Moderator: Redaktörer
Zipp skrev:Körde låten Takla Makan från albumet Touch Yello på inte allt för hög volym (ej tokhögt på något vis) och mätte samtidigt tersbanden på lyssningsplats. Den visade 95dB för 16Hz tersen vilket visar att PY räcker ganska långt...
MagnusÖstberg skrev:Ja, med gott stöd i basen räcker uppenbarliggen X-4 oerhört långt. Visst hade du fått jobba på en del för att tygla rummet men det var väldigt trevligt att lyssna/sova där
Jag undrar om inte du kan kosta på dig att designa in basmoduler på ett estetiskt vis!
Wolfie skrev:Tror att ett Infra X-6 system skulle räcka gott åt mig i dagsläget. Spelar sällan högre än att väggarna skakar med i alla fall.
Det är ju viss skillnad på skakar med och rämnar ned...
Wolfie skrev:Tänkte att jag blir nog nöjd ändå med bara pi60s... men abstinensen är svår...
Wolfie skrev:coolers. Fast jag har inget delningsfilter kvar![]()
MagnusÖstberg skrev:Wolfie skrev:coolers. Fast jag har inget delningsfilter kvar![]()
Du kan låna mitt CR80 + infra samtidigt
Hmm... jag har ett system med likartad lösning som infra X-8 och det jag tänkte plocka ihop till dig (så jag får tummen ur) är baserat på Bremenbasarna.
Wolfie skrev:Skoj!
Skicka mig ett PM med ditt nummer (jag har det inte kvar sedan tel. byte) så hör jag av mig innan jag ska till Sthlm nästa gång
Wolfie skrev:coolers. Fast jag har inget delningsfilter kvar![]()
Sålde mitt cr80s då jag tyckte det vore dumt om det bara låg och skräpade...
Tänkte att jag blir nog nöjd ändå med bara pi60s... men abstinensen är svår...
Fast ett nytt filter går ju snabbt att ordna (ett samtal till IÖ så är ju ett
cr80es med infra-tillsats ordnat).
Vad är det förresten för basar du använder?
Johan_Lindroos skrev:Wolfie skrev:coolers. Fast jag har inget delningsfilter kvar![]()
Sålde mitt cr80s då jag tyckte det vore dumt om det bara låg och skräpade...
Tänkte att jag blir nog nöjd ändå med bara pi60s... men abstinensen är svår...
Fast ett nytt filter går ju snabbt att ordna (ett samtal till IÖ så är ju ett
cr80es med infra-tillsats ordnat).
Vad är det förresten för basar du använder?
Så j'drans enkelt är det väl inte! Jag fick vänta i över tio år efter beställning på mitt es-filter!![]()
![]()
steveo1234 skrev:Zipp skrev:Körde låten Takla Makan från albumet Touch Yello på inte allt för hög volym (ej tokhögt på något vis) och mätte samtidigt tersbanden på lyssningsplats. Den visade 95dB för 16Hz tersen vilket visar att PY räcker ganska långt...
Hur mycket rumsförstärkning har du vid 16hz?
Är inte en tersband en tredjedels oktav? Isåfall är det väl 16-någonting hz som mäts? Eller är det den tredjedels oktaven som har 16hz som centrum?
Zipp skrev:steveo1234 skrev:Zipp skrev:Körde låten Takla Makan från albumet Touch Yello på inte allt för hög volym (ej tokhögt på något vis) och mätte samtidigt tersbanden på lyssningsplats. Den visade 95dB för 16Hz tersen vilket visar att PY räcker ganska långt...
Hur mycket rumsförstärkning har du vid 16hz?
Är inte en tersband en tredjedels oktav? Isåfall är det väl 16-någonting hz som mäts? Eller är det den tredjedels oktaven som har 16hz som centrum?
Vet inte hur mycket rumsförstärkning jag har, men utifrån neutralt inställt Q-värdet på cr80es så får jag "rak" frekvensgång ner till ca 12 Hz (-3db).
16Hz är centerfrekvensen med faktor f_upper=16*2^(1/6) och f_lower=16*2^(-1/6).
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 17 gäster