Moderator: Redaktörer
Cahlis skrev:Jaha, då har man köpt sig ett par piP då. De spelar som gudar vardagsrummet.
Men ursprungsplanen var ju att köpa pi60 för vardagsrummet eller ett speciellt ljud-/biorum i källaren. Då kommer ju frågan om man ska satsa på pi60 eller pi60s? Prisskillnaden är ju ca 15 tusen om man köper monteringssats med lådor i MDF. Visst svider det men man kan ju bita ihop och verkligen veta att man köper det bästa, dvs pi60s. Jo, jag har highend-utrustning i övrigt och kan både finlyssna och vräka på med volym/film. Eller kommer jag aldrig att höra skillnaden? Är det bara feelgood som skiljer - egentligen?
Sen så finns ju alternativet med pi60 + bs60 som landar 6 tusen under pi60s. Men då måste jag ju ha tag i ett separat slutsteg också (har nu Bladelius integrerat).
Rackarns knepigt detta.
Stranne skrev:Sen en rättelse ang BS60. Du behöver inte alls ett separat slutsteg för dessa - de kopplas parallellt med pi60(s). Smutt!
Cahlis skrev:Jaha, då har man köpt sig ett par piP då. De spelar som gudar vardagsrummet.
Men ursprungsplanen var ju att köpa pi60 för vardagsrummet eller ett speciellt ljud-/biorum i källaren. Då kommer ju frågan om man ska satsa på pi60 eller pi60s? Prisskillnaden är ju ca 15 tusen om man köper monteringssats med lådor i MDF. Visst svider det men man kan ju bita ihop och verkligen veta att man köper det bästa, dvs pi60s. Jo, jag har highend-utrustning i övrigt och kan både finlyssna och vräka på med volym/film. Eller kommer jag aldrig att höra skillnaden? Är det bara feelgood som skiljer - egentligen?
Sen så finns ju alternativet med pi60 + bs60 som landar 6 tusen under pi60s. Men då måste jag ju ha tag i ett separat slutsteg också (har nu Bladelius integrerat).
Rackarns knepigt detta.
Cahlis skrev:Om jag nu har en förstärkare med integrerat försteg/slutsteg, så vet jag inte hur man kopplar in bs60. Men om jag skaffar ett separat slutsteg så kan jag ju koppla in bs60 mellan för- o slutsteg. Eller hur funkar det? Någon som har en inkopplingsanvisning?
Pi60s + bs60 funkar så klart fysiskt, men inte prismässigt...
Sen förstår jag att de kopplas parallelt (på nåt sätt) men i vilken ända får man "betala"? Det finns ju som sagt inga "gratisluncher", så någon nackdel blir det ju. Förstärkaren får jobba hårdare (dvs tidigare dist/klippning) eller pi60 utnyttjas mindre (kastar man bort en del av dess kapacitet då?)?
Cahlis skrev:Vad gäller pi60 vs pi60s så är ju pi60s bättre, om det är värt prisskillnaden kan jag inte svara åt dig.
-Tja, vad är då bättre? Någon som hört båda och kan berätta mer?
Cahlis skrev:Vad gäller pi60 vs pi60s så är ju pi60s bättre, om det är värt prisskillnaden kan jag inte svara åt dig.
Cahlis skrev:Om jag nu har en förstärkare med integrerat försteg/slutsteg, så vet jag inte hur man kopplar in bs60. Men om jag skaffar ett separat slutsteg så kan jag ju koppla in bs60 mellan för- o slutsteg. Eller hur funkar det? Någon som har en inkopplingsanvisning?
Sen förstår jag att de kopplas parallelt (på nåt sätt) men i vilken ända får man "betala"? Det finns ju som sagt inga "gratisluncher", så någon nackdel blir det ju. Förstärkaren får jobba hårdare (dvs tidigare dist/klippning) eller pi60 utnyttjas mindre (kastar man bort en del av dess kapacitet då?)?
AndreasArvidsson skrev:[ Förstärkaren belastas mindre då högtalarens känslighet ökar i basområdet och pi60 kan fortfarande utnyttjas till sin fulla kapacitet.
Callisto skrev:AndreasArvidsson skrev:[ Förstärkaren belastas mindre då högtalarens känslighet ökar i basområdet och pi60 kan fortfarande utnyttjas till sin fulla kapacitet.
Förstärkaren lär inte belastas mindre. Du kör pi60 och bs60 parallellt vilket borde innebära en impedans som svänger ner mot 3 ohm. Det ställer hyffsade krav på förstärkaren vid lite större effektuttag.
Distorsion och effekttålighet
När man kompletterar sina pi60 eller pi60s med bs60, och justerar kontrollboxen för rak tonkurva, så minskar man, trots oförändrad akustisk uteffekt, ineffekten till pi60/pi60s med tre fjärdedelar, alltså till ¼ av den effekt som krävdes innan bs60 kopplades in. Detta gäller vid alla frekvenser under 150 Hz.
Den reducerade ineffekten till pi60/pi60s för tre goda ting med sig:
1. Effektförstärkaren har fyra gånger så mycket att ge och verkar alltså vara fyra gånger större,
2. Den termiska kompressionen i högtalaren minskar till ¼, och,
3. Högtalarnas överstyrningsmarginal ökar dramatiskt (membranutslagen minskar till hälften) för ett givet ljudtryck.
Callisto skrev:För en och samma given dB nivå minskar effektbehovet precis som du skriver. Men det är egentligen inte det som jag syftade på. Har man både pi60 och bs60 så lär nog de flesta vilja dra på ordentligt ibland och då är en impedans på 3,7 ohm klart mer krävande jämfört med 6 ohm. Det var det som var mitt påpekande
sky_eye skrev:Kan man inte sätta bc60 mellan källan och ingången?
Cahlis skrev:Vadå mellan källan och ingången? Hur menar du?
Callisto skrev:AndreasArvidsson skrev:[ Förstärkaren belastas mindre då högtalarens känslighet ökar i basområdet och pi60 kan fortfarande utnyttjas till sin fulla kapacitet.
Förstärkaren lär inte belastas mindre. Du kör pi60 och bs60 parallellt vilket borde innebära en impedans som svänger ner mot 3 ohm. Det ställer hyffsade krav på förstärkaren vid lite större effektuttag.
Cahlis skrev:Vadå mellan källan och ingången? Hur menar du?
DVD-ai: härligt skrivet! Exakt så går mina tankar fram o tillbaka. Alla dessa val…
Känns ju ändå synd att inte gå på pi60s när man ändå investerar så pass mycket. Å alltid känna gnaget att det kunde varit lite, lite bättre… kan ju faktiskt komplettera senare. När och om ljudrummet börjar växa fram. Nu borde det bli ett rejält lyft från piP ändå och jag kan använda min underbara Bladelius till pi60s. Om det sedan kommer in ett par bs60 och kanske ett slutsteg kompletterar Bladeliusen (som då får agera försteg), borde det bli ytterligare ett lyft att se fram emot. Undrar hur NAD 208 går ihop med Bladelius? Något till salu?
Eller så hinner man snöa in på någon annan kombination innan dess!
Alla dessa val…
Cahlis skrev:Skulle vara kul att se bild på bc60. Har letat men utan framgång.
Mordiiax skrev:
Nattlorden skrev:Situationen att skaffa pi60 och sedan komma på att man vill ha pi60s är ju lite dum också. Lättare att komplettera med bas.
Cahlis skrev:Almen; säg gärna i klartext hur du menar. Tackar.
DVD-ai skrev:Absolut, men pi60 är ju "bra nog" för dom absolut flesta
Rackarns knepigt detta.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Absolut, men pi60 är ju "bra nog" för dom absolut flesta
Det kan man säga om piP också. Allt är en gränsdragningsfråga.
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Absolut, men pi60 är ju "bra nog" för dom absolut flesta
Det kan man säga om piP också.
Cahlis skrev:Vad är mina behov?
Ja vad ska man säga? Känner väl att en sån här högtalare tänker man inte byta å det snaraste eller inte alls. Sen kanske behoven är lite annorlunda om ett tag jämfört med idag. Kan inte säga att jag ska spela si eller så högt eller liknande. Det är ju lockande att man kan få basarna "på köpet" om man går på det billigare alternativet. Fast jag kommer inte att kunna använda basarna på ett tag, innan det ev musikrummet kommer på plats. Sen återstår ju förstärkarfrågan också.
Så på nåt sätt formar frågan sig så här: Får jag ett mervärde av att köpa pi60s? Förstår att det inte handlar om några större skillnader, men även mindre skillnader kan uppskattas. Lenare diskant har nämnts, någon som kan verifiera? Hörs någon skillnad i basen eller i mellanregistrets upplösning, även på mellan- eller låg volym? Kort sagt, är det värt pengarna (15000 kr)?
Nattlorden skrev:Jag personligen tycker att signaturerna är värda pengarna, om de pengarna finns i ens möjlighetsramar.
Jämförelserna av pi60/pi60s har skett i olika rum vid olika tillfällen och därför inte värda så mycket, däremot i28 mot pi60s(-s) i samma rum, och även i32s (igen - olika rum).
För det sättet som jag lyssnar så upplever jag signaturelementen som överlägsna, men som alltid uppe i denna nivån, så är även saker som kan upplevas som stor förbättring på det hela taget små skitpetitesser. Lyssnar man inte på samma sätt så kanske de går spårlöst förbi?
Sen får man ju ha rätt bra kunskap om högtalarna och om sitt eget lyssnande för att veta som man faktiskt behöver mer bas... pi60s är jämfört med många andra fullregisterhögtalare ordentligt baskapabla, har lurat mig själv mer än en gång på filterinställningen och missat att alla mina baslådor inte varit igång.
steveo1234 skrev:På vilket sätt tycker du att signaturelementen är överlägsna?
Nattlorden skrev:Jämförelserna av pi60/pi60s har skett i olika rum vid olika tillfällen och därför inte värda så mycket, däremot i28 mot pi60s(-s) i samma rum, och även i32s (igen - olika rum)..
sportbilsentusiasten skrev:Intryck i28 vs pi60s och till i32s vore intressanta! Kan du utveckla tack?
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:På vilket sätt tycker du att signaturelementen är överlägsna?
Jag tycker de är ännu mindre i vägen för ljudet. Slutresultatet upplever jag som ännu något mer avslappnat naturligt. Vilket för mig är en viktig detalj. Det kan mycket väl vara en lägre dist som jag upplever på det viset.
Det känns som hjärnan får ännu lite mindre processande att göra för att presentera ljudet för det medvetna jaget, typ.
Nattlorden skrev:Jag tycker de är ännu mindre i vägen för ljudet. Slutresultatet upplever jag som ännu något mer avslappnat naturligt. Vilket för mig är en viktig detalj. Det kan mycket väl vara en lägre dist som jag upplever på det viset.
Det känns som hjärnan får ännu lite mindre processande att göra för att presentera ljudet för det medvetna jaget, typ.
Callisto skrev:Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:På vilket sätt tycker du att signaturelementen är överlägsna?
Jag tycker de är ännu mindre i vägen för ljudet. Slutresultatet upplever jag som ännu något mer avslappnat naturligt. Vilket för mig är en viktig detalj. Det kan mycket väl vara en lägre dist som jag upplever på det viset.
Mycket bra skrivet tycker jag. Delar din beskrivning.
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Intryck i28 vs pi60s och till i32s vore intressanta! Kan du utveckla tack?
Det som är färskast i minne är pi60s vs i32s, men då står nog i32s i ett bättre rum, vilket kan göra en stor del av skillnaden. Men det är framför allt lugnet i presentationen som skiljer, samt optimalavståndet. i28 behövde lite längre avstånd till sweetspot (ev. tätare placering vilket jag aldrig testade) än vad som var optimalt för mitt rum/soffplacering.
Klangmässigt uppfattar jag dem som helt likvärdiga, så är det någons primära käpphäst, så tror jag inte det finns mycket att hämta i uppgradering på den punkten.
Men vi är nere på skillnader som är magnituder mindre än vad rummet ställer till med/man kan åtgärda i rummet.
bakerman22 skrev:Hur många blindtest har gjorts ute i stugorna mellan vanliga och signaturmodellerna av Ino? Det är en del som har Ino som skriker högt och brett om att saker och ting ska blindtestas för att påvisa någon faktisk skillnad, men när det kommer till just Ino är kraven på blindtest många gånger inte alls samma.
Känns ju som att det kan vara mycket troligt att signaturmodellerna skapar en viss feelgood, och därmed förmodligen höjer lyssningsintrycken en hel del.
Är ju ganska sällan som folk inte gillar något lite extra mycket om denne har slängt ut några extra tusenlappar på det. Surt om det skulle visa sej att det inte ger något extra i verkligheten..
PerStromgren skrev:Har konstruktören publicerat några mätningar som visar på skillnaden i braighet, kanske?
Almen skrev:PerStromgren skrev:Har konstruktören publicerat några mätningar som visar på skillnaden i braighet, kanske?
Det finns ett dokument som Ino Audio kallar "Manifest + modellbeskrivningar". Där står det mesta som du vill veta, tror jag.
Att publicera mätningar på skillnader är ju dock inte samma sak som att skillnaderna är hörbara, eller hur?
PerStromgren skrev:Almen skrev:PerStromgren skrev:Har konstruktören publicerat några mätningar som visar på skillnaden i braighet, kanske?
Det finns ett dokument som Ino Audio kallar "Manifest + modellbeskrivningar". Där står det mesta som du vill veta, tror jag.
Att publicera mätningar på skillnader är ju dock inte samma sak som att skillnaderna är hörbara, eller hur?
Nej, så är det förstås, men av tråden att döma är skillnaderna rätt små och tyder på att det handlar om headroom, snarare än något annat.
Läs inte in någon kritik, eller så, jag är bara nyfiken av födsel och ohejdad vana!
IngOehman skrev:Tonkurvemätningar har det ju visats väldigt många, vissa gjorda av mig
andra gjorda av andra. Det är dock nästan omöjligt att skilja mellan pi60
och pi60s med tonkurvemätningar, de är så identiska att jag inte från en
tonkurvemätning kan avgöra vilken det är.
Tittar man på distorsionsmätningar så ser det ungefär likadant ut om
man tittar på pi60s mätt vid någon ljudtrycksnivå, och pi60 mätt vid en
nivå drygt 4 dB svagare. Det kanske verkar som en liten skillnad och min
uppfattning är att det är mycket svårt att skilja mellan dem då man spelar
svagt.
Men drygt 4 dB är inte en försumbar skillnad när man spelar så starkt att
distorsionen alls blir en faktor. Vi talar om 2,5 - 2,8 gånger högre effekt.
Så att spela med säg 180W i topparna (=360 W peak) på ett par pi60s
motsvarar alltså runt 68 W för pi60 distorsionsmässigt. Beskriver man
det så får man eventuellt en riktigare uppfattning om skillnaden.
Och kombinerar man med bs60 så är det hela tiden huvudhögtalaren som
sätter gränsen eftersom bs60 klarar så mycket mera än även pi60s, så
skillnaden om dryga 4 dB består.
- - -
Om man vill kan man beskriva de olika kombinationerna genom att tänka
sig att man spelar på en högtalare som klarar hur mycket effekt som
helst (högtalare X) men att man är begränsad av förstärkarens effekt
endast. Låt oss säga att utgångspunkten är ett par pi60 vars förmåga
jämförs med att högtalare X bara ges 100 W förstärkareffekt tillgänglig.
Då blir det såhär:
pi60 = högt.X med 100 W
pi60s = högt.X med 265 W
pi60 + bs60 = högt.X med 450 W
pi60s + bs60 = högt.X med 1200 W.
Detta sagt med reservation för att det bara är rimligt sant under 200 Hz
och att jag hoppas att alla förstår att man behöver tillräcklig förstärkar-
effekt för att inte den skall begränsa, men jag hoppas även att ingen
tror att man behöver de två senare förstärkareffekterna för att driva
kombinationerna.
Redan att addera bs60 ökar ju det maximala ljudtrycket motsvarande
att biffa på förstärkaren en sisådär 4,5 gånger - alltså UTAN att man
behöver skaffa en större förstärkare på riktigt.
De som inte är säkra på att de förstår jämförelsen hoppas jag inte kom-
mer att sprida den vidare genom att berätta för andra.
Vh, iö
zartok skrev:Just nu så ser jag inte att det kan inträffa förrän till sommaren allra tidigast. det är en bra bit bort, därav min fundering på toppsystemen. sen så kan jag inte räkna på om mina högtalare skulle passa bra nära vägg eller inte, den kunskapen saknar jag. tillsammans med väldigt mpnga andra kunskapsluckor
JonasW skrev:zartok skrev:Just nu så ser jag inte att det kan inträffa förrän till sommaren allra tidigast. det är en bra bit bort, därav min fundering på toppsystemen. sen så kan jag inte räkna på om mina högtalare skulle passa bra nära vägg eller inte, den kunskapen saknar jag. tillsammans med väldigt mpnga andra kunskapsluckor
Men att köpa nya eller begade pi60 kostar ju minst lika mycket som ett par riktigt fina DIY-frontar?
Sen är ju pi60/pi60s fullregister vad jag vet. Det är ju i14, 16, 28, 32 osv som är toppar om det är det du är ute efter.
Kunskapen gällande låddesignen kan du ju leja bort, det gjorde jag.
Aerob skrev:Jättefint arbete med faneret, men jag tycker du ska skippa lacken och köra på en olja eller en hårdvaxolja typ Osmo istället.
Cahlis skrev:Aerob skrev:Jättefint arbete med faneret, men jag tycker du ska skippa lacken och köra på en olja eller en hårdvaxolja typ Osmo istället.
Varför? Vad är fördelen med olja/hårdvax?
Tror att det kan bli riktigt läckert med en blank lackyta. Dessutom är faneret så känsligt att det behöver ett skyddande skikt av en hård lack. Det räcker att komma när den obehandlade ytan med en nagel för att det ska bli märke. Tror knappast att olja ger något mekaniskt skydd så som en lack?
AndreasArvidsson skrev:Cahlis skrev:Vad gäller pi60 vs pi60s så är ju pi60s bättre, om det är värt prisskillnaden kan jag inte svara åt dig.
De distar mindre/klarar av högre ljudtryck vid samma mängd dist. De maximala ljudtrycket som högtalaren klarar av att producera är också högre på pi60s, 4dB enligt manifest.
De låter så gott som lika, vilket är poängen, men pi60s distar mindre. Om det är värt skillnaden i pris kan jag inte säga.
Om pengarna dock inte räcker till pi60s + bs60 så skulle jag välja pi60+bs60.Cahlis skrev:Om jag nu har en förstärkare med integrerat försteg/slutsteg, så vet jag inte hur man kopplar in bs60. Men om jag skaffar ett separat slutsteg så kan jag ju koppla in bs60 mellan för- o slutsteg. Eller hur funkar det? Någon som har en inkopplingsanvisning?
Vad gäller bs60 så finns det bara fördelar ur en ljudåtergivningssynpunkt så vitt jag vet. Förstärkaren belastas mindre då högtalarens känslighet ökar i basområdet och pi60 kan fortfarande utnyttjas till sin fulla kapacitet.
Nackdelarna är att det kostar mer, tar mer plats, samt kräver separat för och slutsteg.
AndreasArvidsson skrev:bs60 kopplas in parallellt med pi60 på slutstegets högtalarutgångar.
bc60(kontrollboxen) kopplas i serie mellan för- och slutsteg.
Aerob skrev:Cahlis skrev:Aerob skrev:Jättefint arbete med faneret, men jag tycker du ska skippa lacken och köra på en olja eller en hårdvaxolja typ Osmo istället.
Varför? Vad är fördelen med olja/hårdvax?
Tror att det kan bli riktigt läckert med en blank lackyta. Dessutom är faneret så känsligt att det behöver ett skyddande skikt av en hård lack. Det räcker att komma när den obehandlade ytan med en nagel för att det ska bli märke. Tror knappast att olja ger något mekaniskt skydd så som en lack?
Först av allt, faner är ganska känsligt i sig. Därtill är det ganska repskänsligt i sitt skurna skick, alltså innan man börjat putsa. För varje papper du går upp så kommer ytan att bli mer homogen och mer tålig. Lönn är dessutom ett av våra hårdare trädslag här i norr. Jag jobbar för övrigt med ett skåp i lönn just nu, är mitt i ytbehandlingen!
Olja och framförallt hårdvaxolja ger ett ganska så starkt och skyddande skikt ja. Jag har själv byggt ett par fanerade möbler och högtalare och dom är samtliga ytbehandlade med olja eller hårdvaxolja och dom tål både naglar och mer därtill. Visst ger det inte lika starkt skydd som en lack, men mer än tillräckligt. Personligen är jag inte så glad i fint trä som är inkapslat i en transparent plastlack, olja tar fram djupet i trät och det ser helt enkelt mer trä ut. Exklusivare om du vill. Oljade möbler/högtalare är dessutom mycket enklare att hålla vid, lägga på mer olja och lite lätt slipning är inga problem om det skulle behövas. Slutligen vill jag säg att tex Osmo hårdvaxolja finns som blank, och den går att polera till väldigt blank också om man orkar.
Som sagt det är min åsikt i frågan, det är ju dina högtalare så du behöver inte försvara ditt val, ville bara tipsa om något som jag tror blir en snyggare lösning.
IngOehman skrev:Tycker valet mellan lack och olja alltid är svårt, det finns för- och nackdelar med båda. Jag väljer alltid
utifrån vilket fanér det är som skall lackas, och just sådan här lönn gillar jag med superhögblank lack.
Kanske beror det på att man sett så många violinbaksidor...
Och med det säger jag också att det kan vara kul att ha lite pigment i lacken, som man ju har när man
lackar violiner.
Valnöt gillar jag att olja.
Vh, iö
Men, jag har fått för mig att bubblorna har minskat något i storlek. De också så tighta att jag inte har lyckats få in något lim under (har inte fått tag i tillräckligt tunn kanyl). Så just nu är min plan att slipa försiktigt utan att gå igenom och sedan lacka.
Cahlis skrev:"Mellan" eller "tunn". Får nog förtunna limmet med vatten.
IngOehman skrev:Cahlis skrev:"Mellan" eller "tunn". Får nog förtunna limmet med vatten.
Bara en allmän varning - om man spär ut trälim så blir det inte bara svagt när det torkar, det
blir poröst också, och det krymper. Så vill man ha god torrhalt så spä INTE trälim.
Vh, iö
DVD-ai skrev:pi60 är extremt bra högtalare, köp dom och bs60 det är bättre än ensama pi60s om du har plats för det !
Men då ska dujukunna kopla in rc60 (kontrollboxen) mellan för/slutsteg också vilket du antagligen inte kan...
så ny elektronik lär behövas med.
Enklast: pi60s
Knepigast men bäst: pi60 + bs60
Eller så köper du pi60s och OM du skulle få för dig så köp bs60 senare någon annan gång när du råkat få pengar över![]()
Ellerså skiter du i det och köper pi60 + bs60 nu !
Och byter till seoarat för/slutsteg.
Många val ^^
Cahlis skrev: Ska stå i kalsingarna när jag lackar, för att undvika damm från kläderna. Kan redan nu glädja er med att det inte blir några bilder på det.
blixten_no1 skrev:Riktigt fint arbete!!
Jag är väldigt nyfiken på var du köpte faneret på faneret.
Cahlis skrev:blixten_no1 skrev:Riktigt fint arbete!!
Jag är väldigt nyfiken på var du köpte faneret på faneret.
Faneret kallas Decoflex och säljs av en firma som heter Decospan i Belgien. Jag mailade dem men blev hänvisad till en svensk träfirma eftersom de inte säljer direkt till privatpersoner. Men efter lite tjat så skickade de i alla fall några prover.
http://www.decospan.com/en/Products/Decoflex/
Cahlis skrev:Jo, man kan slipa med 2000 våtslippapper och sedan rubba och polera. Men man vill ju ha den perfekta ytan utan allt för mycket efterarbete.
Stycket som jag köpte var 3050 x 1240 mm och kostade 2250 kr. Finns även i 2745 x 1240 och 2500 x 1240.
Det var aldrig tal om europeisk eller amerikansk. Varifrån köper du?
Elfsberg skrev:Kan vara värt att testa vit port.
Johan_Lindroos skrev:Elfsberg skrev:Kan vara värt att testa vit port.
För mig känns det inte harmoniskt med svarta element och vit port, det blir liksom olika då. Vitsprejade element kanske!?!Äh, glöm det...
Cahlis skrev:Ja, eller kanske man skulle lönnfanera den befintliga porten av plast.... Not! Där går gränsen.
Men visst, jag reagerade också för att det blev stor kontrast mellan svarta element/port och det ljusa träet. Men gul kevlar i baselementet vore fränt. Ingvar...
Cahlis skrev:Sen ska man väl smittas av bassjukan och fylla huset med gigantiska baslådor runt väggarna… å ännu fler förstärkare. En rackarns bred filmduk vore ju kul också, med tillhörande projektor.
TomKokk skrev:Jag tycker dem är otroligt vackra.
Kontrasten mellan element och låda gör
allt ännu vackrare. .
Hur många timmar tog fanneringen och lacken?
DVD-ai skrev:Fin fint !![]()
ja piP är ena mysiga små högtalare![]()
men pi60s är grymma !![]()
( du ska inte ha bs60 till då...)
![]()
Nattlorden skrev:Cahlis skrev:Ja, eller kanske man skulle lönnfanera den befintliga porten av plast.... Not! Där går gränsen.
Men visst, jag reagerade också för att det blev stor kontrast mellan svarta element/port och det ljusa träet. Men gul kevlar i baselementet vore fränt. Ingvar...
Jag tycker han skulle fixa till port, kon & kork i koppar eller mässingsfärg.
sprudel skrev:Nattlorden skrev:Jag tycker han skulle fixa till port, kon & korg i koppar eller mässingsfärg.
Va? Har du övergett din favoritgröna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster