Provlyssning

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2011-02-16 16:14

Med andra ord, du är fast i ett prylträsk! Har klagat tidigare på detta forum att allt ska dra iväg mot det ultimata innan man ens kommit till skott. Jo, vet att det sitter en hope entusiaster ute i kojorna men man ska ha annat än häftiga prylar på kammarn eller i bilen....

Var tvungen att infoga ett ord, man skriver som en kråka.
Senast redigerad av RogerGustavsson 2011-02-16 18:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2011-02-16 18:14

ska annat än häftiga prylar på kammarn eller i bilen....

busted........
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-16 19:58

Jag har alltid varit "prylb*g" och kommer alltid vara det :)
Sen så är det så att mina högtalare är sålda, så jag "måste" skaffa mig nya :)
Samtidigt som jag inte har något slutsteg till bilen, så jag "måste" köpa ett nytt.

Sen är bilstereon mer än hobby som man kan lägga massa tid på. Medan jag ser hemma hifi mer som ett inköp som jag ska klara mig på länge.

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-24 19:00

I helgen blir det nog lite provlyssning på pi60 och iP :)

Har testat lite att spela musik på anläggningen. När jag spelar riktigt starkt så hör man att det brusar i bakgrunden, även när det inte är helt tyst. Så det verkar som om det helt enkelt är digitala signalen från datorn som brusar. Men om jag skaffar mig ett bättre ljudkort så kommer jag bli av med detta brus?
Vilket ljudkort ska jag satsa på om jag tänkt köra surround?

Användarvisningsbild
Mikael.J
f d Nune

Inläggav Mikael.J » 2011-02-24 19:28

Svenn3SaataN skrev:I helgen blir det nog lite provlyssning på pi60 och iP :)

Har testat lite att spela musik på anläggningen. När jag spelar riktigt starkt så hör man att det brusar i bakgrunden, även när det inte är helt tyst. Så det verkar som om det helt enkelt är digitala signalen från datorn som brusar. Men om jag skaffar mig ett bättre ljudkort så kommer jag bli av med detta brus?

Jag tar det optiskt från datorn in i receiverns DAC. Fungerar bra för mig och jag tror detta är det bästa

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2011-02-24 20:44

*host* iPs - det är ju SÅN skillnad. :D
Hoppas din faster mår bättre.. hos mig finns antingen BD-spelare (ta gärna med dig en bra BD-konsert om du har) eller HTPC/Spotify. :)

EDIT
PS. Lördag funkar nog inte så bra för mig (inget hugget i sten dock), så om du kommer ner/förbi imon så vore det bäst.
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-24 21:02

Nune skrev:

Jag tar det optiskt från datorn in i receiverns DAC. Fungerar bra för mig och jag tror detta är det bästa

Jag plockar det optiskt ifrån min datorn också :)

m_persson79 skrev:*host* iPs - det är ju SÅN skillnad. :D

EDIT
PS. Lördag funkar nog inte så bra för mig (inget hugget i sten dock), så om du kommer ner/förbi imon så vore det bäst.

Ja just det ja ;)
Okej, men du bor ju så nära så vi kan nog gå över någon runda på fredagskvällen kanske? Tänkte mest vad grannar och sånt säger sent på kvällen :P

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2011-02-24 21:25

Lugnt på den fronten. Har bara en granne (neråt) och han har aldrig klagat trots att man med sin lilla anläggning ändå kan spela på rätt bra. :P

Tror jag är hemma efter AW vid 20 som sagt, skicka ett SMS när du tror dig kunna kika förbi. Kan nog bjuda på något gott att dricka åsse. :)

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-24 23:15

m_persson79 skrev:Lugnt på den fronten. Har bara en granne (neråt) och han har aldrig klagat trots att man med sin lilla anläggning ändå kan spela på rätt bra. :P

Tror jag är hemma efter AW vid 20 som sagt, skicka ett SMS när du tror dig kunna kika förbi. Kan nog bjuda på något gott att dricka åsse. :)

Okej. Det låter ju bra. Jag smsar när vi har tid att komma över :)
Låter ju ännu bättre, men jag dricker inte öl som alla andra "gubbar" ;)

..... Duckar för pajkastning.... :P

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2011-02-24 23:23

Fint, men öl var inte min tanke. ;)

Hörs!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-02-25 07:49

Wirrepinne?! :P
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2011-02-26 09:53

Tack för igår. Jag gillar verkligen din "approach" till nya högtalare.
Det var ju även skoj att din kompis Anders hoppade till, till batman. :)

Antar att du "landar" med ett par pi60(s) ;) låten jag rekommenderar att ni lyssnar HÖGT (som det går) på hemma hos nahaz är juh: denna

Trevligt att råkas. // Martin

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-26 21:33

m_persson79 skrev:Tack för igår. Jag gillar verkligen din "approach" till nya högtalare.

Antar att du "landar" med ett par pi60(s) ;) låten jag rekommenderar att ni lyssnar HÖGT (som det går) på hemma hos nahaz är juh: denna

Tack själv! Ja, nu har jag lyssnat runt på lite olika ino system. Från de små iPs upp till de manliga i28. Vilket ingvar tyckte var roligt att jag kallade just den manliga då han tyckte de var små. Men jag syftade jag ju på hur starkt man kan spela med dem för att vara så "små", då höll han med :) det lät riktigt trevligt hos allihopa och det är ju helt olika system och kaliber på dem. Men efter dagens lyssning har jag kommit fram till att pi60 kommer nog inte räcka till mig. Jag får gå på något större, alltså i28 :) men hur det blir är långt ifrån klart. Boende är ju viktigast, eller hur dvd-ai ;)

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2011-02-26 22:08

Svenn3SaataN skrev:
m_persson79 skrev:Tack för igår. Jag gillar verkligen din "approach" till nya högtalare.

Tack själv! Ja, nu har jag lyssnat runt på lite olika ino system. Från de små iPs upp till de manliga i28. Vilket ingvar tyckte var roligt att jag kallade just den manliga då han tyckte de var små. Men jag syftade jag ju på hur starkt man kan spela med dem för att vara så "små", då höll han med :) det lät riktigt trevligt hos allihopa och det är ju helt olika system och kaliber på dem. Men efter dagens lyssning har jag kommit fram till att pi60 kommer nog inte räcka till mig. Jag får gå på något större, alltså i28 :) men hur det blir är långt ifrån klart. Boende är ju viktigast, eller hur dvd-ai ;)

Ja. i28 är ju halvstora. :D

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-27 00:18

bakerman22 skrev:
Ja. i28 är ju halvstora. :D

Jämfört med i56 så är de det ja. Men jag får ju hålla mig till någon hyfsad budget. Det jag sitter och funderar på nu är lååångt över vad jag egentligen hade tänkt lägga. Sen om jag ska skaffa i28 så vill jag ha ett rum där de kan komma till sitt fulla bruk, alltså vill jag skaffa en arbetsbod till :D Då kan jag bygga ihop den med den jag har idag och bara ha hifi och hemmabio i den nya boden :D Men drömma kan man ju alltid :/

Föregående

Återgå till Wänner af Ino