Moderator: Redaktörer
stefanolo skrev:Inte första tråden där utseendet på pi60 jämförs med utseendet på andra högtalare. Jag trodde det var prestanda som var viktigt.
paa skrev:Den här är väl mer lik?
zapanasta skrev:stefanolo skrev:Inte första tråden där utseendet på pi60 jämförs med utseendet på andra högtalare. Jag trodde det var prestanda som var viktigt.
Nu var detta inte nån jämförelsetråd,den handlade om öhman kanske haft ett finger med i spelet av högtalaren jag la ut en bild på.
Såg inte pi60 ut så där med sluttande hylla i begynnelsen?
Har för mig jag sett en sån bild nånstans......
zapanasta skrev:stefanolo skrev:Inte första tråden där utseendet på pi60 jämförs med utseendet på andra högtalare. Jag trodde det var prestanda som var viktigt.
Nu var detta inte nån jämförelsetråd,den handlade om öhman kanske haft ett finger med i spelet av högtalaren jag la ut en bild på.
Såg inte pi60 ut så där med sluttande hylla i begynnelsen?
Har för mig jag sett en sån bild nånstans......
paa skrev:hevi skrev:Öhmans design är väl lite ett "barn av sin tid", dvs när det begav sig var det helt i tiden att köra med "hylla" emedan idag så är designen en "diffraktionsgenerator" som "måste" låta riktigt illa.
Den här t.ex är från 1976:
Själv så tycker jag det subjektivt låter rätt så jävla bra, trots alla geometriska "tillkortakommanden"
meanmachine skrev:8O Zachry och ljudia.. Man storknar..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster