Då vi håller på att närma oss den slutgiltiga renoveringen av vardagsrummet hemma så funderar jag på om det inte vore på sin
plats med ett rekorderligt bassystem. Självklart går tankarna till att bygga nånting själv eftersom det är absolut mest
kostnadseffektivt (om man väljer att värdera tiden man själv lägger ner som kvalitetstid förstås

Då jag tidigare haft ino-högtalare och gillar prylarna, framförallt basåtergivningen, så funderar jag på om det kan vara en
bra ide att bygga ihop några profundus-X basar alldeles själv. Dock skulle det vara trevligt med lite mer information om
konstruktionen. Jag vet än så länge genom sökfunktionen att en standard-profundusX är en kub på 48*50*49 cm och en
intern volym på ca 90 liter. Så långt allt väl, den biten ska jag nog klara med mina snickarkunskaper.
Sen är det någon form av stagning i lådan, dämpmaterial och en basreflexport och så ska det fräsas ur för element och terminal,
men frågan är hur komplicerat det är allt som allt. Är det någon som byggt profundus-X som vet? Är det kanske till och med någon
som har en ritning man kan få kasta ett öga på en liten stund?
Mvh Håkan