Moderator: Redaktörer
Jag gillar verkligen zebrano och kan tänka mig det på en framtida högtalare,
men jag undrar hur det gör sig på riktigt stora ytor.
shifts skrev:Jag gillar verkligen zebrano och kan tänka mig det på en framtida högtalare,
men jag undrar hur det gör sig på riktigt stora ytor. Högtalarfirman WLM harlyckats producera en del läckra lådor med det fanéret i alla fall
shifts skrev:Jag gillar verkligen zebrano och kan tänka mig det på en framtida högtalare,
men jag undrar hur det gör sig på riktigt stora ytor. Högtalarfirman WLM har
lyckats producera en del läckra lådor med det fanéret i alla fall:
http://www.wlm-loudspeakers.com/indexengl.html
Nerikso skrev:När vi ändå för en diskussion angående träslag så undrar jag vilket träslag Klipsch har valt till sin palladium serie?
CPH skrev:Hallå,
Angående fanér av valnötsrot så kostar det ~2000kr per kvadratmeter (inkl moms) från Bröderna Holm, vill jag minnas. Det finns ju väldigt olika priser beroende på kvalitet på andra ställen. En pi60 är ganska precis 3kvm yta men det behövs en hel del mer om man vill matcha högtalarna med fina bitar, ännu mer då med rotfanér. Men valnötsrot är ju "top-notch"Annars kan man ju kila in på Svenskt Tenn och kolla in deras Josef Frank-skåp i Vavonnarot för drygt 100.000kr och bli inspirerad
subjektivisten skrev:Tänk på att i32s är nog lite svårare att fanérna än pi60 på grund av fler skumma vinklar och sånt. Är tanken att ha valnötsrot på sidorna/bak/uppe och något annat på fronten? Det skulle nog bli sjukt snyggt med matt svart front och valnötsrot på sidorna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster