Lägligt nog skulle lillebror ha ett par piP (efter budgetstretchning och övertalning) så självklart avyttrades mina till förmån för en ny byggsats - piP signatur

Blev Universums förste piPs ägare

Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Jag tycker att det passar bra att tråden ligger här!
Du som har träffat Ingenjören, vad är skillnaderna mellan piP och signaturversionen? Jag har för mig att han förr sagt att lägre dist och lite bättre basförmåga skulle vara de två stora skillnaderna, finns det något mer som är viktigt?
Haakan_W skrev:är inte korgen på pip i plåt?
pingvinlakrits skrev:Adzer: tack![]()
Det är en Canon Eos 5D - med Leica optik, Canons egen optik duger inte riktigt för det jag plåtar.
Fast jag kan lite bättre, normalt. Jag kör lite titta-å-tryck stilen med befintligt ljus utan stativ (i sällsynta fall blixt slagen i taket vid behov) och det är inget finlir direkt.
Sitter för mycket med bilder (jobb och "eget") så jag slarvar fram presentations bilderna.
Tillbaks on topic:
Nu är de spacklade, pust, det var lagom roligt och Plastik-Pudding stinker ju som bekant. Men jobbigast var att det härdar på ca 5 min så man fick blanda många små omgångar och jobba snabbt. Spar slutslipning och plåtning till morgonkvisten. Lär sova tungt på de där ångorna...
Tja, smältlim borde vara helt okej att isolera med. La lite under kablarna, i med kabeln och lite ovanpå, dvs bakade fast dem. Tanken är att de inte skall kunna rassla i något enskillt fall under spelning.pingvinlakrits skrev:Kaffekoppen; det låter inte riktigt som en bra idé...
Tryckte du ned ledningen när du smältlimmade? Kanske ligger den an mot chassiet? Jag vet inte hur smältlim är som isolering överhuvudtaget.
Morello kanske kan kliva in igen och berätta?
"spolen" borde det väl stå helt enkelt, eller?pingvinlakrits skrev:
Hålet bör inte täppas till av komponenterna och eftersom "talspolen"....
PlastNaqref™ skrev:Nej den är i plast.Haakan_W skrev:är inte korgen på pip i plåt?
pingvinlakrits skrev:Jaa...De har varit omsorgsfullt nedpackade och har gästspelat till och från...
I förra lgh så var det så litet att pi60 stod oanvända och undanpackade![]()
medan piP skötte återgivningen.
Nu - med större lgh - är det ombytta roller, men kan nog inte vara utan ett par piP(s). Hoppas att de ska vara så pass bra att jag får lust att göra ett par stativ och varva pi60 och piP(s). Annars kommer de väl till rätta i ett senare sammanhang.
pingvinlakrits skrev:Blev bilden i fel storlek?
pingvinlakrits skrev:Hej Ingvar; där ser man! Jag skippar (s) till förmån för s.
Således: piPs i framtiden... ...för korrekt terminologi. Som givetvi(s) är viktigt!
pingvinlakrits skrev:
Slut mounting in progress - stay tuned.
Nä fy faro, blanda insexskruvar och krysspårskruvar på fronten är ju ajabaja estetiskt sett!! Dessutom är det precis som Conan säger, insexskruvarna skall vara bak pga hålen i anslutningspanelen. Tänk också på att formen på insexskruvarna kan störa lite akustiskt då skruvskallarna sticker upp en del.Kaffekoppen skrev:Jag körde allt insexskruvar på baselementet och krysspåren bak utan problem. Det är ju snyggare med insexskruvar
Kaffekoppen skrev:Javisst torde de störa! Iallafall teoretiskt, men absolut inte estetiskt
Kaffekoppen skrev:Skulle dessutom tro att de medföljande skruvarna med krysspår sjunker in alldeles perfekt i korgens försänkningar....
Kanske hade andra skruvar? Det problemet uppstod inte med mina, och uppenbarligen inte med Pingvinlakris högtalare heller...Rydberg skrev:Kaffekoppen skrev:Tänk, jag ser inte ens problemet!Kryssskruvens skalle går inte ner i försänkningen och då sprack plasten när tätlisten komprimerades.
Du ger dig inte innan alla världesn piP har skruvarna på rätt ställe!Rydberg skrev:Ok titta nu då!![]()
pingvinlakrits skrev:Suck. Jag som tänkte skriva lite lyssningsintryck här och nu eftersom jag inte hann skriva igår pga omformatering av dator och vårstädning av balkong (och dator). Men nu går ju det bort eftersom jag måste hem, skruva ur sexkantsskruvarna och återställa dem i korrekt lyssningsskick och göra om hela lyssnings-sessionen.
pingvinlakrits skrev:Ok, kul!
Då har vi kaffe, HiFi och foto gemensamt.
Synd man har flickvän redan - du skulle bli en trevlig sambo
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster