Moderator: Redaktörer
PungRaeV skrev:Ja man löder in en komponent som jag inte kommer ihåg vad den heter, en automatsäkring som går tillbaka om den maxas.
Tror de kostar runt 50kr/högtalare.
Tänkte köpa sådana till mina med, men Ingvar sa att de ligger då och "bromsar" lite lite i förväg, så det skulle vara bättre utan dem.
Det var mer tänkt till studios och liknande där det tydligen kunde bli rundgång eller något när det kopplas om?! Förstod inte riktigt varför men det slutade med att jag hoppade över dom iaf.
...Och mina lever iallafall än, så du måste spelat galet högt! (eller galet dåligt material)
DVD-ai skrev:Edit: Hur låter diskanten nu när den är trasig, helt tyst eller "skorrar"/"essar" den ?!
PungRaeV skrev:...Och mina lever iallafall än, så du måste spelat galet högt! (eller galet dåligt material)
m_persson79 skrev:Dags för i32s?
Manni76 skrev:Visst var det trist att det skulle vara så när jag lyssnade![]()
Men det gör inget ändå, Björn. Trots utan en diskant blev jag glatt överraskad av hur fint dessa pluttar lät. Hoppas att det ordnar sig med snabb leverans från IÖ.
Tack ska du ha för att du gav mig en demo.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Edit: Hur låter diskanten nu när den är trasig, helt tyst eller "skorrar"/"essar" den ?!
Helt tyst.
DVD-ai skrev:ok, kan inte vara så att även du råkat ut för detta med för mycket värmning vid lödning = tråden släpper från anslutningarna.. ?!
Det kan ju hända att den nästan, nästan släppte hos dig och efter att den blivit påfrestad xxxx antal timmar så gav den upp därför. om den bara är helt värtyst menar jag, det brukar oftast vara någon typ av missljud som följd av en sönderspelning och vid själva sönderspelandetillfället brukar det om inte annat låta dåligt och det lägga man ju märke till.
MagnusÖstberg skrev:Jag är rätt säker på att han bränt den med tanke på bassystemet och att piP drivs med bryggade NAD208![]()
Dskantsäkring anbefalles till sådan konfiguration och om jag inte minns fel är detta inte första gången?
MagnusÖstberg skrev:Då mindes jag fel.
Mina piP har numera hamnat hos sky_eye och jag har rekommenderat honom diskantsäkringar med. Det kan tom lukta bränt när han spelar ibland
sky_eye skrev:MagnusÖstberg skrev:Då mindes jag fel.
Mina piP har numera hamnat hos sky_eye och jag har rekommenderat honom diskantsäkringar med. Det kan tom lukta bränt när han spelar ibland
Nja, inte bränt, men de kan lukta neär man spelar på näsblodsnivå.
Jag har faktiskt diskantsäkring. Den ligger så fint i sin påse!
Kanske läge att löda in den nu, när jag har kopplat ur dem för att spela in pk åt dottern.
MagnusÖstberg skrev:Då mindes jag fel.
sky_eye skrev:Han överdriver. De luktar... ombonat!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster