Men när jag skruvade bort foten så har den agerat botten för den nedre boomern.
Nu till frågan skall jag sätta i en botten bit i den delen som foten satt i eller i den delen som skall fästas i r56.
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
Det där låter lite grand som: Gå och ställ dig bakom dig själv.
adzer skrev:bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
Hehe ja formuleringen är inte den bästa kanske.
Han menar att den nya bottenplattan skall sitta överst i den nya bottensockeln.
boom skrev:adzer skrev:bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
Det kan även en 5 åring förstå.
adzer skrev:boom skrev:adzer skrev:bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
Vilken tur för alla femåring som vill bygga r56h då
boom skrev:adzer skrev:bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
bomellberg skrev:boom skrev:adzer skrev:bomellberg skrev:Komorok skrev:Den nya bottendelen skall sitta överst i den nya bottendelen. Då blir volymen densamma som innan.
Men inte du?
boom skrev:Var för skriver du överhuvud taget i tråden då du inte tillför något som man kan ha användning av.
MagnusÖstberg skrev:boom, det är väldigt synd att du inte fattade varför bomellberg gjorde sitt inlägg.
boom skrev:Skall bygga om r56 till r56h vilket gör att dom kommer att uppnå fullhöjd 159.
Nu till frågan skall jag sätta i en botten bit i den delen som foten satt i eller i den delen som skall fästas i r56.
...
Johan_Lindroos skrev:boom skrev:Skall bygga om r56 till r56h vilket gör att dom kommer att uppnå fullhöjd 159.
...
Då blir vi två med r56h!Jag hann före med typ 14 år.
Oj, är det så länge jag haft mina!?! Ja, kan man tänka sig, det är knappt jag tror det själv.
Gör det snyggt på en gång, dina topppar har ju en fantastisk finish.
boom skrev:Nattlorden skrev:Fanér eller slipmaskin?
Finns det mdf som ligger på dom dimensionerna ?
twotackter skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:Fanér eller slipmaskin?
Fungerar det att planhyvla MDF?
bakerman22 skrev:twotackter skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:Fanér eller slipmaskin?
Ja. Annars köper man en sån här.
http://www.jula.se/kantfras-25-4-mm-186135
Fast kanske helst av bättre kvalitet.Var den första som kom upp när jag googlade.
Schull skrev:bakerman22 skrev:twotackter skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:Fanér eller slipmaskin?
Ja. Annars köper man en sån här.
http://www.jula.se/kantfras-25-4-mm-186135
Fast kanske helst av bättre kvalitet.Var den första som kom upp när jag googlade.
hur hade du tänkt att den skulle lösa problemet?
MagnusÖstberg skrev::D
boom skrev:Annars så kan man fanera högtalaren och ta bort alla avvikelser.
jonasp skrev:celef skrev:boom skrev:celef skrev:vad betyder ett h i detta fall/högtalare?
Hög.
aha, smart betäckning
Hhihihihihi!
boom skrev:
Och nu ligger måtten på +några 100/ att slipa.
Så vad skall man para i hop för färg med svart för att det skall se något så när fräscht ut men det skall finnas en liten avvikelse och det skall vara att det är ett par r56 i grunden.
Annars så kan man fanera högtalaren och ta bort alla avvikelser.
Fetstilade den delen som jag föreställer mig var den roliga...IngOehman skrev:jonasp skrev:celef skrev:boom skrev:celef skrev:vad betyder ett h i detta fall/högtalare?
Hög.
aha, smart betäckning
Hhihihihihi!
Ja, h-suffixet är alltså ingen efterkonstruktion av Boom. Detta är ju inte
det första paret.
Det första paret har Johan Lindroos. Fast skall man vara noga är ju inte
hans par i56h, utan r56h. Boom bara vet lite mera än de flesta.
Vh, iö
IngOehman skrev:Du menar påsättningen av ett h där på slutet?
Vh, iö
boom skrev:MagnusÖstberg skrev::D
Dom har fått förlängning så nu får dom kalla sig H och inte med ett litet h
Och nu ligger måtten på +några 100/ att slipa.
Så vad skall man para i hop för färg med svart för att det skall se något så när fräscht ut men det skall finnas en liten avvikelse och det skall vara att det är ett par r56 i grunden.
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Diskanten diffar.
nix.
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Diskanten diffar.
nix.
Diskanten i Johans r56h är en metalldome, dina har väl en tygdome från Dynaudio (som numera inte finns i Ino-sortimentet).
Edit: Missade att det var Bagarns ni jämförde med
boom skrev:Så vad skall man para i hop för färg med svart för att det skall se något så när fräscht ut men det skall finnas en liten avvikelse och det skall vara att det är ett par r56 i grunden.
-Palle- skrev:boom skrev:Så vad skall man para i hop för färg med svart för att det skall se något så när fräscht ut men det skall finnas en liten avvikelse och det skall vara att det är ett par r56 i grunden.
Varför inte en vit bottendel?
MagnusÖstberg skrev:Diskanten i Johans r56h är en metalldome, dina har väl en tygdome från Dynaudio (som numera inte finns i Ino-sortimentet).
IngOehman skrev:jonasp skrev:celef skrev:boom skrev:celef skrev:vad betyder ett h i detta fall/högtalare?
Hög.
aha, smart betäckning
Hhihihihihi!
Ja, h-suffixet är alltså ingen efterkonstruktion av Boom. Detta är ju inte
det första paret.
Det första paret har Johan Lindroos. Fast skall man vara noga är ju inte
hans par i56h, utan r56h. Boom bara vet lite mera än de flesta.
Vh, iö
Bubben skrev:Jag tycker du ska göra en mörk sten eller metall-imitation och sedan en infasad aluminiumprofil i skarven.
Men då kan det se ut lite som en r56 som står på en låda. Vad var syftet med att förlänga foten istället för att bara bygga en separat fot...antar att du ville ha en sammanhängande helhet?
boom skrev:-Palle- skrev:boom skrev:Så vad skall man para i hop för färg med svart för att det skall se något så när fräscht ut men det skall finnas en liten avvikelse och det skall vara att det är ett par r56 i grunden.
Varför inte en vit bottendel?
Har funderat allvarligt på det .

IngOehman skrev:...
Jag skulle lacka dem i S-8000-N, eller kanske S-8005-B20G. Matt.
...
Nattlorden skrev:Varför inte göra något annorlunda? Bladguld t.ex. Höjer ju värdet på dem samtidigt.
NiklasF skrev:Sen ställa upp dom på ett sunkigt strippställe eller?
Snacka om att se billigt ut.
adzer skrev:Att göra något alternativt bara för att vara alternativ blir inte allt för sällan väldigt fult och sänker andrahandsvärdet.
Nattlorden skrev:NiklasF skrev:Sen ställa upp dom på ett sunkigt strippställe eller?
Snacka om att se billigt ut.
Brukar de ha i56 där, du som uppenbarligen har koll på sådana ställen?
Wolfie skrev:Då borde en billackare kunna göra om jobbet
Svart, kolsvart med en 6-10 lager klarlack på.
Ragnwald skrev:Torkmedlet låg nog i botten på burken.![]()
Rolla går bra, men sprutar gör man enbart snabbtorkande lack.
boom skrev:Ragnwald skrev:Torkmedlet låg nog i botten på burken.![]()
Nu är det så att innehållet var ordentligt omrörd
Och ser man på bilden så har jag försökt att torka bort finger avtrycken på lådan sen kan man se spår efter rollern så färgen var skit helt enkelt.

bakerman22 skrev:boom skrev:Ragnwald skrev:Torkmedlet låg nog i botten på burken.![]()
Nu är det så att innehållet var ordentligt omrörd
Och ser man på bilden så har jag försökt att torka bort finger avtrycken på lådan sen kan man se spår efter rollern så färgen var skit helt enkelt.
Det var väl billig färg kanske ?
Den här färgen och klarlacken gav jag 500 för.
Totalt med täck och klar var det en dryg liter...![]()
MagnusÖstberg skrev:Damn, jag sprutlackade ofta med Servalack förr, nu vet jag att den skall undvikas. Trist, det blev riktigt bra resultat, men det är ju 10 år sedan nu.
boom skrev:bakerman22 skrev:Blir det några bilder eller ?
Då får du slänga upp bilder på dina nya/beg steg
steveo1234 skrev:Jag håller nog på att bli lite ino-skadad. Jag tycker i56 (jaja r56..) börjar bli snygg i pianolack...
Ragnwald skrev:Simsalabim blev det i56.
-Palle- skrev:Hehe, dom ser ganska pluttiga ut inosarna brevid LMS'erna!![]()
-Palle- skrev:Ja fast 1 LMS är väl bättre på dom flesta punkterna jmf med 2 Ino tolvor som det sitter i Z-modulerna, eller vad säger "experterna"?
steveo1234 skrev:Är bilden tagen på lyssningsplats? Ser ut som ovanligt extrem invinkling?
NiklasF skrev:steveo1234 skrev:Är bilden tagen på lyssningsplats? Ser ut som ovanligt extrem invinkling?
Sådär ser det ut hos dom med Ino som jag har vart hemma hos, konstigt nog så funkar det.
NiklasF skrev:steveo1234 skrev:Är bilden tagen på lyssningsplats? Ser ut som ovanligt extrem invinkling?
Sådär ser det ut hos dom med Ino som jag har vart hemma hos, konstigt nog så funkar det.
NiklasF skrev:Vore rätt så skoj att se i hur många % av Nattlordens inlägg som innehåller Ingvar eller Öhman
steveo1234 skrev:NiklasF skrev:steveo1234 skrev:Är bilden tagen på lyssningsplats? Ser ut som ovanligt extrem invinkling?
Jag trodde att invinklingen skulle vara i nivå med "precis kunna se utsidan på högtalaren från lyssningsplats".
Hmm, jag kanske skulle leka runt lite med invinklingen,...
MagnusÖstberg skrev:Damn, jag sprutlackade ofta med Servalack förr, nu vet jag att den skall undvikas. Trist, det blev riktigt bra resultat, men det är ju 10 år sedan nu.
Nattlorden skrev:NiklasF skrev:Vore rätt så skoj att se i hur många % av Nattlordens inlägg som innehåller Ingvar eller Öhman
I antal:
Ingvar 221
Öhman 48
IÖ 36
Ino 311
NAD 294
208 282
Canton 129
NHT 115
Whisky 213
av 29737
Strax under 2% är svaret på frågan, och andra för mig intressanta ämnen är i liknande nivåer. Så tycker du det är mycket, så är det nog du som är känslig på just det.
(Denna posten kommer att räknas 4ggr nästa gång en sådan räkning görs, så det finns nog ett antal multipelträffar i ovanstående också.)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster