Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:INTE nån ville ju komma.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:INTE nån ville ju komma.
Nja.... det är nog inte speciellt korrekt det heller. Hade du bott åtkomligt hade det nog kommit många. Personligen rör jag mig helst inte utanför en 6milsradie hemifrån, t.ex.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:INTE nån ville ju komma.
Nja.... det är nog inte speciellt korrekt det heller. Hade du bott åtkomligt hade det nog kommit många. Personligen rör jag mig helst inte utanför en 6milsradie hemifrån, t.ex.
meanmachine skrev:Känner en osäkerhet runt Qln signatur som med nya diskanter numer låter oerhört bra.
bassman skrev:Nattlorden skrev:meanmachine skrev:INTE nån ville ju komma.
Ger perspektiv till oss som bor uppe i landet
meanmachine skrev:Tillbaka till summeringen.
Audiovector är den jag faktiskt är mest bevsiken över och jag tycker den varken klarar bra bas, eller fint ljud det är som att den försöker spela hifi på liknande vis som Totem men den misslyckas och faller lite pladask faktiskt och är numer INTE min favvoburk.. Det var det inte tidigare heller men det är liksom charmad i ljudet på ett ofördelaktigt sätt samtidigt som den är charmad för betraktaren.
Skulle jag måsta gradera dem vilker är gängse så faller dock lotten enligt följande.
1. Revel M20
2. Guru QM10
3. Qrs Luna
4. Totem The rainmaker
5. Yamaha Soavo 2
6. Audiovector M1 super.
Den stora vinnaren är dock Qrs Luna som går från klarhet till klarthet. En lysande högtalare. Kom med som en darkhorse.
Guru håll prestandamässigt förväntningarna men ser sig slagen av M20 och är på god andra. M20 var ju även lite dyrare ny dock inte med mycket. Totem skulle jag välja före Luna om jag måste välja dem mellan för att äga livet ut men den är inte så korrekt vilker är den i fatet. Soavo 2 är en bra högtalare no doubt. Den skulle lätt till rimliga pengar fyllar inoiters behov![]()
Köp inte Audiovector..![]()
Peace!!!![]()
Man får givetvis tycka och tänk om detta dock kom ihåg. Detta är MIN syn och mitt test på mitt vi och JAG gav er alla möjlighet att delta men INTE nån ville ju komma.Nu finns de ju kvar dock funderar jag på att sälja bort ett par högtalare. Känner att jag kan ha nått par för många för tillfället
meanmachine skrev:Tja.. Det har varit ett rent nöje.. Jag är faktiskt riktigt nöjd med utgången av allt.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Tja.. Det har varit ett rent nöje.. Jag är faktiskt riktigt nöjd med utgången av allt.
Sugen på att prova QM60 nu då?
Birger skrev:Fast för att vara lite petig kanske så hittar jag ingen test i denna tråd. Däremot hittar jag massor av subjektiva lyssningsintryck vilket iofs är bra nog![]()
Å andra sidan är det säkerligen mycket svårare att testa hötalare om man jämför med elektronik och vill man jämföra så blir det ju gärna A-B jämförelser.
En liten fråga i sammanhanget men äger du alla dessa högtalare eller har du lånat dom? i vilket fall som helst är det ju ett (roligt) tidsfördriv att kunna jämföra så många olika högtalare i samma rum och med samma elektronik.
meanmachine skrev:Men som en del säger man kan kasta bort 150000:- på en båt och man kan kasta bort det på spel.. Du kastar bort dina på elektronik
Richard skrev:Kul testande, meanmachine! Roligt att se hur högtalarna ser ut på insidan också.
Visst har du samlat allt detta testande i din blogg ? Det vore kul att få adressen dit, igen.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Men som en del säger man kan kasta bort 150000:- på en båt och man kan kasta bort det på spel.. Du kastar bort dina på elektronik
Det räcker inte!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... nsive.html
![]()
![]()
PerStromgren skrev:Jag tyckte inte att båten såg så stor och imponerande ut... tills jag fick syn på soffan på färdäck!
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Jag tyckte inte att båten såg så stor och imponerande ut... tills jag fick syn på soffan på färdäck!
Anti-missilförsvaret eller flyktubåten då?
Aerob skrev:Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Jag tyckte inte att båten såg så stor och imponerande ut... tills jag fick syn på soffan på färdäck!
Anti-missilförsvaret eller flyktubåten då?
Fast det är ju inte denna båten som har det. Det är Roman Abramovich lilla
skuta som omnämns i texten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_(yacht)
Användare som besöker denna kategori: Knuttebaloa och 11 gäster