Har just fått reda på att mitt slutsteg presterar betydligt bättre via sina balanserade ingångar (läst mätrapport) snr ligger på ca 90 dB stället för 78.
Finns det något sätt att köra cr80s balanserat? Via modifiering? Kan man kringå problemet?
Moderator: Redaktörer
overture skrev:Har just fått reda på att mitt slutsteg presterar betydligt bättre via sina balanserade ingångar (läst mätrapport) snr ligger på ca 90 dB stället för 78.
overture skrev:Finns det något sätt att köra cr80s balanserat? Via modifiering? Kan man kringå problemet?
overture skrev:Jag antar att det förmodligen inte har någon betydelse i verkligheten men känns ändå surt att inte kunna använda sina prylar full ut så att säga...
overture skrev:Slutsteget är cambridge audio 840 W. Ett tvåkanals slutsteg på 200 W som även kan bryggkopplas till ca 500W. Har ingångar för både balanserat och inte.
Jag använder ett holographic audio pre 25 försteg som är obalanserat så jag kan i dagsläget inte testa utan hemlån eller liknanade. Mest en fundering. Speciellt eftersom jag inte är helt nöjd med ljudet. Lite tamt förutom när det är skränigt... Men å andra sidan har jag ett kasst rum just nu så lite meningslöst att bry sig om detta kanske
Läste testerna som fanns på miller research som lennartj så fint gav länk till här om dagen. Där fanns en test från 2008 då jag antar att steget körts obalanserat och en från 2011 då det kördes (uttryckligen) balanserat. På det hela taget verkar det vara ett riktigt bra slutsteg men det var tydligt att mätningarna från 2011 var bättre. (typ 98 db SNR istället för 78)
Jag antar att det förmodligen inte har någon betydelse i verkligheten men känns ändå surt att inte kunna använda sina prylar full ut så att säga...
Användare som besöker denna kategori: Knuttebaloa och 11 gäster