Billig högtalarkabel?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-02-07 10:11

Själv kör jag på "gummikabel" (syra/oljefast 3g0,75mm^2) till mina 2,5m kablar, Det är MK = mångkarderlig uppbyggnad på ledarna och med tennpläterade karderler. Tvivlar på hur mycket bättre det kan bli... lysande uppbyggnad och så fantastiskt smidig att hantera att jag ALLDIG kommer att använda något annat... Om jag inte ska ha längre längder, då blir det 1,5mm gummikabel, men alldrig igen EKK.
EKK har jag brottats med nog, avskyr den som pesten... :evil:

edit: så då... :P
Senast redigerad av DVD-ai 2011-02-07 12:31, redigerad totalt 1 gång.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2011-02-07 11:44

Förtennt gummikabel var något nytt. :)
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-02-07 14:05

DVD-ai skrev:Själv kör jag på "gummikabel" (syra/oljefast 3g0,75mm^2) till mina 2,5m kablar, Det är MK = mångkarderlig uppbyggnad på ledarna och med tennpläterade karderler. Tvivlar på hur mycket bättre det kan bli... lysande uppbyggnad och så fantastiskt smidig att hantera att jag ALLDIG kommer att använda något annat... Om jag inte ska ha längre längder, då blir det 1,5mm gummikabel, men alldrig igen EKK.

Låter lite som strömkablar jag bukar använda i bilen. Har för mig att det är förtennade koppartrådar i dem. Smidig att jobba med som bara den!

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-03-15 15:30

Svenn3SaataN skrev:
DVD-ai skrev:Själv kör jag på "gummikabel" (syra/oljefast 3g0,75mm^2) till mina 2,5m kablar, Det är MK = mångkarderlig uppbyggnad på ledarna och med tennpläterade karderler. Tvivlar på hur mycket bättre det kan bli... lysande uppbyggnad och så fantastiskt smidig att hantera att jag ALLDIG kommer att använda något annat... Om jag inte ska ha längre längder, då blir det 1,5mm gummikabel, men alldrig igen EKK.

Låter lite som strömkablar jag bukar använda i bilen. Har för mig att det är förtennade koppartrådar i dem. Smidig att jobba med som bara den!

Tekniskt bra dessutom, eftersom tennpläteringen hindrar att strömmen hoppar mellan individuella kardeler ( koppar leder ström bättre än tenn ), samt förhindrar oxidering.

Enda grejen är väl att de bör vara tätt ihopsatta, med plus och minus nära varandra.

Exakt så är väl Supra Ply konstruerad.
Odogmatisk sekt- granskare

Föregående

Återgå till Wänner af Ino