Moderator: Redaktörer
Nune skrev:Jag har piP men känner att jag behöver lite mer ös i stereon när vi partajar. Borde jag fixa pi60 eller borde jag fixa 2-4 baslåder till mina piP?
Kanske ett par party högtalare? Fast det känns dumt att gå ifrån ljudkvalitén man får med piPen!
blixten_no1 skrev:billigare och billigare, man måste ha slutsteg och så oxå.
och skillnaden mellan pip + basar och pi60 blir inte så extremt stor, och då låter ju pi60 en anings bättre :) fast en aningens mindre bas än prof. p2.
Nune skrev:Hur mycket mer volym får man ut om man avlastar piParna med baslådor?
Jag spelar nog egentligen högre än jag borde som det är nu. Har dock jävligt tåliga grannar, eller döva?
Nune skrev:Lösningen med SLS10 är jag rätt sugen på.
Är cr8 filtret ett krav eller finns det andra filter som duger? Tänker mest på att det är lite meck att ta sig till sthlm.
Nune skrev:Jag har piP men känner att jag behöver lite mer ös i stereon när vi partajar.
Hmm ja kanske borde tillägga att rummet jag bor i just nu är rätt litet, 3,5*2,5M...
Nattlorden skrev:Fast frågan var ju "behöver lite mer ös i stereon när vi partajar" och då är piPs minimala (jämfört icke-Ino) dist på höga nivåer klart irrelevant.
Jag upplever inte mina piP som färgande när jag öser på..... snarare är det ju det jag demar för kompisar.... att de fortsätter spela rent oavsett hur dj..la mycket jag drar på...
RogerGustavsson skrev:Nune skrev:Jag har piP men känner att jag behöver lite mer ös i stereon när vi partajar.Hmm ja kanske borde tillägga att rummet jag bor i just nu är rätt litet, 3,5*2,5M...
Hur går det med partaj i det lilla rummet?
Nåja. Om det var delning i bioreceiver du avsåg?MagnusÖstberg skrev:Det funkar fint!
subjektivisten skrev:Håller faktiskt med. För 1,5 år sedan när jag var hos Ingvar och lyssnade så tyckte jag skillnaden mellan pip och pi60 var rätt små. Idag, med runt 1,5 år med i32s så upplever jag pip som klart sämre än pi60. Konstigt detta när man vänjer sig vid en viss kvalité.
Been there, done thatTengil skrev:det var Pix![]()
Bastrumman visade sig vara på just 50hz som Pix var avstämda vid, men det var ett riktigt haksläpp.
Ingvar är helt klart ett geni.
Vh Christer
Ragnwald skrev:Nja, jag menar att få till egna byggen så att de mäter rätt och anständigt, fordrar sin man.
Nune skrev:Jag tror jag har löst det!
Idag frågade en av få jag värderar högre än mina teknikprylar om jag ville komma till japan och hälsa på henne nästa vinter, hon lämnar Sverige till sommaren när studierna är slut.
Så det blir nog HPM-100 i studentrummet för party lysning och spara pengar så jag kan åka till japan nästa vinter!!
En lösning som för mig betyder mer än allt välljud i världen!
shifts skrev:Gick du runt med kollekthåven efteråt?
shifts skrev:eNils: Jösses, haha. Men det låter ju helskumt. Glasvegas har väl knappast
så värst mycket energi under avstämningen, det kan jag aldrig tro. Ska man
spela sönder pi60s baselement kan jag tänka mig att det är där man ska
sikta in sig.
Nune skrev:Jahopp nu har jag fått det bekräftat. Behöver inte ens nån partyhögtalare längre...
piPen har fixat ett extramöte där hela huset ska skälla på min volym och mina fester![]()
Det lömska är ju att det inte låter speciellt högt när man spelar. En mindre när man tutat i sig nån öl!
DVD-ai skrev:Så, hur högt är det för grannarna vs för en själv där hemma, nya frågeställningen, kanske man skulle rusa över till grannarna med en dB mätare och fråga om man får testa lite..
eNils skrev:Låter klokt. Jag tror på idén med partyhögtalare. Jag spelade sönder basarna på mina i pi60s i helgen. Ingvar säger att jag är först i världshistorien, men jag tyckte inte att det var så extremt. Glasvegas - Geraldine och hoppande allsång avstannade när det endast blev diskant kvar. Dansen fick fortsätta i källaren.
Bra kalas för övrigt.![]()
/N
DVD-ai skrev:Jo, exakt och därför man skulle vilja över och lyssna![]()
så man vet hur högt man vågar spela och när utan att vara rädd..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster