Nu kommer den riktiga testen på en sann Ino Audio vän! Vad är detta?

MVH
/Janne
PS Ja den är är "handgjord i ett ex , CNC, CAD kod osv...) och blev ej OKád av Ingvar

(Skulle jag skrivigt Wänner istället?)
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Från början hette företaget (som var en institution för hörselstudier) Audio Purus. Som betyder ungefär "rent lyssnande". Fast bra latin var det inte.
Det blev jag upplyst av Göran Söderwall om. Han kan han. Både latin och musik.
Vh, iö
3DBlaster skrev:(Skulle jag skrivigt Wänner istället?)
Censurerar Kineserna den gode Ingenjören?Almen skrev:
För övrigt blir bilden rödkryss för mig, så jag kan tyvärr inte se den.
Den färdiga högtalare (med rätt form) var klar i januari, och den ”felformade” högtalare var i själva verket klar redan i slutet av 1977. Den felformade prototypen användes aldrig i studien, men blev istället en födelsedagspresent den 1:a februari 1978. Den finns kvar än idag, och står i dalarna. Den rättformade (alltså pi60) började användas i mars 1978, då studien i egentlig bemärkelse startade.
---
Intresset för högtalaren växte dock och ganska tidigt (redan i slutet av 1978) gjordes en liten serie av modellen, primärt till de i projektet inblandade (och närstående) som trivdes så bra med "arbetsverktyget" att de ville lyssna på musik genom dem även på sin fritid i sina hem.
3DBlaster skrev:Ja se det är otroligt !
Ni är verkligen W.. vänner av Ino Audio!
Sånt gillar man
Och visst är det helt rätt svar
Jag är inne på mina 3é par Pi60 kom ej ihåg vilket årtal de första var ifrån, kanske "IÖ" har det i sin lilla svarta?
3DBlaster skrev:Underbart forum...
Här är killarna som slår allt även Google
Ja visst är golvet / väggarna hemska(och ja dom är mina)
Innan familj/barn var akustikmattor mina favorit tapeter, gud va jag saknar den tiden
/Janne
Max_Headroom skrev:Sätt upp akustikmattorna igen. När frugan klagar spelar du oförstående och säger att dom alltid funnits där. Kan gå...
andershelin skrev:Jag har provat det.....funkade inte!!
Frun gick knappt på att pi60 är bättre än piPs när de kom in i rummet...hon tyckte bara de var stora :-¤
Storleken har betydelse, konstaterat
Anders
m_persson79 skrev:andershelin skrev:Jag har provat det.....funkade inte!!
Frun gick knappt på att pi60 är bättre än piPs när de kom in i rummet...hon tyckte bara de var stora :-¤
Storleken har betydelse, konstaterat
Anders
Intressant när en del andra fruar tydligt hör skillnad från ett avlägset rum när en nätkabel uppgraderats.
screen skrev:Du får väl förära henne ett par pP-2 då Hevi, eller du kanske vill att hon kommer över och ...ähum...lyssnar hos dig ibland?
IngOehman skrev:Det gäller en sak/egenskap hos pi60, som ju alla Wänner av Ino kän-
ner till idag, med som inte en fanns före innan han tvingade fram att
den saken skulle blir en del av högtalarna...
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Det gäller en sak/egenskap hos pi60, som ju alla Wänner av Ino kän-
ner till idag, med som inte en fanns före innan han tvingade fram att
den saken skulle blir en del av högtalarna...
Får man fråga vad det är?
IngOehman skrev:Nästan lika bra var Screens: "Du får väl förära henne ett par pP-2 då
Hevi, eller du kanske vill att hon kommer över och ...ähum...lyssnar hos
dig ibland?"
EA_73 skrev:Fortsätter med lite gissningar.
Kan det vara att hyllan ovanför baselementet är 90 grader istället för sluttande framåt?
hevi skrev:Ja, jultomten kommer nog med ett par pP2. Dealen var att jag skulle fixa ett system under 10kkr, så jag skaffade henne en teac dr-300 men hon tycker den suger getbalk eftersom "den inte kan de-interlacea varken 720p 50/60 eller 1080i 50/60 på ett drägligt sätt...".
Tja vad säger man. "She knows her shit, for shure..."
EA_73 skrev:Kan det vara att frontbaffeln består av 2 skivor 19+22 mm?
IngOehman skrev:Anslutningsterminalen?
Utveckla gärna.
Adelson skrev:En liten OT-fråga angående högtalarnas täthet:
Är de så täta att man ska passa på att skruva ihop dem någon dag när temperatur och lufttryck är på medelnivå?
IngOehman skrev:Adelson skrev:En liten OT-fråga angående högtalarnas täthet:
Är de så täta att man ska passa på att skruva ihop dem någon dag när temperatur och lufttryck är på medelnivå?
De är ju basreflexsystem liksom.![]()
(Det betyder att täthet handlar om allting UTOM det stora hål som ju
utgörs av porten. När det strömmar som allra mest genom den, så är
kraven om täthet för resten av lådan som störst.)
För övrigt kan jag säga att jag alltså kommer att avslöja det rätta
svaret på frågan på julafton, och inte dessförinnan, även om någon
har, eller kommer att ha, avgivit ett korrekt svar dessförinnan.
Vh, iö
E skrev:johanu skrev:Kan det vara att den var namnlös först?
Jag gissar (dock utan större funderingar) detsamma.
Att den var namnlös i sju år kan ju tänkas förvåna!
Mvh E*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster