Fundering om bs-60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-07-31 21:09

Jooo, svårt att köpa något som betingar stort värde på studiepengar... :(

tur att jag inte studerar längre :D
Men man vet aldrig, är lite småsugen på att studera igen trots allt... :roll: :?
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-07-31 21:10

Jo något.

Jag tycker verkligen om att studera, men det är pengarna som är problemet.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-07-31 21:14

Jo, jag känner exakt likadant...

pluggar hellre än att jobba men jobbar man inte så kan man inte göra alla andra roliga saker som man vill göra i livet...

det e så mycket jag vill göra men typ allt kostar ju pengar... :?
Så då måste man fixa pengar på något sätt :D
Mvh//David

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2011-08-01 00:03

DVD-ai skrev:
schmutziger skrev:
DVD-ai skrev:Dyrt i förhållande till vad du får och hur mycket "knöl" det blir såklart... :P

bättre att köra pX-4 och dela PI60 med cr80s då i stället, då får du mer prestanda och på "rätt sätt". Om du verkligen vill ha mycket kräm runt 80-200Hz så kan du ju ha ett par bs60 till pi60 och dela detta då har du prestanda >80Hz som påminner om i32 :)

Så menar jag naturligtvis, alltså att alternativet med bs60 x 4 till pi60 inte borde bli något hitt hur du än tänker dig att få till den lösningen, och att hålla på och dämpa pi60 gör ju så att hela funktionen bli fel då förhållandet pi60 / bs60 och deras funktion kommer att påverkas av en dämpning = kommer inte att spela ihopp som tänkt :)

men ändå!
Det är ju kul att inte vara som alla andra.
är eg mest intresserad av principen och då varför det inte går att ha fler än en bs60 per sida.
det måste väl vara mer på den negativa skalan än att man inte bör dämpa pi60 mer i basen?
för man förlorar ju inte ljudet bara andra element som spelar det, eller?

Jag TROR att det finns andra problem som kan uppstå, och en av dom är att om du samankopplar flera bs60 så är det inte säkert att dom spelar korrekt med pi60 av den anlednignen, det kanske blir något annat fel.. ?!

Vet ej, men detta med att pi60 antagligen måste dämpas mer och individuellt är ju ett problem då det medför att du påverkar dess impedans och fasegenskaper. Och då är det inte säkert att pi60 spelar ihopp med basstöden på rätt sätt längre.

Men det är en kul ide... :P

Exakt, det är kanske något annat som blir fel, vad kan detta tänkas vara :P

Man påverkar väl inte impedans och fas mer än när man bara kopplar in ett basstöd eller vad menar du? det är ju en nivåsänkning i kontrollboxen vi pratar om här. Så det borde ju inte spela någon roll :P

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-01 12:09

jaha du menar så... ;)

Alltså bara helt enkelt ställa ner nivån i kontrollboxen lite ytterligare för att kompencera at tdet är ytterligare, säg 2st basstöd med i bilden ?!

Ja det kanske kan fungera, men nog inte med mer än ca 4st basstöd sammanalgt sedan tror jag inte att nivån räcker till att dämpa mer...

men det är en intressant tanke, hör med Ingvar om detta !

men ett problem kan nog vara att det blir kritiskt med hur basstöden placeras, kanske inte fungerar så bra ...
Mvh//David

Föregående

Återgå till Wänner af Ino