Ino konsulation Västerås

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Frisk

Ino konsulation Västerås

Inläggav Frisk » 2010-07-29 14:28

Är nyligen inflyttad i en bostadsrätt i Västerås,är intresserad av lite hjälp med ett ljudrum. Fler Västeråsare på forumet som är intresserade samtidigt?
ja ja,åter till frågan,har vissa planer på hur jag ska göra rummet,detta kräver att en vägg(lättbetong) plockas ner,vilket kräver tillstånd
från både förening och bank. Käns dumt att söka tillstånd om Öhman inte alls tycker min idé funkar.

sitter på mobilen,slut på tecken,återkommer

Frisk

Inläggav Frisk » 2010-07-29 14:37

Men käns samtidigt dumt att ta kontakt innan man vet det är fritt fram att modifiera väggar m.m.
är det någon på forumet som varit i liknande situation?
Enklast vore väl att direkt ringa Öhman men käns dumt att störa om någon här varit i liknande situation och har bra svar på mina frågor.

Ännu inte alls fått upp någon riktig stereo då jag inte tycker den står riktigt bra någon stans,levt utan välljud nästan 2 månader,börjar bli jobbigt
/Frisk
Senast redigerad av Frisk 2010-07-29 14:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2010-07-29 14:43

hur ser rummet ut innan och efter?

och hur mycke kan du tänkas bygga om när ingvar kommer och tittar?

Frisk

Inläggav Frisk » 2010-07-29 14:52

Rummet är nu ganska kvadratiskt,den vägg jag har planer på att riva("flytta") har idag garderober drygt halva väggen,därefter fortsätter väggen i nivå med garderobdörrarna,står ett kylskåp på andra sidan.
Denna vägg planeras vinklas/flyttas en bit och bli bakvägg, övriga väggar är bärande,stabil betong.

edit2:
Sitter nu vid riktig dator, tråden jag tänkte på var, http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=37474
Senast redigerad av Frisk 2010-08-01 12:42, redigerad totalt 1 gång.

NiklasH

Inläggav NiklasH » 2010-07-29 18:15

Tjo Frisk. Jag skulle slå en signal till föreningsordföranden och höra med honom om hur de brukar ställa sig till arbeten som detta (är det en stor förening?)

Användarvisningsbild
Zipp

Re: Ino konsulation Västerås

Inläggav Zipp » 2010-07-31 12:47

Frisk skrev:Fler Västeråsare på forumet som är intresserade samtidigt?

Planerar att konsultera IÖ någon gång i höst. När hade du tänkt dig?
i32s, p-Y2, cr80es, a1*6, piPs, Bryston B-100, Bryston 4B SST^2, Bryston BDA-1, Onkyo 707, Tvix HD6500 + himla fina kablar!

Frisk

Inläggav Frisk » 2010-08-01 12:39

NiklasH skrev:Tjo Frisk. Jag skulle slå en signal till föreningsordföranden och höra med honom om hur de brukar ställa sig till arbeten som detta (är det en stor förening?)

Tja, det lät ju som en bra idé.
Vet inte vem som är ordförande nu då jag köpte lägenheten av föregående ordförande. Men kan ju i alla fall ta ett prat med vicevärden, tänkte ändå hälsa på henne, bara pratat i telefon hittills.
Är en rätt liten förening, totalt 2 hus, kanske 50 lägenheter eller så.

Börjar också fundera på att bara ta ner väggen vid kylskåpet och låta resten vara, för att slippa krångel vid försäljning, för att underlätta återställande, men får väl se, tankarna är i full gång, känns som nästan lite mycket arbete för en liten 2a.. Får se hur tankarna fortskrider.

Frisk

Re: Ino konsulation Västerås

Inläggav Frisk » 2010-08-01 12:40

Zipp skrev:
Frisk skrev:Fler Västeråsare på forumet som är intresserade samtidigt?

Planerar att konsultera IÖ någon gång i höst. När hade du tänkt dig?

Hej, okey, låter intressant. Jag har inte bestämt något mer specifik datum men tankarna går väl mot sensommar höst, måste bara komma på mer exakt hur jag vill ha det först. Kanske i alla fall går dela på resekostnader eller så. Får se vad som händer.

Återgå till Wänner af Ino