Moderator: Redaktörer
The_Man skrev:Beror på varför du ska ha dom hemma och lyssna....är det för att jämföra med dina nuvarande så tycker jag att du ska ha samma förutsättningar för dom så att du kan märka skillnad specifikt för högtalaren inte rummet.
Affald skrev:Rätt höjd på piP är väl en bra början, dvs. 50 cm över golv. Dock ej högre men i värsta fall aningen lägre OK vill jag minnas att jag läst mig till på detta fantastiska forum
//JB
som har piP på 48,5 cm, det gäller ju att dra ut på tweekandet, he hee
Affald skrev:Nej tyvärr, men det är snabbt gjort om du har nbananer i ena ändan.
//JB
funkar söndag?
reeltoreel skrev:Olika högtalare kräver väl olika placering/dämpning så då får man väl försöka skapa förutsättningarna som den högtalaren trivs bäst med eller....?
Det finns trådar i ämnet och konkreta uppställningstips har skrivit säkert 100 ggr.
Vilka blir jämförelse objekten?
är det inte bättre att försöka hitta en högtalare som passar bäst i just det rum du har?......det är ju du som ska trivas med högtalaren
reeltoreel skrev:Dessutom är jag hemskt sugen på att lyssna på pIP pga allt gott som skrivits om den.
reeltoreel skrev:Det finns trådar i ämnet och konkreta uppställningstips har skrivit säkert 100 ggr.
För mitt specifika rum?![]()
Rydberg skrev:reeltoreel skrev:Det finns trådar i ämnet och konkreta uppställningstips har skrivit säkert 100 ggr.
Du har ju inte specificerat ditt rum annat än att det är av en viss storlek och är "normalt möblerat". De generella du frågor du slänger ut har redan besvarats ett otal gånger.
reeltoreel skrev:Rydberg skrev:reeltoreel skrev:Det finns trådar i ämnet och konkreta uppställningstips har skrivit säkert 100 ggr.
Du har ju inte specificerat ditt rum annat än att det är av en viss storlek och är "normalt möblerat". De generella du frågor du slänger ut har redan besvarats ett otal gånger.
Jag skämtade om det inte framgick!
Är det något som retar dig Rydberg så kan jag ställa min fråga annorstädes no problemos.
Ursäkta min dumdristighet att ställa en fråga som besvarats 100ggr redan samt i fel forum dessutom.
reeltoreel skrev:Ska tala om det nästa gång istället för att användasom så lätt misstolkas
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo du har nog rätt i att det finns mycket läsning om dessa skapelser.
Både om det ena och det andra.
men eftersom mina topics i detta forumet inte är så många(knappt några) tyckte jag det var skoj att få en egen (skämt)![]()
Ska kolla runt lite!
Kram på dig Rydberg![]()
FBK skrev:Vad gulliga ni är mot varandra grabbar
reeltoreel skrev:Nu har jag funnit en del om piParnas placering.
Men det blev inte så mycket mer än det som myntats i denna topic.
50cm från golv,nära bakvägg samt dämpning på bakvägg.
Sedan får man väl prova lite själv också naturligtvis.
I vilket fall som helst ska det bli intressant att få höra dessa kändisar.
Wolfie skrev:Glöm inte SD-fötterna![]()
Höjd ska ju egentligen vara 50cm stativ-höjd + SD-fötter (ca. 8-10 mm till).
Är det Jensevik som ska ta med sina piP-crt?
Jag trivs bäst med mina invinklade så att man ser pyttepyttelite av utsidorna på högtalarna, typ.
Användare som besöker denna kategori: niklas och 6 gäster