Moderator: Redaktörer
Xenod skrev:... samt en Denon 3805 reciever...
Haakan_W skrev:nånstans mellan 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W)
nån mattenisse borde kunna räkna ut det iaf
dawen skrev:Vad har du för receiver? Min låter helt annorlunda när jag slår om från direktläget till vanliga stereoläget Confused
Xenod skrev:Haakan_W skrev:nånstans mellan 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W)
Ah ok, inte speciellt mycket starkare då men kanske en betydande sänkning av dist?
Haakan_W skrev:Xenod skrev:Haakan_W skrev:nånstans mellan 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W)
Ah ok, inte speciellt mycket starkare då men kanske en betydande sänkning av dist?
från 104 till kanske 107 är ju dubbelt så starkt...dvs betydligt starkaredisten borde vara på samma nivå...
kecke skrev:Hej Xenod!
Jag vet inte om jag är fel ute, men när du kör directläget är det inte inställningarna i dvd:n som gäller. Du måste ställa om frontarna till small även där. Kan det vara lösningen? Jag hann inte kolla vad du använde för signalkälla utan det blev ett svar i "blindo" från mig.
Kecke
Thomas_A skrev:Haakan_W skrev:nånstans mellan 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W)
hmmm... jag tror inte riktigt det ovanstående relationerna stämmer.
RogerGustavsson skrev: En iP utan port ska väl motsvara en piP över ca 100 Hz?
Xenod skrev:Har en Denon 3805 reciever.
Xenod skrev:Vilken förändring upplever ni andra som har piP delade mot basmoduler?
dawen skrev:fast samtidigt så låter mina pi18 inte alls lika rentDetta beror antagligen på mitt delningsfilter (Sentec EC8, fast med rätt sunkiga pålödda kablar, eftersom det var det enda jag hade hemma då jag moddade bort de gamla DINkontakterna i samband med att jag justerade delningsfrekvens på filtret).
Haakan_W skrev:hmm ja jag har ingen aning, men om det står 108db @ 140hz borde det ju inte bli bättre av att dela vid 80hz? eftersom det förmodligen är mätt/simulerat med en sinuston?
kan inte nån kunnig reda ut detta det vore intressant
kecke skrev:Hej Xenod!
Jag vet inte om jag är fel ute, men när du kör directläget är det inte inställningarna i dvd:n som gäller. Du måste ställa om frontarna till small även där. Kan det vara lösningen? Jag hann inte kolla vad du använde för signalkälla utan det blev ett svar i "blindo" från mig.
Kecke
Nattlorden skrev:För mig personligen kan piP spela mer än väl mycket för högt som det är, så det är bara det fysiska (och några Hz mindre) i basen jag söker med min uppgradering - inte ökad nivåkapacitet.
martinfor skrev:Det magiska ljudet framträder i puredirect-läge på Denon (3806). I stereoläge tycker jag det blir mer än märkbart sämre. Detta skulle inte vara nåt alternativ för min del.... Lyssna och jämför...
Xenod skrev:Är du säker på att det inte är distortionen som gör att du upplever att piP kan spela högre än du vill lyssna? Jag kände så på mina förra högtalare, att jag inte behövde mer ljudtryck.
Martin skrev:När man menar att en högtalare kan spela 104dB över 34Hz vad menar man då? Är det med en ensam sinuston eller någon form av brus? Om en högtalare kan spela en 34Hz sinus vid 34Hz borde det väl inte vara några problem att även överlagra en 20kHz ton på 104 dB ovanpå den om diskanten klarar den?
Användare som besöker denna kategori: niklas och 6 gäster