Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Får sluta spamma![]()
ÄR så himla excalterad bara men vill inte säga något innan allt är klart..
Zipp skrev:Hur högt upp i frekvens klarar PEQn att jobba (upp till 200-250 Hz kan man hoppas, dvs både för basar och toppar)?
hassesolo skrev:Annars kan man ju testa den senaste glödheta upphaussade produkten i segmenet.![]()
Jag menar Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer.
Folk är lyriska på nätet.
olof skrev:Jag har pratat med Ingvar om den här PEQ delen till cr80s vid flera tillfällen och har fått känslan av att han är lite ambivalent kring dess produktifiering. Primärt tror jag det rör sig om en oro att allt fler ska ta en genväg och strunta i basabsorbenterna. Ingvar hade nog själv tänkt att nyttja PEQen som ett komplement för resonanser som är av lite mer "global" karaktär och som kräver allt för orimliga volymer att bota.
olof skrev:Jag har pratat med Ingvar om den här PEQ delen till cr80s vid flera tillfällen och har fått känslan av att han är lite ambivalent kring dess produktifiering. Primärt tror jag det rör sig om en oro att allt fler ska ta en genväg och strunta i basabsorbenterna. Ingvar hade nog själv tänkt att nyttja PEQen som ett komplement för resonanser som är av lite mer "global" karaktär och som kräver allt för orimliga volymer att bota.
Aerob skrev:olof skrev:Jag har pratat med Ingvar om den här PEQ delen till cr80s vid flera tillfällen och har fått känslan av att han är lite ambivalent kring dess produktifiering. Primärt tror jag det rör sig om en oro att allt fler ska ta en genväg och strunta i basabsorbenterna. Ingvar hade nog själv tänkt att nyttja PEQen som ett komplement för resonanser som är av lite mer "global" karaktär och som kräver allt för orimliga volymer att bota.
Det vore väldigt tråkigt om det är så han resonerar. För att ta mig själv som
exempel så har jag varken utrymme eller tillåtelse att bygga om mitt lyssningsrum
till det perfekta lyssningsrummet. Den dagen jag köper ett hus på landet så
kommer det utan tvekan att byggas en riktig mancave med allt det innebär,
men som situationen ser ut för mig just nu så går det helt enkelt inte.
Jag misstänker att min situation är långt från unik. Dom som väljer att köpa
denna eventuellt framtida PEQ kommer huvudsakligen göra det antingen för
att finputsa det där allra sista i sitt redan så gott som perfekta rum, eller så
gör dom det för att dom sitter i en liknande situation som min. Att försöka göra
det bästa av situationen helt enkelt. Jag fortsätter att hålla tummarna.
pingvinlakrits skrev:Den parametriska EQ:n kommer (efter vad jag förstått) att vara en insticksmodul, precis som infratillsatsen och kunna användas tillsammans med Infra om det behövs.
Lite som att bygga lego. Den parametriska blir antagligen i vinkel så att infratillsatsen kan stickas in från sidan - annars skulle den ju inte få plats rent fysiskt.
Sanny_X skrev:Måste man välja antingen eq eller infra?
IngOehman skrev:Sanny_X skrev:Måste man välja antingen eq eller infra?
Nix - eq-kortet har kopplingslist för infra.![]()
IngOehman skrev:Sanny_X skrev:Måste man välja antingen eq eller infra?
Nix - eq-kortet har kopplingslist för infra.![]()
Men det finns faktiskt en alternativ lösning som jag arbetar
på parallellt...
Vi får se vilken det blir.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster