är ju just den modellen kanske den bästa som Ampex någonsin har byggt.
popedh skrev:Morello skrev:popedh skrev:Det märkliga är att inget fortfarande låter bättre än en vältrimmad studermaskin på 15" hastighet med dolby SR! men man hoppas att dom hittar på nån digital motsvarighet snart, så man slipper alla dessa tejper,)
Kan inte du & jag bestämma att vi ignorerar vanrandras inlägg... har ingen lust att sitta å svara på massa skit från nån som inte verkar kunna ett smack! ok?
popedh skrev:Att det låter bättre är väl fel ord... Digitalt är mer likt originalet, men jag älskar vad en analogmaskin gör med ljudet.
The_Man skrev:popedh skrev:Att det låter bättre är väl fel ord... Digitalt är mer likt originalet, men jag älskar vad en analogmaskin gör med ljudet.
Aha det är din subjektiva bedömning alltså....nog för att jag tycker det är bättre att den lyssnar(konsumenten) än den som producerar musiken avgör det....därför så borde man göra musiken så neutral och "oförstörd" som möjligt...sen är det upp till konsumenten att redigera om han/hon så vill
popedh skrev:Men det funkar ju inte så. vi får i uppdrag att göra en bra produktion.
Som passar så många konsumenter som möjligt... Den dagen då merparten inte vill att det skall gå över tape som kommer vi sluta givetvis.
popedh skrev:Morello skrev:popedh skrev:Det märkliga är att inget fortfarande låter bättre än en vältrimmad studermaskin på 15" hastighet med dolby SR! men man hoppas att dom hittar på nån digital motsvarighet snart, så man slipper alla dessa tejper,)
Kan inte du & jag bestämma att vi ignorerar vanrandras inlägg... har ingen lust att sitta å svara på massa skit från nån som inte verkar kunna ett smack! ok?
The_Man skrev:popedh skrev:Men det funkar ju inte så. vi får i uppdrag att göra en bra produktion.
Som passar så många konsumenter som möjligt... Den dagen då merparten inte vill att det skall gå över tape som kommer vi sluta givetvis.
Jag förstår...men frågan är om det är konsumenten, uppdragsgivaren eller producenten so avgör om det är bra ljud eller inte....eller om det är musikern, vilket det borde vara eftersom han/hon borde bäst veta hur han/hon ska låta
profbd skrev:någon nämde Tim de paravichini han har jag och IÖ samt JL och några andra tappra besökt
helt oförglömligt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 55 gäster