Ragnwald och Boom på Sverigebesök

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ragnwald

Ragnwald och Boom på Sverigebesök

Inläggav Ragnwald » 2011-12-10 22:33

Torsdagen 8:e december 10.00 angjorde vi Nynäshamn, med kurs första anhalt; hem till Sanujo, för att avlyssna hans anläggning och hämta de iPs jag köpt av Stefanolo.

Sanujo tog emot oss med frukost, god musik och glatt humör, vilken kille. :)
Vi fick lyssna på hans pi60s med bs60 basstöden, vilket jag anser var en fantastiskt lyckad kombination som fyllde hela hans rum balanserat korrekt tonalt, var man gick runt och ställde sig.
Sweetspot dock i soffan, ca 3m framför elementen, där stereopanoramat tog form.
Iom att bs60 fyller på ända upp mot 500Hz, torde de vara helt idealiska i öppna planlösningar, där värmeinnehållet ofta dippar.
Vi testade med att koppla in iPs ihop med bs60 och det var rackans vad väl det funkade också. Med tanke på DVDais synpunkter på iPs, så är ju den här kombinationen rätt medicin. :wink: Vet inte hur Ingvar ser på vettigheten, men bra lät det.
Måste också lägga till skicket på Sanujos pi60s; fantastisk metalliklack, inte en ojämnhet, inte en rula, sån här lack ser man bara på prisvinnande utställningsbilar internationellt. :D
Vi tackar för detta intressanta besök och hoppas på återseende.

Nästa anhalt Lahäll och Ino Audio. Ingvar tog emot med glatt humör som vanligt och stolt visade upp sin nya mätstudio i nybyggda huset.
Tankarna for mot Ralf Lundsten och Andromeda. :D
Boom var på sitt första besök, så det var kul att se hans min när Ingvar släckte ner belysningen och lät småpluttarna iX och piX eller vad de nu hette, exekvera i fullrange. Tyckte hakan åkte ner lite på boom. :D
piP och pi60, som vi redan vet, spelar magiskt i Ingvars rum.
Har man inte fattat det innan, så är det solklart efter ett besök här, hur stor del rummets betydelse har.
Boom pratar baselement och jag köper elementsats, sen tackade vi för ett mycket givande besök.

Färden går vidare mot en forummästare med över 35000 inlägg. :lol:
Magnus Östberg tar emot i sin fina men mitt i renoveringdammiga lägenhet. Coka Cola och pepparkakor sitter fint och så pratas det vitt och brett om ditt och datt. Boom köper några element.
Vi tackar även för detta besök och kanske återseende på Gotland i sommar.

Sen var det bara att brassa tillbaks till färjan i Nynäs, vilket vi hann nätt och jämnt, de hade stängt grindarna till färjeinfarten 21.00, men som tur var öppnade de igen när de såg vilka vi var. :wink:
Alltid lika kul med sådana här dagsturer, men kanske en aning stressiga.

Edit: angöringstid.
Senast redigerad av Ragnwald 2011-12-10 23:39, redigerad totalt 2 gånger.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-12-10 22:56

Låter som en lång men givande och trevlig dag :)

Kul läsning ! :D

Edit: köpte du två iPs satser att fylla dom två tomma pingmang lådorna med ?! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-12-10 22:56

Låter som en mycket trevlig resa :)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Re: Ragnwald och Boom på Sverigebesök

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-12-10 23:27

Ragnwald skrev:Magnus Östberg tar emot i sin fina men mitt i renoveringdammiga lägenhet. Coka Cola och pepparkakor sitter fint och så pratas det vitt och brett om ditt och datt. Boom köper några element.
Vi tackar även för detta besök och kanske återseende på Gotland i sommar.

Kul att ni hade tid att titta förbi!

Det blir absolut en tur över till Gotland i sommar. Trivs på "ön".

Livet är lite hektiskt just nu, och kaotiskt på många plan, men det finns alltid plats för folk från "ön" :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2011-12-10 23:29

DVD-ai skrev:Edit: köpte du två iPs satser att fylla dom två tomma pingmang lådorna med ?! :)

Jag behövde bara en bas och en diskant extra, för att fylla alla fyra.
Men troligtvis åker ena satsen som är de nya s-elementen, in i piP-lådorna jag byggde och fanerade med stor möda, för ett par år sedan (finns en gammal tråd om det).
Nu ska det utvärderas. :)
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-12-11 00:16

Du fick inte med dig dom nya rören också ?!

dom som är gjutna i ett stycke ?!

jag upplever att dom har mindre problem med överstyrning :)

Edit: ok, kul !
Jo jag tycker att nya signatur basen är klart trevligare än piP och gamla signatur :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Återgå till Wänner af Ino