Jag vet att det handlar om så mycket, rummets akustiska förhållanden, kringutrustningen och musikaliska preferenser och ev vaxproppar i öronen etc etc.
Men
kan man ändå, allt detta ställt åt sidan en stund, säga något om ifall Ino Audio:s piP och Carlsson OA-116 har liksom olika ljudkaraktärer?"luftigare", "mjukare", "mer detaljerad", etc etc
?????
Såg nämligen precis en annons om ett par renoverade 116 på blocket, läste på och...jo, det var ju trevliga saker att läsa.
Mina musikaliska preferenser är mes akustisk musik och klassiskt. En del pop och rock blir det väl men inte så mycket.
Jag har en väldigt bra CD-spelare, en bra förstärkare, en bra Eq att nyttjas vb.
Rummet är inte helt lätt, ett vardags rum kanske 4 x 8 meter (har inte mätt längden..). Sk trätex material i väggarna vilket är fult under tapeten med akustiskt bra (dämpande).
En av högtalarna står knappt en meter i från en bokhylla i ett hörn. Den nuvarande högtalaren står väl kanske 50-70 dm ut i rummet.
Den andra högtalaren står mot samma vägg som den första, inte i något hörn.
Kanske begår jag något regelbrott nu, men jag tänkte faktiskt posta exakt samma mail i Carlsson-forat förutom här bland Ino-wännerna.
Tacksam för synpunkter om det finns!