Vad kör herr Öhman med själv just nu, frågade när jag var där men har glömt... hos honom låter det ju kanon!
tack för svar

Moderator: Redaktörer
blacklabel skrev:Hej,
Öhman hade 2105 tidigare, nu tror jag han har en 2310. 2105 blir kanon till piP
Komorok skrev:----
Denon 2105 låter bra, men saknar så mycket moderna funktioner att det inte
är värt det. Denon 2310 och Marantz SR5005 (?) som vi F/E-lyssnade lät båda
mycket bra, Marantzen lite bättre än Denonen. Ingen av dem finns att köpa
nu antar jag.
----
OhmBoy skrev:Anledningen att jag funderar på att byta är då jag hoppas att jag kan få bra ljud ur en billigare förstärkare/reciever och få pengar till annat (är student just nu). Men roksan grejerna låter verkligen kanon, svårt att tro att en reciever för någon tusing begg kan komma i närheten av en för + slustegskombo som kostar över 30 papp nya. Men mirakel har ju hänt förr eller hur
bassman skrev:Är 2105:an i ordning så är den verkligen bra. Och hittar du en som lirar rätt är det ett klipp. Det är mycket spök med dessa recivrar tyvärr.
Det är min erfarenhet med 2105...
OhmBoy skrev:Anledningen att jag funderar på att byta är då jag hoppas att jag kan få bra ljud ur en billigare förstärkare/reciever och få pengar till annat (är student just nu). Men roksan grejerna låter verkligen kanon, svårt att tro att en reciever för någon tusing begg kan komma i närheten av en för + slustegskombo som kostar över 30 papp nya. Men mirakel har ju hänt förr eller hur
hevi skrev:Vart bor du? Jag har en 2105:a som har några mil på mätaren men som stått undanstoppad sedan något år. Den är moddad så man kan köra med externt delningsfilter om man vill. Eftersom du verkar ha lite skralt i kassan så kan du få den av mig. Jag vill bara att den ska få en snäll husse, så här på ålderns höst. Enda villkoret är att om du inte vill ha kvar den eller tycker att den låter mysko så får du inte sälja den -du måste ge bort den till en behövande hifi-intresserad med minst lika skral kassa som du, eller om den vikt in hovarna för gott och inte går att lura på någon hifi-kunnig så är det återvinningen som gäller. PMa om det är intressant
bomellberg skrev:Respekt Hevi! Jag kan tänka mig att det finns en smula affektionsvärde i den där 2105:an, efter att ha läst din tråd om moddningen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster