Moderator: Redaktörer
Foffe skrev:Verkar som att jag var ganska ensam om att ha prislistan för 2016.![]()
Men mailar man Öhman och frågar snällt, så dimper det säkert ner en prislista och ett manifest!
Nattlorden skrev:Foffe skrev:Verkar som att jag var ganska ensam om att ha prislistan för 2016.![]()
Men mailar man Öhman och frågar snällt, så dimper det säkert ner en prislista och ett manifest!
Har mailinglistan gått sönder måntro?
Cinder skrev:Jag har lagt upp Ino-dokumenten för 2016 på min domän, hämta dom här.
Passa gärna på att kliva in på sidan och titta på mitt knivhantverk när ni ändå är igång
Cinder skrev:Ja då får moderator ta bort länken då, jag kan inte redigera inlägget längre.
blixten_no1 skrev:Men du kan väl ta bort filen från din domän?
Cinder skrev:blixten_no1 skrev:Men du kan väl ta bort filen från din domän?
Du provade inte att klicka på länken innan du skrev, eller hur?
mrGaskill skrev:Men undrar vad pi20 är? Vad kan det tänkas vara för burk?
Foffe skrev:Känns som att pi20 borde vara en ganska kompetent stativare utan basmodul också.
JGES skrev:Men det va då otroligt fina knivar.
AndreasArvidsson skrev:Foffe skrev:Känns som att pi20 borde vara en ganska kompetent stativare utan basmodul också.
Ja då, men observera att pi25 går djupare i basen. pi20 tar allså efter pi18 i studiors önskan om en mer "normal" högtalare vad gäller bandbredd. Någon exakt siffra på detta har jag ej utan det får Ingvar stå för.
MagnusÖstberg skrev:AndreasArvidsson skrev:Foffe skrev:Känns som att pi20 borde vara en ganska kompetent stativare utan basmodul också.
Ja då, men observera att pi25 går djupare i basen. pi20 tar allså efter pi18 i studiors önskan om en mer "normal" högtalare vad gäller bandbredd. Någon exakt siffra på detta har jag ej utan det får Ingvar stå för.
Ja, det är ju inte så att man vinner golvyta med stativare...
MagnusÖstberg skrev:Helt rätt, men är det då stativhögtalare?![]()
![]()
![]()
MagnusÖstberg skrev:Helt rätt, men är det då stativhögtalare?![]()
![]()
![]()
BPM skrev:MagnusÖstberg skrev:AndreasArvidsson skrev:Ja då, men observera att pi25 går djupare i basen. pi20 tar allså efter pi18 i studiors önskan om en mer "normal" högtalare vad gäller bandbredd. Någon exakt siffra på detta har jag ej utan det får Ingvar stå för.
Ja, det är ju inte så att man vinner golvyta med stativare...
Säg inte det. Många vill ju kunna placera sina högtalare på bänk och det blir ju svårt med golvare.. Då kan ju, även om man inte vinner golvyta som sådan, ytan användas till annat.
Foffe skrev:Jag hittade den här modellen i prislistan för 2016.
Någon som vet något om den? för den är inte med i manifestet.
En annan intressant sak jag hittade i prislistan, men inte i manifestet, är profundus X compact. Jag vet att denna modellen har diskuterats
tidigare. Men det hade ju varit kul att veta exakta mått och prestanda.
Någon som sett/hört någon av modellerna?
IngOehman skrev:BPM skrev: ...
En högtalare, eller vilken möbel som helst, tar ju plats inte bara mekaniskt mätbart i rummet. Utan de upplevs ju också, och kan ta mer eller mindre mental plats - ge en känsla av att förbruka rumsvolym. Och då kan ett stativ vara mycket mindre skrymmande än att högtalaren går ned mot golvet. Eller tvärtom! Det är subjektivt. Men det man tycker och upplever är det som betyder något.
34 - 22 000 Hz / ±2 dB (pr25 dito, pr19: 41 -
22k, båda ±8 dB till >40 kHz)
Kraniet skrev:I manifestet under pi25 står det34 - 22 000 Hz / ±2 dB (pr25 dito, pr19: 41 -
Om pi20 är hemmaversionen av pr19 så borde den ha frekvensomfånget 41-22000 Hz /±2 dB.
pi20 blir ungefär som en basreflexvariant av i6.
Jag har lyssnat på pr18 en gång och den lät otroligt bra. Den var ju dock inte fashomogen som pi-modellerna. pi20 borde vara snäppet vassare. Borde gå att spela högre/renare än piP men går inte lika djupt.
Du har ju även möjligheten att bygga en pi25 låda och flytta över elementen ifall du nån gång vill ha mer fullregister?
MorganM skrev:Kraniet skrev:I manifestet under pi25 står det34 - 22 000 Hz / ±2 dB (pr25 dito, pr19: 41 -
Om pi20 är hemmaversionen av pr19 så borde den ha frekvensomfånget 41-22000 Hz /±2 dB.
Jag har lyssnat på pr18 en gång och den lät otroligt bra. Den var ju dock inte fashomogen som pi-modellerna. pi20 borde vara snäppet vassare. Borde gå att spela högre/renare än piP men går inte lika djupt.
Du har ju även möjligheten att bygga en pi25 låda och flytta över elementen ifall du nån gång vill ha mer fullregister?
Tack för svar!
Ja,jag är ute efter någon modell som är fullregister men mellan pip/s och pi60.
MorganM skrev:Kraniet skrev:I manifestet under pi25 står det34 - 22 000 Hz / ±2 dB (pr25 dito, pr19: 41 -
Tack för svar!
Ja,jag är ute efter någon modell som är fullregister men mellan pip/s och pi60.
ja, mdöpt.MorganM skrev:Enligt sista prislistan (2018/1) så finns det en pi24,5 är det pi25?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst