Moderator: Redaktörer
pinoccio skrev:
SPRAK! Jaha! Så gick basen i ena Audio Pro:n....![]()
paa skrev:pinoccio skrev:
SPRAK! Jaha! Så gick basen i ena Audio Pro:n....![]()
Kontrollera förstärkaren så att inte den är orsaken till detta, och det blir mer ledsamheter när du får hem dom andra högtalarna.
pinoccio skrev:Eller så är det bara att inse att stärkaren blivit bortskämd och vägrar spela på skitgrejjer.
You got to have faith!!!!! In Santa.....
Anders
pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Visade sig vara ett par Celestion Ditton 15.
Ragnwald skrev:Ditton 25 tyckte jag lät väldigt imponerande, avlyssnade på Söderbergs, kan det ha varit 1970?
Bill50x skrev:pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Hade själv ett par Ditton 25 för många år sedan. Dessa bestod av 2 st 12" basar (en aktiv och en slav) samt två mellanregister och 1 diskant. Lät mycket snällt och möjligen lite väl bastunga, i alla fall enligt ljudidealen i början av 70-talet
Ditton 15 har jag inte hört men gissar att de hade ungefär samma ljudbild.
IngOehman skrev:Bill50x skrev:pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Hade själv ett par Ditton 25 för många år sedan. Dessa bestod av 2 st 12" basar (en aktiv och en slav) samt två mellanregister och 1 diskant. Lät mycket snällt och möjligen lite väl bastunga, i alla fall enligt ljudidealen i början av 70-talet
Ditton 15 har jag inte hört men gissar att de hade ungefär samma ljudbild.
Klang menar du väl?
Bill50x skrev:Ditton 15 och 25 kom vid samma tid och om jag inte missminner mig hade de samma mellan- och diskantelement.
JTarnstrom skrev:Minstingen ville gärna peta på elementen på piP:arna (tycker att det får räcka med att den nästan nya tv:n är sönderrepad)
i skrev:Hmpf! Bortskämda barn nuförtiden. På min tid var man lycklig om man slapp livstycket på söndagar och fiskleverolja endast två gånger i veckan!
Erik_AA skrev:Eller så ställer man de känsliga grejerna i en hage.
JTarnstrom skrev:Finns nog en rätt stor marknad för en akustiskt behandlad pappahage.
JTarnstrom skrev:i skrev:Hmpf! Bortskämda barn nuförtiden. På min tid var man lycklig om man slapp livstycket på söndagar och fiskleverolja endast två gånger i veckan!
Det är en annan generation nu, vet du. På din tid fanns inga piP att peta in elementen på...
För lite är det väl så att vi är bra på att skapa miljöer som är rätt olämpliga för småttingar.