nikeb skrev:Tack själv för senast, blev ett ganska hastigt besök men givande i alla fall.
1.Kanske är jag ganska trög men jag fattar inte riktigt. Om jag i processorn kör med F&R som fullrange och med sub on måste jag då ha +1 knappen intryckt för att få med LEF (+1) kanalen?
2.Menar du att om jag i försteget sätter fullrange på L&R och sub off som vissa AC3 (DD) ljudspår inte får med LEF (+1) till L&R? Hur kan då +1 knappen ge tillbaka LEF-spåret? Eller menar du att jag ska ha subben på ON? Men då kommer väl aldrig LEF till L&R?
3.Jag vill köra L&R som full, C och SL&SR som small (80hz i processorn skickar basen till subb) och sub ON för hela LEF-spåret 0-120hz.
4.När jag tittar och tänker så fattar jag det som att jag har en speciell +1 ingång där jag kopplar in en RCA lågnivåkabel från SUB ut på försteget. Med en knapp på filtret kan jag sedan välja om jag vill ha med +1 kanalen eller inte. Är det rätt uppfattat?
Hej igen jag försöker svara på frågorna enligt siffrorna
1. Om du i processorn talat om att du har subwoofer så finns risken att du inte får med all information om du inte i Cr80 talar om att du vill ha +1 informationen.
2. Ja så tokigt kan det bli med vissa dolbydigitalspår, men för att få med det eventuella info som lagts i subkanalen, måste du tala om i PROCESSORN att du vill ha den infon, och sätta +1 på cr80s.
3 Yes, talar du om i processorn att du har sub, och att du snörar sub till cr80s och sätter knappen +1 till on så skall detta funka.
4. Helt korrekt.
Vh Christer