Moderator: Redaktörer
Är det inte Johan Lindroos som har ritat den nämda bio:n eller avses en annan?Almen skrev:Ino Audio stod dock lyckligtvis inte med i köpställe-listan i slutet, så någon extrem anstormning blir det nog inte. Vore i och för sig kul om IÖ fick fler sådana uppdrag - måste vara riktigt roligt!
Rydberg skrev:Är det inte Johan Lindroos som har ritat den nämda bio:n eller avses en annan?
Öhman har nämnt någon no-limits-hemmabio han har varit med och byggt (med litet darr på stämman), och jag antar att det är den.Plaza skrev:Han tog hjälp av en ljudingenjör, Ingvar Öman, som räknat ut vilka vinklar och avstånd väggarna skall ha för att optimera ljudbilden samt vilken dämpning väggarna skall ha för att inte ljudet skall studsa tilbaka. Det är också Ingvars högtalarsystem som Magnus satsat på.
Wolfie skrev:Låter ju inte alls speciellt påkostat... *host*![]()
Kan tänka mig att det är (en av?, nää knappast) landets mest välljudande
hemma biograf
Erik_AA skrev:Ragnwald skrev:Vadan alla filtar? Ingenstans att lägga upp fötterna, dåligt.
Kan se framför mig hur Ingvar förespråkar tygsoffor men kunden vägrar och det blir en kompromiss med framlagda filtar .Ren spekulation.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster