RMA skrev:Fick en ide när jag läste omdömen om i6 att dom låter mer som Pi60 än Pip,vore det möjligt att göra surround högtalare baserade på i6 element? Med mer lik ljudkaraktär & ev högre effekt tålighet vore det ju toppen isåfall! Nu är det väl bara iö själv som kan svara på detta så jag vänder mig till honom.
Skulle fler vara intresserade om det vore möjligt? Jag skulle det iallafall.
Kanske en ny a3.
Tanken med Inos surroundhögtalare är att man ska kunna parallellkoppla flera stycken. Då har Ingvar gjort impedansen högre på sina surroundhögtalare för att de ska gå att driva parallellkopplade. Jag kan föreställa mig att i6ans boomerelement är mer typiskt på 8 ohm däromkring så att det inte passar så bra för Ingvars föreslagna bruk.
Förr hade han en modell som hette Ambiens3 som hade lika stor boomer som i6, men den har utgått. Ingvar anger skälet till att han förbättrade Ambiens2 såpass att den modellen numera täcker in ljukvaliteten även för Ambiens3. Då blev Ambiens3 onödig att fortsätta att tillverka. Jag har Ambiens3 och tycker de är mycket bra. Men eftersom Ambiens2 är billigare än Ambiens3 var, är det bättre att skaffa sig flera Ambiens2 än alternativt färre Ambiens3 (för en viss mängd pengar), tycker jag. Det torde ge bättre utväxling i ljud per krona. Och nu är ju ändå Ambiens3 utgången så det är ju ändå inget att fundera på, så att säga.