Moderator: Redaktörer
Purre skrev:800:- resp. 1200:- per par. 500:- kvm blir det
Nattlorden skrev:Jag är intresserad, måste mäta lite först. ( Borde blir minst ett par grå 1.2, kan bli två eller ett par 0.8 därtill. )
30Hzbone skrev:Jag är med på: ett par 0.8 grå
Oresound skrev:Ett par 1.2m Grå, tack.
Förbättrar framgent förhoppningsvis Ljudet i Skällan, såsom
med att avsluta förfrågningar ställda i England med "Please"
Nattlorden skrev:Efter en extra funderare över ekonomin, så hoppar jag över denna gången.
StefanL skrev:bomellberg skrev:Pengar mottagna enligt förstainlägget. Tackar!
Tack själv för ett bra initiativ![]()
Preliminär leveransdatum, mellan tummen och pekfingret?
Nattlorden skrev:Beklagar att jag inte kunde haka på, då hade det kanske blivit 10% också, men det är lite oroligt med min frus fortsatta möjligheter till anställning så jag får nog hålla i de få besparingarna som finns kvar tills det ljusnat.
krellmaster skrev:Ojdå! Det här har jag missat bara för att jag är så sporadisk forumläsare numera. Kan man haka på i efterhand? Jag skulle behöva nåra aco-skivor. Beställde en "rulle" av IÖ för 1 år sen ung. men dom har jag inte sett röken av än så jag misstänker att det är bortglömt. Har för mig att det är 6 skivor i 1 rulle å det är väl ung vad jag behöver. Det ska va den stora varianten, gråa.
FinnGus skrev:Å andra sidan kanske jag kan plocka upp skivorna i helgen och ta dem med mig när jag åker söderöver nu på måndag.
Måste bara kolla med tumstocken om de ryms därbak i min bil.
...återkommer...
Oresound skrev:"Akustisk" volymen blir större med dämpmaterial
bomellberg skrev:Oresound skrev:"Akustisk" volymen blir större med dämpmaterial
Du menar att ju mer man packar in i bilen, desto mer får man plats med?
_Fredrik_ skrev:Lite off topic: kan man lätt skära i skivorna med tex mattkniv om man vill göra dom mindre?
StefanL skrev:bomellberg skrev:Jag har precis talat med Ingvar.
Våra Ino-Aco skickas på måndag, så någon gång i nästa vecka borde ni ha dem.
Trevlig helg så länge!
Hur går det?
bomellberg skrev:Jag vet. Jag har ringt IÖ och lämnat meddelande, men fortfarande inget svar.
linoleum skrev:Ni som beställde. Hur blev resultatet? Gärna bilder också.
StefanL skrev:linoleum skrev:Ni som beställde. Hur blev resultatet? Gärna bilder också.
Se här för mitt resultat;
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=41263
Padan skrev:Återupplivar/Snor tråden!
Jag har intresse av ett par Aco-paneler till mina piP.
Säljer någon ett par?
Vill någon gadda ihop för en ny leverans?
Gärna Malmö med omnejd
Padan skrev:Återupplivar/Snor tråden!
Säljer någon ett par?
Gärna Malmö med omnejd
BORIS skrev:Padan skrev:Återupplivar/Snor tråden!
Säljer någon ett par?
Gärna Malmö med omnejd
Kan ev ta ett par
Malmö isf
imac skrev:Pris?
Elfsberg skrev:Vart skickas gruppköpet isåfall?
njoak skrev:Jag skulle också behöva några grå paneler och kan vara med på gruppköp. Göteborg i så fall.
misanplass skrev:njoak skrev:Jag skulle också behöva några grå paneler och kan vara med på gruppköp. Göteborg i så fall.
Jag jobbar i Göteborg och kan antingen hämta eller lämna hos dig. Vi får i så fall då dela på frakten från Malmö. Kan det funka tror du?
Padan skrev:Har någon skickat acopaneler någon gång och kan svara på kostnad för frakt för dessa?
Elfsberg skrev:Padan skrev:Har någon skickat acopaneler någon gång och kan svara på kostnad för frakt för dessa?
De väger inte så mycket, men de är ju mycket skrymmande..
Kolla med Bussgods vad de vill ha för t ex fyra skivor.
darkg skrev:Jag kan vara intresserad, Kristianstad.
bomellberg skrev:
Val som kan göras är:
* Ino Aco-grå
* Ino Aco-blå
* Ino Aco-röd
* 1 x 1.2 m, 1200 kr
* 1 x 0.8 m, 800 kr
Mannegizen skrev:Finns det inte olika tjocklek på dom med?
AndreasArvidsson skrev:Mannegizen skrev:Finns det inte olika tjocklek på dom med?
Samma tjocklek på samtliga. Bara färg och area som skiljer dem åt så vitt jag vet.
Behöver man tjockare dämpning så används mineralull bakom Ino-Aco.
meshuggener skrev:Har inte läst tråden så jag vet inte om ni försökt fått något bättre pris osv.
Hifikit säger att dom säljer samma dämplatta som Ingvar säljer.
Jag kompletterade mina Aco därifrån dom skickade samma dag. kom dagen efter hemkört till dörren:-)
http://www.hifikit.se/tillbehor/akustik ... dampplatta
Glasmannen skrev:meshuggener skrev:Har inte läst tråden så jag vet inte om ni försökt fått något bättre pris osv.
Jag kompletterade mina Aco därifrån dom skickade samma dag. kom dagen efter hemkört till dörren:-)
Är det ngn som kan bekräfta att det är samma paneler ?
RogerGustavsson skrev:Tidigare har det väl inte varit så? Om så nu är fallet är det väl bra mycket billigare hos Hifi-Kit?
BORIS skrev:INO
* 1 x 1.2 m, 1200 kr
* 1 x 0.8 m, 800 kr
från tidigare i tråden
bassman skrev:Jag har gjort ett speakerbås på jobbet där jag använde HifiKitt-paneler. Fick över lite därifrån och jämförde lite.
Ino-panelen är något tunnare ungefär 7-10mm (iaf dom jag har från IÖ) Vikten och densiteten känns likvärdig så för mig känns det som att dom inte skiljer sig mycket från Ino-ACO.
meshuggener skrev:Har inte läst tråden så jag vet inte om ni försökt fått något bättre pris osv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster