Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:B59 är ju elementet i piP, och det har 5 ohms impedans. elementet har plastbelagd papperskon.
Diskanten till piP har plastmembran.
Borde fungera i bil båda två, men filterlösning som passar är ju upp till dig
Liten sluten låda, dvs samma volym som iP vore nog det vettigaste. Du får komplettera med "basmoduler", kanske av B67-element...
Kanske Ingvar skulle tycka att det vore kul att göra en bilgrej, eller...inte![]()
Fråga - ring!
Haakan_W skrev:det finns en anledning till varför bil och hemmaprylar är olika konstruerade
Kaffekoppen skrev:De får ett enormt tillskott i basen pga kupéeffekten. De skall rulla av betydligt tidigare.
I bilen finns massor av ström, men inte så mycket spänning - elementen får gärna ha låg impedans.
De skall klara de extrema temperatur och fuktighetsdifferenserna hyffsat bra.
Iqbad skrev:Detta har jag också funderat på, det vore grymt med en INO stereo i bilen! Går det att få elementen till piP att fungera mer som open-air monterade? hmm.. kanske vore nåt för min Honda?
MorganM skrev:
Som består utav Pioneer dv-668,sentec sc9.sentec pa 9.Pi 60,och högtalarkablar ekk 1.5mm2,och signalkablar rg 62.
akeda skrev:MorganM skrev:
Som består utav Pioneer dv-668,sentec sc9.sentec pa 9.Pi 60,och högtalarkablar ekk 1.5mm2,och signalkablar rg 62.
http://www.geekcode.com/geek.html
![]()
RogerGustavsson skrev:Ingvars konstruktioner är knappast tänkta att avlyssnas "off-axis" som brukar vara fallet i bilar.
RogerGustavsson skrev:Tror att det är sällsynt med lågt delade diskanter i Ino-sortimentet.
MorganM skrev:Ragnwald skrev:Kör du basen som fullregister?
Jag delar av basen/mellan på 63hz och 18db branthet neråt.
ekolnskungen skrev:MorganM skrev:Ragnwald skrev:Kör du basen som fullregister?
Jag delar av basen/mellan på 63hz och 18db branthet neråt.
Jag tror att Ragnwald frågade om du kör utan diskant?
screen skrev:Man kan inte förvänta sig att det skall låta som hemma i en bil men det skulle vara roligt om det efter förutsättningarna kunde låta så bra som möjligt och då skulle det vara mycket roligt samt trevligt om man kunde utrusta hela bilen med Ino-högtalare från topp till tå!
MorganM skrev:screen skrev:Man kan inte förvänta sig att det skall låta som hemma i en bil men det skulle vara roligt om det efter förutsättningarna kunde låta så bra som möjligt och då skulle det vara mycket roligt samt trevligt om man kunde utrusta hela bilen med Ino-högtalare från topp till tå!
Har faktiskt varit inne på det,men Ingvars basmoduler,tar sån stor plats/volym.Speciellt då man helst ska ha basen i fram under/i instrumentbrädan.
Nattlorden skrev:pP-2 räcker väl till en bil...
Ragnwald skrev:Vad hade du tänkt ge basarna för utrymme fram ?
Har du motorn mittmonterad ?
HK430 skrev:i6 och infra X borde gå att göra någon kul config med, minidsp innan så att man får digitalt in, delning och peq. Hade jag kännt att jag hade råd med en minidsp HD hade jag provat.
Fords ljud i skåpbilarna är förjävligt. Noll baskapacitet och diskanten neddragen max både i bilstereon och eq på spotify. Skär ändå i öronen och då är jag inte känslig.
DVD-ai skrev:I6 i instrumentbrädan och profP-2 i bagaget känns som en utgångspunkt/kombo man skulle kunna tänka sig i bil
DVD-ai skrev:Jag tänker mig plattsbyggt, glasfibergjutna lådor i hålrummen på vardera, sida om bagageutrymmet typ
I6 är nog klurigare, kanske iPs är mer realistiskt att lyckas få in i instrumentbrädan?!
Även där med platsbyggda lådor då såklart.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster