Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Hur mycket kan man moderera basen med basstöden till pi60s?
genstruktur skrev:Basstöd är trevliga ja.
Med bs60 och pi60s får du fyra utstrålningspunkter för bas kontra två som du har nu. Det kan vara en fördel.
Men pi60s+bs60 blir inte direkt en mindre skrymmande lösning, fick för mig att det var en anledning att byta?
Aerob skrev:Från en som har gått från i16s infrax6 -> i16s profX2 -> pi60s. Personligen så väger fördelarna upp nackdelarna, alla dagar i veckan. Så himla skönt att bli av med alla diverse elektroniklådor och diverse sladd som förbinder dom och ersätta allt med en enkel integrerad förstärkare! På sikt kan jag kanske se mig trycka in bs60 men där går gränsen för vardagsrums-stereon.
genstruktur skrev:Okej.
cr80es kontra bcx angående ljudkvalité är jag fel man att svara på. Har hört ett Ino delningsfilter en gång bara. Låter det menar du?
sprudel skrev:Håller på att prova med förbikoppling, alltså försteg direkt i slutsteg jämfört med cr80es som mellansteg. Vi får se vad det ger men första intrycken är att det finns en slöja.
Kan också bero på att försteg o slutsteg av samma fabrikat är en bättre synergi, men orsaken spelar egentligen ingen roll. Jag vill ha den koppling som ger mest kvalitet i ljudet.
RogerGustavsson skrev:sprudel skrev:Håller på att prova med förbikoppling, alltså försteg direkt i slutsteg jämfört med cr80es som mellansteg. Vi får se vad det ger men första intrycken är att det finns en slöja.
Kan också bero på att försteg o slutsteg av samma fabrikat är en bättre synergi, men orsaken spelar egentligen ingen roll. Jag vill ha den koppling som ger mest kvalitet i ljudet.
Men med eller utan cr80s i kedjan med toppar ger två helt olika resultat. Frekvensgången ändras väl rätt rejält med eller utan högpassfiltrering av i16s?
AndreasArvidsson skrev:Jag tror knappast någon kommer höra skillnad på cr80s i fullregisterläge jämfört med cr80s förbikopplat
Almen skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag tror knappast någon kommer höra skillnad på cr80s i fullregisterläge jämfört med cr80s förbikopplat
Jodå, om man inte lyssnar blint så kan man säkert höra skillnad.
Almen skrev:För övrigt tycker jag att den lösning du har nu, sprudel, är väldigt snygg. Och om du funderar på att senare komplettera pi60 med bs60 så får du förutom slutsteget (som ändå är gömt nu) inte direkt färre sladdar och prylar?
genstruktur skrev:Almen skrev:För övrigt tycker jag att den lösning du har nu, sprudel, är väldigt snygg. Och om du funderar på att senare komplettera pi60 med bs60 så får du förutom slutsteget (som ändå är gömt nu) inte direkt färre sladdar och prylar?
Det är sant, med bs60 blir det en del "lådor" ändå. Kanske tilltalas han av något mindre rattar och inställningar? bcX är bara en enda ratt att justera, ett cr80es har väl flera olika "rattar" att justera (optimera i evighet
).
Nattlorden skrev:genstruktur skrev:Almen skrev:För övrigt tycker jag att den lösning du har nu, sprudel, är väldigt snygg. Och om du funderar på att senare komplettera pi60 med bs60 så får du förutom slutsteget (som ändå är gömt nu) inte direkt färre sladdar och prylar?
Det är sant, med bs60 blir det en del "lådor" ändå. Kanske tilltalas han av något mindre rattar och inställningar? bcX är bara en enda ratt att justera, ett cr80es har väl flera olika "rattar" att justera (optimera i evighet
).
Fast de sitter på insidan, så de är bara tänkta att ställas en gång och sedan inte röras.
genstruktur skrev:Utan att egentligen ha något tekniskt kunnande på fötterna alls, men vad är det som säger att ett cr80s eller es "måste" vara helt transparent? Hade varit kul med ett test i MoLT!
Med det sagt så tror jag iofs att det finns annat som påverkar mer i en normal anläggning.
genstruktur skrev:Aha. Men det är inte så att en smygande känsla kan komma över en som gör att man måste in och justera lite för att se om det kan låta bättre?
AndreasArvidsson skrev:genstruktur skrev:Utan att egentligen ha något tekniskt kunnande på fötterna alls, men vad är det som säger att ett cr80s eller es "måste" vara helt transparent? Hade varit kul med ett test i MoLT!
Med det sagt så tror jag iofs att det finns annat som påverkar mer i en normal anläggning.
Det finns så klart inga måsten, men det är för enkelt att göra en sk "passthrough" för att jag skall tro att Ingvar misslyckats med detta. I sin enklaste form så kopplar man bara ihop in- och utgångarna och hela lådan blir en skarvkontakt. Det påverkar inte signalen hörbart.
Exakt hur Ingvar löst det vet jag ej då jag inte har schemat, men jag har väldigt svårt att tro att han inte skulle gjort detta bra nog och verkligen inte så dåligt att det blir en stor skillnad. Ref: "Basen beter sig helt annorlunda"
Jag har också själv lyssnat med och utan cr80s och jag hör då ingen skillnad. Inte för att det i sig är något bevis.genstruktur skrev:Aha. Men det är inte så att en smygande känsla kan komma över en som gör att man måste in och justera lite för att se om det kan låta bättre?
Inte för min del. Jag har både cr80s + infratillsats + basstöd och jag har inget krypande behov av att skruva en massor "bara för att". Inställningen från början tog sin tid, men när det var klart så är det bara att lyssna och vara glad
Har man dock ett problem med detta så är det så klart inte positivt och en enklare anläggning kanske känns bättre... och det är ju bra!
Almen skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag tror knappast någon kommer höra skillnad på cr80s i fullregisterläge jämfört med cr80s förbikopplat
Rydberg skrev:Almen skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag tror knappast någon kommer höra skillnad på cr80s i fullregisterläge jämfört med cr80s förbikopplat
Jag frågade Ingvar just den frågan och om jag inte missminner mig sa han att det var hörbart i fullrange. Om det var pga av en minimal tonkurveförändring eller annat vet jag inte.
genstruktur skrev:Jaha, ja du tänkte på det påstående att "basen beter sig helt annorlunda". Jag menade mer att det kunde kanske vara någon liten liten skillnad mellan att köra med eller utan cr80s i signalvägen, utan att ställa några delningar eller liknande. Jag har Ino själv och älskar dem, och alla andra Ino-anläggningar jag hört, inklusive med cr80s i signalvägen och delat system. Så det är inte det. Jag tror att jag kanske tänker mig att "vi" får vara kritiska även till Inos produkter och att de kanske även de inte är helt transparenta alltid, i alla fall tills det har testats?
Angående "den smygande känslan". Jag förstår, låter skönt att inte fundera så mycket på det hela. Ställer man in det en gång och är nöjd sen, så är de inget problem.
AndreasArvidsson skrev:genstruktur skrev:Jaha, ja du tänkte på det påstående att "basen beter sig helt annorlunda". Jag menade mer att det kunde kanske vara någon liten liten skillnad mellan att köra med eller utan cr80s i signalvägen, utan att ställa några delningar eller liknande. Jag har Ino själv och älskar dem, och alla andra Ino-anläggningar jag hört, inklusive med cr80s i signalvägen och delat system. Så det är inte det. Jag tror att jag kanske tänker mig att "vi" får vara kritiska även till Inos produkter och att de kanske även de inte är helt transparenta alltid, i alla fall tills det har testats?
Angående "den smygande känslan". Jag förstår, låter skönt att inte fundera så mycket på det hela. Ställer man in det en gång och är nöjd sen, så är de inget problem.
Ja att det inte kan finnas någon litet skulle jag inte ta gift på, men enligt mina öron så var det inget som jag reflekterade över när jag testade så det är inte för stort isf. I en F/E kanske jag skulle kunna ta ut det, men det var inte: "oj vad det låter dåligt med filtret i signalvägen".
Du har helt rätt i din inställning. Man bör alltid vara kritisk. Min poäng var snarare att påverkan av delningen och basarna är så stor att hur vida filtret i fullrange läget påverkar eller inte är ganska ointressant i det stora hela.
EDIT: Jag har faktiskt en mätning på cr80s i fullrange. Den har lite påverkan nere i infraregistret där den faktiskt lyfter lite.
[ Bild ]
genstruktur skrev:Nej jag tror inte heller att cr80s påverkar särskilt mycket. Det lät bra den gången jag hörde ett i alla fall. Vilken modell av minidsp är det mätt på i diagrammet?
AndreasArvidsson skrev:genstruktur skrev:Nej jag tror inte heller att cr80s påverkar särskilt mycket. Det lät bra den gången jag hörde ett i alla fall. Vilken modell av minidsp är det mätt på i diagrammet?
2x4(in a box) obalanserad.
genstruktur skrev:Okej. Men den avviker inte så jättemycket mycket heller, förutom att nivån är sänkt med någon db över hela registret då? Och den modellen av mindsp är det ändå en del som inte hävdar är transparent i fullrange. Om man nu skall ta mätningar som "bevis" för att något är transparent menar jag
.
sprudel skrev:genstruktur skrev:Basstöd är trevliga ja.
Med bs60 och pi60s får du fyra utstrålningspunkter för bas kontra två som du har nu. Det kan vara en fördel.
Men pi60s+bs60 blir inte direkt en mindre skrymmande lösning, fick för mig att det var en anledning att byta?
Jo, det är ju en av anledningarna. Slipper dock slutstegen till basarna, det blir ju en annan låda än cr80es, så en låda blir det.
Vet inte hur mycket kontrollboxen påverkar kvaliteten i ljudet jämfört med cr80es. Jag pratar då om precisionen i området ovanför 80Hz där jag delar idag.
AndreasArvidsson skrev:EDIT: Jag har faktiskt en mätning på cr80s i fullrange. Den har lite påverkan nere i infraregistret där den faktiskt lyfter lite.
[img]http://user.faktiskt.io/adzer/Xover/Loopback%20vs%20fullrange.png[img]
sprudel skrev:Aerob skrev:Från en som har gått från i16s infrax6 -> i16s profX2 -> pi60s. Personligen så väger fördelarna upp nackdelarna, alla dagar i veckan. Så himla skönt att bli av med alla diverse elektroniklådor och diverse sladd som förbinder dom och ersätta allt med en enkel integrerad förstärkare! På sikt kan jag kanske se mig trycka in bs60 men där går gränsen för vardagsrums-stereon.
Jag är inne på ditt spår.
Några upplevda kvalitets-skillnader i registret ovan delningen, eller hela registret.
Rydberg skrev:Jo fast rak frekvensgång har ju mer eller mindre varenda försteg också, trots det låter de helt annorlunda. Jag har lekt med att koppla Burmester samt Bryston fram och tillbaka de senaste veckorna och de låter klart annorlunda men båda mäter "rakt".
[ Bild ]
Fig.1 Bryston BP25-MC, frequency response at 1V output into 100k ohms for (from top to bottom at 1kHz): MC phono, line, MM phono line (right channel dashed, 0.5dB/vertical div.).
[ Bild ]
Fig.2 Burmester 011, line-stage balanced frequency response at 1V output into 100k ohms (top), 600 ohms (bottom). (0.5dB/vertical div., right channel dashed.)
Almen skrev:Rydberg skrev:Jo fast rak frekvensgång har ju mer eller mindre varenda försteg också, trots det låter de helt annorlunda. Jag har lekt med att koppla Burmester samt Bryston fram och tillbaka de senaste veckorna och de låter klart annorlunda men båda mäter "rakt".
[ Bild ]
Fig.1 Bryston BP25-MC, frequency response at 1V output into 100k ohms for (from top to bottom at 1kHz): MC phono, line, MM phono line (right channel dashed, 0.5dB/vertical div.).
[ Bild ]
Fig.2 Burmester 011, line-stage balanced frequency response at 1V output into 100k ohms (top), 600 ohms (bottom). (0.5dB/vertical div., right channel dashed.)
Men Burmestern faller ju av från 50 Hz och nedåt, det borde väl kanske vara hörbart?
Rydberg skrev:Almen skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag tror knappast någon kommer höra skillnad på cr80s i fullregisterläge jämfört med cr80s förbikopplat
Jag frågade Ingvar just den frågan och om jag inte missminner mig sa han att det var hörbart i fullrange. Om det var pga av en minimal tonkurveförändring eller annat vet jag inte.
Morello skrev:sprudel skrev:genstruktur skrev:Basstöd är trevliga ja.
Jo, det är ju en av anledningarna. Slipper dock slutstegen till basarna, det blir ju en annan låda än cr80es, så en låda blir det.
Vet inte hur mycket kontrollboxen påverkar kvaliteten i ljudet jämfört med cr80es. Jag pratar då om precisionen i området ovanför 80Hz där jag delar idag.
Både CR80 och kontrollboxen(passiv) färgar tiopotenser mindre än ditt försteg, så du kan lugnt koppla av och ta en öl till.
philipbtz skrev:Själv tycker jag att det är något som är renare med ljudet med slutna system. Jag tycker inte du skall byta från i16s. Om du vill ha golvhögtalare gå på i32sDet du skulle kunna testa är slutna basar men då blir det ju ännu mera prylar i rummet. Om djupbas inte är en prioritet så går det faktiskt att köra i32s fullregister med. Räkna med bas till 35-40Hz. Nackdelen är att det tar ett halvår att spela in dom om man inte har möjlighet att kräma på ordentligt. Men fördelen är att i32s har en inbyggd bs60 så att säga och de låter väldigt rent.
Jag ser på det såhär. Om man har ett lyssningsrum som inte har problem med basen så är pi60s ett bra alternativ. Men vilka rum har inte problem med basen? Det är väldigt få rum jag lyssnat i som inte har detta. Och då tror jag hellre att man skall satsa på ett delat system med fyra basar. Men du har bevisligen fått till det med två så kanske pi60s är något för dig ändå.
Tycker att kombon pi60s+bs60 blir mer skrymmande än din nuvarande lösning men du slipper cr80es och bassteg. Det är ju inte helt säkert att du kan gömma undan bs60 hur som helst då de kanske låter bäst utanför pi60s t.ex. För maximal kvalitet tycker jag ett helt slutet och delat system är den enda vägen men det är min åsikt. i16s + infra x-4 med ett litet svalt bassteg röstar jag för. Men det är nog inte riktigt vad du var ute efter skulle jag tro.
Nattlorden skrev:Väl intrimmat bör det inte vara mer skillnad mellan pi60s med och utan infraX-6 än jämnare rumsrespons - om man bara spelar inom pi60s arbetsområdet. Men infraX-6 vinne självklart när pi60s börjar falla av.
Men det är nog en hel del som kör basarna lite "heta".
sprudel skrev:philipbtz skrev:Själv tycker jag att det är något som är renare med ljudet med slutna system. Jag tycker inte du skall byta från i16s. Om du vill ha golvhögtalare gå på i32sDet du skulle kunna testa är slutna basar men då blir det ju ännu mera prylar i rummet. Om djupbas inte är en prioritet så går det faktiskt att köra i32s fullregister med. Räkna med bas till 35-40Hz. Nackdelen är att det tar ett halvår att spela in dom om man inte har möjlighet att kräma på ordentligt. Men fördelen är att i32s har en inbyggd bs60 så att säga och de låter väldigt rent.
Jag ser på det såhär. Om man har ett lyssningsrum som inte har problem med basen så är pi60s ett bra alternativ. Men vilka rum har inte problem med basen? Det är väldigt få rum jag lyssnat i som inte har detta. Och då tror jag hellre att man skall satsa på ett delat system med fyra basar. Men du har bevisligen fått till det med två så kanske pi60s är något för dig ändå.
Tycker att kombon pi60s+bs60 blir mer skrymmande än din nuvarande lösning men du slipper cr80es och bassteg. Det är ju inte helt säkert att du kan gömma undan bs60 hur som helst då de kanske låter bäst utanför pi60s t.ex. För maximal kvalitet tycker jag ett helt slutet och delat system är den enda vägen men det är min åsikt. i16s + infra x-4 med ett litet svalt bassteg röstar jag för. Men det är nog inte riktigt vad du var ute efter skulle jag tro.
Fundering: Du säger räkna med bas till 35-40Hz. Menar du minus 3dB då, eller att du kan ana den?
sprudel skrev:philipbtz skrev:Själv tycker jag att det är något som är renare med ljudet med slutna system. Jag tycker inte du skall byta från i16s. Om du vill ha golvhögtalare gå på i32sDet du skulle kunna testa är slutna basar men då blir det ju ännu mera prylar i rummet. Om djupbas inte är en prioritet så går det faktiskt att köra i32s fullregister med. Räkna med bas till 35-40Hz. Nackdelen är att det tar ett halvår att spela in dom om man inte har möjlighet att kräma på ordentligt. Men fördelen är att i32s har en inbyggd bs60 så att säga och de låter väldigt rent.
Fundering: Du säger räkna med bas till 35-40Hz. Menar du minus 3dB då, eller att du kan ana den?
philipbtz skrev:Nattlorden skrev:Väl intrimmat bör det inte vara mer skillnad mellan pi60s med och utan infraX-6 än jämnare rumsrespons - om man bara spelar inom pi60s arbetsområdet. Men infraX-6 vinne självklart när pi60s börjar falla av.
Men det är nog en hel del som kör basarna lite "heta".
Denna teoretiska jämförelse är jag faktiskt tveksam till ifall det stämmer i de flesta fallen. Stämmer säkert i ett väldigt bra rum mellan vissa frekvenser men jag måste bara säga att jag tror det är väldigt svårt att få till omständigheterna på ett sådant sätt att det stämmer. Sedan skall man nog inte underskatta vad jämnare rumrespons innebär. Min gissning är att i 90% av fallen är infra X-6 bättre på allt i basområdet.
philipbtz skrev:
Jag tänkte främst att det är ungefär ner dit det kommer finnas tryck men den går att ana djupare än så. Här är en mätning i mitt rum ca. 3,5x5,6 meter spelande på kortsidan. Därav peaken där den är. De går säkert något djupare på andra ledden. De olika mätningarna är på de tre olika sittplatserna i soffan. Största peaken är vid platsen längst ifrån basfällan. Blir mycket intressant och se hur detta ser ut när mina basar är klara.
[ Bild ]
philipbtz skrev:Så det där är i16s och prof. X-2?
Med i32s bli inte rädd första månaderna får då kommer du inte ha någon bas. Undrar hur många som sitter på oinspelade 5-systemMen detta är iof en produkt av att jag sitter väldigt nära dom och i ett betongrum. OM i32s kan spela djupt nog hos dig så har du fördelen med att de har inbyggda basstöd men annars ser det ut som att pi60s skulle funka från den när mätningen för du ser inte ut att ha det vanliga problemet rum 150-300Hz som många har. Jag har det även till en viss grad med i32s. Detta förutsätter att du inte har pluggat portar på dina basar och boostat med infrakortet för att nå den kurvan.
Chopha skrev:philipbtz skrev:Så det där är i16s och prof. X-2?
Med i32s bli inte rädd första månaderna får då kommer du inte ha någon bas. Undrar hur många som sitter på oinspelade 5-systemMen detta är iof en produkt av att jag sitter väldigt nära dom och i ett betongrum. OM i32s kan spela djupt nog hos dig så har du fördelen med att de har inbyggda basstöd men annars ser det ut som att pi60s skulle funka från den när mätningen för du ser inte ut att ha det vanliga problemet rum 150-300Hz som många har. Jag har det även till en viss grad med i32s. Detta förutsätter att du inte har pluggat portar på dina basar och boostat med infrakortet för att nå den kurvan.
Hur ter sig det problem runt 150-300 Hz som du talar om som vanligt förekommande?
Vet du vad beror det på?
/Christopher
sprudel skrev:philipbtz skrev:
Jag tänkte främst att det är ungefär ner dit det kommer finnas tryck men den går att ana djupare än så. Här är en mätning i mitt rum ca. 3,5x5,6 meter spelande på kortsidan. Därav peaken där den är. De går säkert något djupare på andra ledden. De olika mätningarna är på de tre olika sittplatserna i soffan. Största peaken är vid platsen längst ifrån basfällan. Blir mycket intressant och se hur detta ser ut när mina basar är klara.
[ Bild ]
[ Bild ]
Doofus skrev:Chopha skrev:philipbtz skrev:Så det där är i16s och prof. X-2?
Hur ter sig det problem runt 150-300 Hz som du talar om som vanligt förekommande?
Vet du vad beror det på?
/Christopher
Låter som golvreflexen ?
lennartj skrev:När man "fått till det" så bra som du med i16s och bassystem, tror jag att det blir en frustrerande upplevelse med endast pi60s utan möjlighet att flytta dem för att optimera basåtergivningen utan att påverka allt annat som ljudbild etc. Har jag fel och du har en osannolik tur med rummet får du ju en utomordentligt "ren" anläggning där C-J Premier 17 driver Premier350-slutsteget med endast pi60s direkt. För att stilla nyfikenheten är det nog värt en hel del bevär att hitta någon med pi60s som är beredd att låna ut dem, annars kommer du inte att kunna sluta grubbla på hur bra det kan bli.
Kompletterar du med bs60 tillkommer ytterligare två ganska stora boxar att härbergera som kanske inte integrerar optimalt när de är placerade så diskret som möjligt.
Jag håller alltså med DVD-ai på alla punkter.
paa skrev:"Felaktig särskrivning", är inte det en sorts tautologi?
sprudel skrev:Aj då. Fixat nu.
AndreasArvidsson skrev:Så jag har fixat rubriken.
Du måste alltså ändra rubriken i det första inlägget i tråden. Varför man kan ändra rubriken för ett enskildt påföljande inklägg förstår jag ej.
AndreasArvidsson skrev:Så jag har fixat rubriken.
Du måste alltså ändra rubriken i det första inlägget i tråden. Varför man kan ändra rubriken för ett enskildt påföljande inlägg förstår jag ej.
schmutziger skrev:AndreasArvidsson skrev:Så jag har fixat rubriken.
Du måste alltså ändra rubriken i det första inlägget i tråden. Varför man kan ändra rubriken för ett enskildt påföljande inlägg förstår jag ej.
Det är ju en rätt bra funktion egentligen. om det tex pågår 3 parallella diskussioner i en tråd vilket inte är alls ovanligt på forum så följer ju ämnet med när man citerar.
Men det bygger på att folk använder sig av det
Elfsberg skrev:infraX-6 motsvarar pX-2 och de spelar skjortan av sub 80 Hz.
Angående bs60 så vill jag flika in att det går att anpassa formen en del, de behöver inte vara kubiska. Vad sägs om typ samma form som pi60?
lennartj skrev:När man "fått till det" så bra som du med i16s och bassystem, tror jag att det blir en frustrerande upplevelse med endast pi60s utan möjlighet att flytta dem för att optimera basåtergivningen utan att påverka allt annat som ljudbild etc. Har jag fel och du har en osannolik tur med rummet får du ju en utomordentligt "ren" anläggning där C-J Premier 17 driver Premier350-slutsteget med endast pi60s direkt. För att stilla nyfikenheten är det nog värt en hel del bevär att hitta någon med pi60s som är beredd att låna ut dem, annars kommer du inte att kunna sluta grubbla på hur bra det kan bli.
Kompletterar du med bs60 tillkommer ytterligare två ganska stora boxar att härbergera som kanske inte integrerar optimalt när de är placerade så diskret som möjligt.
Wolfie skrev:lennartj skrev:När man "fått till det" så bra som du med i16s och bassystem, tror jag att det blir en frustrerande upplevelse med endast pi60s utan möjlighet att flytta dem för att optimera basåtergivningen utan att påverka allt annat som ljudbild etc. Har jag fel och du har en osannolik tur med rummet får du ju en utomordentligt "ren" anläggning där C-J Premier 17 driver Premier350-slutsteget med endast pi60s direkt. För att stilla nyfikenheten är det nog värt en hel del bevär att hitta någon med pi60s som är beredd att låna ut dem, annars kommer du inte att kunna sluta grubbla på hur bra det kan bli.
Sprudel får gärna låna mina pi60s om han vill. Han får dock åka upp och hämta dem själv![]()
Men det är inte så förbannat långt.
Då kanske jag får tummen ur och fixar mina piP som har trasiga terminaler... Har haft nya terminaler liggande i snart 5 år
Wolfie skrev:Sprudel får gärna låna mina pi60s om han vill. Han får dock åka upp och hämta dem själv![]()
Då kanske jag får tummen ur och fixar mina piP som har trasiga terminaler... Har haft nya terminaler liggande i snart 5 år
AndreasArvidsson skrev:Detta är verkligen det bästa med faktiskt: så mycket folk som mer än gärna försöker hjälpa varandra. Gör mig riktigt glad!
...
sprudel skrev:Wolfie skrev:lennartj skrev:När man "fått till det" så bra som du med i16s och bassystem, tror jag att det blir en frustrerande upplevelse med endast pi60s utan möjlighet att flytta dem för att optimera basåtergivningen utan att påverka allt annat som ljudbild etc. Har jag fel och du har en osannolik tur med rummet får du ju en utomordentligt "ren" anläggning där C-J Premier 17 driver Premier350-slutsteget med endast pi60s direkt. För att stilla nyfikenheten är det nog värt en hel del bevär att hitta någon med pi60s som är beredd att låna ut dem, annars kommer du inte att kunna sluta grubbla på hur bra det kan bli.
Sprudel får gärna låna mina pi60s om han vill. Han får dock åka upp och hämta dem själv![]()
Vet du Wolfie! Det kanske jag gör.![]()
Men då tar jag med ett litet flugspö också, kan ju inte ge mig iväg naken när det luktar öring.
AndreasArvidsson skrev:Wolfie skrev:Sprudel får gärna låna mina pi60s om han vill. Han får dock åka upp och hämta dem själv![]()
Detta är verkligen det bästa med faktiskt: så mycket folk som mer än gärna försöker hjälpa varandra. Gör mig riktigt glad!
Nu blev jag nyfiken. Får man fråga hur du lyckades ha sönder terminalerna på dina högtalare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster