Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:adzer skrev:... men de större kan spela högre med mindre dist ...
Tror inte det, men starkare.
adzer skrev:Ragnwald skrev:adzer skrev:... men de större kan spela högre med mindre dist ...
Tror inte det, men starkare.
Jag förstår faktiskt inte vad du menar om jag skall vara ärlig.
De större systemen kan prestera högre ljudtryck och med mindre dist än de mindre systemen.
![]()
MagnusÖstberg skrev:Nåja, det beror ju på att det inte finns något entydligt sätt att benämna xmax - och det finns konstruktioner som således kan ha ultralåg dist under sitt xmax om det är satt lågt, medans någon annan tillverkare kan ange ett högre xmax...
Vill man vara säker på var man anser gränsen går så får man helt enkelt bestämma sig för vad som är en okej nivå och sätta den själv![]()
Ino räknar dock på ett sätt jag tycker är är bra.
LeifB skrev:Vet att det finns en hel del prestige här
RogerGustavsson skrev:Fast det kan vara bättre med flera mindre basmoduler än ett fåtal stora.
adzer skrev:
i6 och pi25 är den mest prisvärda i min bok.
UnholyRishna skrev:RogerGustavsson skrev:Fast det kan vara bättre med flera mindre basmoduler än ett fåtal stora.
Det där är dock mycket rumsberoende. Vissa rum klarar sig utmärkt med 2st. Då är det bättre att satsa påa kapacitet att gå lågt i frekvens tycker jag.
30Hzbone skrev:adzer skrev:
i6 och pi25 är den mest prisvärda i min bok.
Du är mycket positiv till pi25 och eftersom det är en ganska ny modell som
ännu inte nått någon större spridning i stugorna så undrar jag
vilka de största skillnaderna är mot piP(s),
har m.a.o. ej haft möjlighet att jämföra själv.
Hur många timmar har du lyssnat på pi25 hos vem eller i vilken by?
Har du möjligen varit hos StefanW i Luleå?
mvh.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster