Moderator: Redaktörer
Bubben skrev:Jag kommer gärna på "återbesök".
Skulle vara kul att höra hur det låter nu när man fått lite perspektiv till förra aha-upplevelsen.
Tengil skrev:Nattlorden skrev:Hoppas att ni får det trevligt. Hade varit roligt, men alldeles för långt bort för min del.
Äsch Jönköping är ju snudd runt hörnet för dig, om man jämför med Stockholm
Suomela skrev:Då är även jag anmäld att delta i träffen.
Eftersom denna typ träffar är nytt för mig - är det något jag skall tänka på som förstagångsbesökare?
/Suomela
bakerman22 skrev:Suomela skrev:Då är även jag anmäld att delta i träffen.
Eftersom denna typ träffar är nytt för mig - är det något jag skall tänka på som förstagångsbesökare?
/Suomela
Man tar alltid med sej en låda öl eller en flaska maltwhisky till den som håller i det.
Tengil skrev:bakerman22 skrev:Suomela skrev:Då är även jag anmäld att delta i träffen.
/Suomela
Man tar alltid med sej en låda öl eller en flaska maltwhisky till den som håller i det.
![]()
Haha, det behövs bara gott humör, ta med Er programmaterial som Ni vill lyssna på
RogerGustavsson skrev:Skit också att ni först ska till Tengil och några dagar senare till mig. Ribban ligger antagligen alldeles för högt hos Tengil...
Nu är det förstås inget "gökande" vi sysslar med i Södra Vätterbyggden, men ändå, att börja på den nivån. Jag har plöjt ner långt mindre kapital på mina prylar och ni får ta det som en indikation på vad man gör med en mera slimmad budget.
RogerGustavsson skrev:Haha!
Blev tvungen att riva isär den ena Magnepan-högtalaren i förgår då det fanns en resonans i den, en skruv som lossnat. Blev lite fipplit att få dit fronttyget igen men nu spelar den som ska. Nej, hos mig blir det musik av varierat slag, ingen infrabas eller annat basmangel, mera vanlig musik. Nej, kanske inte... Får plocka fram något skumt så det inte blir det direkt jämförbart med Tengil's anläggning!
RogerGustavsson skrev:Skit också att ni först ska till Tengil och några dagar senare till mig. Ribban ligger antagligen alldeles för högt hos Tengil...
Nu är det förstås inget "gökande" vi sysslar med i Södra Vätterbyggden, men ändå, att börja på den nivån. Jag har plöjt ner långt mindre kapital på mina prylar och ni får ta det som en indikation på vad man gör med en mera slimmad budget.
EA_73 skrev:RogerGustavsson skrev:Skit också att ni först ska till Tengil och några dagar senare till mig. Ribban ligger antagligen alldeles för högt hos Tengil...
Jag har inte tänkt att göka då deltagarlistan ser ut som den gör![]()
i14 med stativ åker in i bilen också. Även trasig 208 och 218 så ta med er lödkolven (:
Tengil skrev:RogerGustavsson skrev:Haha!
Blev tvungen att riva isär den ena Magnepan-högtalaren i förgår då det fanns en resonans i den, en skruv som lossnat. Blev lite fipplit att få dit fronttyget igen men nu spelar den som ska. Nej, hos mig blir det musik av varierat slag, ingen infrabas eller annat basmangel, mera vanlig musik. Nej, kanske inte... Får plocka fram något skumt så det inte blir det direkt jämförbart med Tengil's anläggning!
Ojdå, nu känns det som om förväntningarna är högt uppskruvade, EA-73 skulle ev även ta med i14, så det finns möjlighet att lyssna på dem också.
Vh Christer
EA_73 skrev:Mest nyfiken på att höra hur de låter i Christers rum (:
EA_73 skrev:Tiden går alldeles för fort. Kom på glid ett tag. Arbete, familj, en gammal miata på bockar i garaget, lite mer jobb sedan gick det ett par år.
Blir trevligt imorrn.
bakerman22 skrev:Varför ska i14 tas med när i28 står på plats...?
Jag kan ta med Dussins gamla slutna PK om intresse finns.![]()
Mina i56 kan jag också ta med om intresse finns.
Är kanske inte så många som har jämfört i14, i28 och i56 i samma rum?
RogerGustavsson skrev:Tack Tengil och ni andra för de trevliga timmarna på lördagseftermiddagen!
Ett mycket kompetent ljud&bildrum, långt bättre än vad folk brukar ha hemma... Det spisades allehanda musik, där jag stod för mest akustisk och mera konventionellt hanterad musik, de andra fick sköta basmanglet och trumhinnemassagen. Ett par prover på film med mucket hann vi också med.
philipbtz skrev:Tack Tengil och resten av forum-folket för en mycket trevlig dag! Mycket trevligt välkomnande med varma bullar och kaffeSen blev det en genomgång av biorummet som var väldigt fint gjort. Hoppas på att bygga något liknande själv någon dag. Tycker det var kul att det var sån bra uppslutning så man fick träffa lite andra ljudnördar
![]()
Bara att konstatera att i28 + prof Y-4 är en dröm-setup. För min del skall jag nog testa infrakortet till cr80es också.
Nu när man hört både X-4 och Y-4 så förstår jag varför vissa har monster-bassystem. Bas på otroligt höga volymer är inte så jobbigt att lyssna på helt enkelt. Man kan nog aldrig få för många basar.
EA_73 skrev:Trevlig sammankomst (-: Glöm inte listan Bagarn (-;
bakerman22 skrev:philipbtz skrev:Tack Tengil och resten av forum-folket för en mycket trevlig dag! Mycket trevligt välkomnande med varma bullar och kaffeSen blev det en genomgång av biorummet som var väldigt fint gjort. Hoppas på att bygga något liknande själv någon dag. Tycker det var kul att det var sån bra uppslutning så man fick träffa lite andra ljudnördar
![]()
Bara att konstatera att i28 + prof Y-4 är en dröm-setup. För min del skall jag nog testa infrakortet till cr80es också.
Nu när man hört både X-4 och Y-4 så förstår jag varför vissa har monster-bassystem. Bas på otroligt höga volymer är inte så jobbigt att lyssna på helt enkelt. Man kan nog aldrig få för många basar.
Om du kan åka till Tengil så kan du åka till Motala?![]()
Jag har lite mer bas än Tengil. Han har dock lite bättre ljud i det övriga mer oviktiga registret.
RogerGustavsson skrev:De duellerande danska gitarristerna finns på High Fidelity CD No. 43, gruppen heter Blue Junction och spåret Junction Shuffle. Vore kul att få tag i hela CD:n "22:17 Live in Aarhus". Om någon vill ha spåret är det bara att höra av sig.
RogerGustavsson skrev:Var lite förvånad att ni inte kände till gitarristen John McLaughlin...
Bubben skrev:Ja, det var trevligt och framförallt alltid kul att träffa lite avatarer och "nicks" i verkligheten.
philipbtz skrev:Låten heter "Why Not?" av gruppen Penta. Märkte idag att de numera även finns på Spotify. http://open.spotify.com/track/1PAUYPxNcBGEIFouVUAHMq
Det var lite roligt med den låten för i mitt rum hemma låter den helt platt i jämförelse med Tengils rum..eller ja ljudbilden är stor men inte som hos Tengil. Där var det ju från tak till golv och även som lager av ljudeffekter i djupled. Ett bra rum måste verkligen vara den bästa investeringen man gör i den här hobbyn.
bakerman22 skrev:Har du hört talas om Gus G? Rob Marcello? Vito Bratta? Marty Friedman? Syu?
RogerGustavsson skrev:philipbtz skrev:Låten heter "Why Not?" av gruppen Penta. Märkte idag att de numera även finns på Spotify. http://open.spotify.com/track/1PAUYPxNcBGEIFouVUAHMq
Det var lite roligt med den låten för i mitt rum hemma låter den helt platt i jämförelse med Tengils rum..eller ja ljudbilden är stor men inte som hos Tengil. Där var det ju från tak till golv och även som lager av ljudeffekter i djupled. Ett bra rum måste verkligen vara den bästa investeringen man gör i den här hobbyn.
Tack för musiktipset. Ett kapabelt bassystem kan nog hjälpa till med illusionen av ett stort rum, helst i kombination med ett bra rum - som i Tengil's fall.
philipbtz skrev:RogerGustavsson skrev:philipbtz skrev:Låten heter "Why Not?" av gruppen Penta. Märkte idag att de numera även finns på Spotify. http://open.spotify.com/track/1PAUYPxNcBGEIFouVUAHMq
Tack för musiktipset. Ett kapabelt bassystem kan nog hjälpa till med illusionen av ett stort rum, helst i kombination med ett bra rum - som i Tengil's fall.
Ja bassystem brukar hjälpa med detta men just med den låten tror jag det är mycket rummet då det inte är mycket bas i den låten.
RogerGustavsson skrev:philipbtz skrev:RogerGustavsson skrev:philipbtz skrev:Låten heter "Why Not?" av gruppen Penta. Märkte idag att de numera även finns på Spotify. http://open.spotify.com/track/1PAUYPxNcBGEIFouVUAHMq
Ja bassystem brukar hjälpa med detta men just med den låten tror jag det är mycket rummet då det inte är mycket bas i den låten.
Och då brukar Ino skyllas för liten ljudbild...
Har kört låten över mina Magnepan. De målar heller inte upp den grymma ljudbilden vi hörde hos Tengil.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster