Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
xeizo skrev:Allvarligt, är det så mycket mer än skumkanter som åldras speciellt på något element så länge man inte matar 200W likström igenom det?
Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
men sedan skall dom in i lådor o filter osv.. Och till sist spela bra också.. Där brukar problemen ofta komma.. Det låter inte bra...
denna "skillnad" är det man betalar för...I alla fall jag..
finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna..
men sedan skall dom in i lådor o filter osv.. Och till sist spela bra också.. Där brukar problemen ofta komma.. Det låter inte bra...
Mayro skrev:Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
förtydligar medelandet för dom korkade medlemmar som inte fattar.. Och baltazar.. Jag garanterar dig och andra att om inte tonen skärps till nu ifrån er så ska jag konsekvent exakt som ni gör sabba ställa till bråk o djävlas överallt här..överallt...
Får ni hålla på som ni gör så får fan jag också.. valet är ert.. Lägg av eller jag börjar exakt som er..
Detta är ju inget man kan stänga av mig för om inte ni blir avstängda..
denna "skillnad" är det man betalar för...I alla fall jag.. :lol:
Mayro skrev:Mayro skrev:finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
hur i hela jävla världen man kan få detta till att jag påvisar MIG såsom kunnig på området vet jag inte..
Men jag vet att en del här är fruktansvärt jävla korkade och enbart solklart söker bråk oavsett vad rydberg...
finns nog en uppsjö av bättre standarelement än inos egna.. Så vill man ha billigare och bättre finns dom nog där ute..
hur i hela jävla världen man kan få detta till att jag påvisar MIG såsom kunnig på området vet jag inte..
Men jag vet att en del här är fruktansvärt jävla korkade och enbart solklart söker bråk oavsett vad rydberg...
Mayro skrev:ofta tror jag (inte alltid) då tillverkare specialbeställer sina element är för diy inte skall sno ider därifrån o bygga snudd gratis....inte alltid. Men ofta.. Argument brukar vara att man vill ha exakt rätt parametrar osv..![]()
Se bara på alla dom som stoppat sin diysäljning numera.. Detta då tillverkarna av färdiga lådorna blivit förbannade...
OM du nu är så okunnig varför ens spekulera? Och när du väl spekulera varför försöker du alltid slänga så mycket skit du kan på Ino:s element
Hej Mayro!
Anledningen till specialbeställda element är oftast att de görs på speciella liner med mycket högre kvalitetskontroll och selektering. Det är dyrt. Men i en produktiv miljö vill man ha tighta tolleranser. Samtidigt kan man med fördel förändra parametrar som passar sin produkt.
Mayro skrev:Hej Mayro!
Anledningen till specialbeställda element är oftast att de görs på speciella liner med mycket högre kvalitetskontroll och selektering. Det är dyrt. Men i en produktiv miljö vill man ha tighta tolleranser. Samtidigt kan man med fördel förändra parametrar som passar sin produkt.
jag vet...
Men detta innebär inte att det finns en uppsjö bra element som i SIG kan även vara "bättre" även om dom ej är specialdesignade..
Och om man har kunskapen att utfinna dessa bland alla tusentals (?)tillverkare som finns så kunde man säkert finna även dessa guldkorn..
Mayro skrev:Jag tvivlar starkt på att ino/vifa är världens "bästa" element.. Däremot är dom säker dom bästa i sin placering o färdiga produkt...
Och låter på slutet även bra ....
Ja du, det får man hoppas. Bäst att svara på det är nog Ingvar som så vitt jag vet får tämligen mycket element skickade till sigadagio skrev:Det har väl hänt en del sedan 70-talet får man hoppas....
adagio skrev:Det har väl hänt en del sedan 70-talet får man hoppas....
adagio skrev:Kompromisslöst skulle man kunna påstå, varför inte se till att tjäna pengar på det genom att även exploatera Highend marknaden?
Som jag skrev i en annan tråd.
adagio skrev:Inte för att jag har med det att göra, men hur finansierar man det?
Det verkar ändå som ett lite jobbigt/dyrt sätt att jobba på. Varför uppfinna hjulet på nytt.
Det är väl inte så självklart att man har det som drivkraft att exploatera och tjäna pengar. Det kanske innebär kompromisser som man inte vill göra.adagio skrev:Kompromisslöst skulle man kunna påstå, varför inte se till att tjäna pengar på det genom att även exploatera Highend marknaden?
Som jag skrev i en annan tråd.
olof skrev:grundläggande intresse av tjäna stora pengar.
Jag trodde enda sättet att bli miljonär på högtalare var att vara miljadär från början
Mayro skrev:olof skrev:grundläggande intresse av tjäna stora pengar.
Jag trodde enda sättet att bli miljonär på högtalare var att vara miljadär från början
nejdå.. man kan ju bara börja med att ha "massa säljare" på forum utspridda så bespar man sig all marknadsföringkostnad o allt....
alltid en bra start kanske till första millen i alla fall...
Läs nu med aningen humor även om detta innehåller en del ironi..
Men detta innebär inte att det finns en uppsjö bra element som i SIG kan även vara "bättre" även om dom ej är specialdesignade..
Och om man har kunskapen att utfinna dessa bland alla tusentals (?)tillverkare som finns så kunde man säkert finna även dessa guldkorn..
Kan du ge mig ett tips på baselement och ett diskantelement som är bättre än inos egna så ska jag personligen mäta dist vid 96dB på båda elementen samt frekvenskurva.
Ja, jag ska tom investera i dessa element bara för att en gång för alla konkret bevisa att du snackar skit
Och om man har kunskapen att utfinna dessa bland alla tusentals (?)tillverkare som finns så kunde man säkert finna även dessa guldkorn
Mayro skrev:.. Och kan säga jag PÅSTÅR med bestämdhet och att jag hävdar JAG kan säga bättre element så ok.. säg var i så fall.. för i sådana fall skall jag omgående ändra detta direkt..
lazyworm skrev:Mayro jag trodde faktiskt att du hade någon koll på något enskilt element som du kunde tänka dig var bättre än Inoelementen, alltså ett specifikt element eftersom du postade...
Ifall du nu inte har minsta tanke om vad för element som skulle kunna vara bättre så förstår jag inte riktigt varför du postade överhuvudtaget?
Kaffekoppen skrev:Mayro,
Jag tycker det är synd att du aldrig svarar på de frågor som ställs till dig. Du kan säkerliggen ge intressanta svar och upplägg.
Sköt om dig!
/Magnus
Jasså, hur kan du vara övertygad om aldrig någon kunnig har kunnat påvisa ett sådantMayro skrev:..Jag är övertygad det finns "bättre" standardelement om en kunnig person söker.....
Du avslöjar dig alltför välMayro skrev:..Sedan börjar detta jävla fjantiga tjafs om inos förbannade element kontra andra hit o dit....
Mayro skrev:..Missförstå mig inte mer än nödvändigt.. Med detta glorifierade av ino audio är rent patetiskt...Det är rena gudadyrkan.. värre än muhamedbilderna....
Ja säkertMayro skrev:..Jag kan säga att en snubbe som hörde ino sa så här..
" det va väl enbart en överskatta basreflexburk med noll drag i".....
Mayro skrev:..Men OM jag varit en skitstövel som snackar skit.. Då borde jag ju sitta och ändra mina ord om ino o snacka ner dom.. säga jag va snäll osv osv för att barnsligt bemöta er....
Mayro skrev:..Min syn på detta är att ni har en markant fjollstil lindrigt sagt..
Grismannen skrev:Vad är det för element som sitter i pi 60.
Jag efterfrågar vem som tillverkar dom.
Dom liknar Vifa P21.
ps. Även om du inte gillar Inos högtalare så försök be någon om mätningar på elementen
Där har vi olika preferenser. Jag tycker det är trevligt med högtalare som kan prestera bra med billig elektronik. Klart de presterar bättre om de används med riktigt strömstarka förstärkare. Det gäller även Pip. Det gäller nämligen alla högtalare som tillverkas.Mayro skrev:Jag gillar dom. men inte så till den grad att jag anser dom vara överdjävliga som här sägs oftast...dom är bra prisvärda burkar. som funkar med billig elektronik..
Det verkar vara en trevlig högtalare. Jag vet inte ännu. Mina är på lackning, och jag har bara hunnit lyssna på dem ett kort tag. Som köpare hoppas man ju att man gjort ett bra val. Kommer lägga upp lite bilder och ömdöme sedan.Mayro skrev:Med ett undantag.. Pip.. Dom är skrattretande kompetenta för sitt pris..
och lirar så in i helvete bra med billig elektronik så jag förstår exakt varför dom vinner mångas hjärta.. Inget snack om saken där..
Nu gjorde du det igen min vän. Du valde ut en liten sak som du valde att prata om, men läste inte hela min mening. Samma sak som du tycker andra görMayro skrev:sedan att jag skall akta mig så man inte "hoppar på".. Hmm jag trodde folk fanns här för att dela en hobby tillsammans.. Inte lurpassa på att ev finna saker att "hoppa på" hela tiden..
Tack! Sov som en grisMayro skrev:Men men.. Önskar dig en trevlig god nattsömn.. Och tack för visad respekt.. Tack.. Sådant är trevligt. och föder god stämmning..
Mayro skrev:Jag har om du tittar inte sökt bråk efter detta utretts tidigare... Men så kommer en gök o snackar om att visa upp hur jag snackar skit mm...
Gör ditt jobb i stället och säg åt folk som så uppenbart endast söker starta nya bråk.. Säg inte åt mig..
Dom är inte bara tillverkade för Ino, det är en 100% design av Ino Audio - dvs du lär inte hitta någon direkt "kompatibel" på marknaden...
Nja, de ingående delarna i pi60 diskanten är off the shelf, så det är ju inte riktigt samma sak. Kan ju dock hända att jag minns fel härProzac skrev:Dom är inte bara tillverkade för Ino, det är en 100% design av Ino Audio - dvs du lär inte hitta någon direkt "kompatibel" på marknaden...
Jag har för mig att diskanten i pi60 är "off the shelf" medan diskanten i pi60s inte är det...
Nja, de ingående delarna i pi60 diskanten är off the shelf, så det är ju inte riktigt samma sak. Kan ju dock hända att jag minns fel här
Prozac skrev:Prozac skrev:
Citat:
Dom är inte bara tillverkade för Ino, det är en 100% design av Ino Audio - dvs du lär inte hitta någon direkt "kompatibel" på marknaden...
Jag har för mig att diskanten i pi60 är "off the shelf" medan diskanten i pi60s inte är det...Nja, de ingående delarna i pi60 diskanten är off the shelf, så det är ju inte riktigt samma sak. Kan ju dock hända att jag minns fel här
Ingående delarna?? Vad menar du?
Jag har fått intrycket av att pi60 diskanten inte är ett standardelement men som är byggt av enbart standardkomponenter.
Prozac skrev:Jag har fått intrycket av att pi60 diskanten inte är ett standardelement men som är byggt av enbart standardkomponenter.
Åhå, ja så kan det ju vara. Pinnicks bild ovan som föreställer ett par pi60 diskanter ser ju ut som Dynaudio D-21 med liten hornladdning, men sedan kan de förstås vara modifierade av IÖ?
Men jag tror inte det är så eftersom vi ändå pratar om den billigaste av pi60-familjen. IÖ kan ju knappast sitta och handmodda varenda diskant han säljer? Ett antal par (50-100 kanske) pi60 säljs säkert varje år. IÖ borde väl lägga krutet på pi60s och de dyrare systemen och det är väl därför de kostar mera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster