Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Om man täcker hela golvet med såna där så borde det väl fungera som vilken heltäckande matta som helst. Kul idé!
MagnusÖstberg skrev:hifikg skrev:Om man täcker hela golvet med såna där så borde det väl fungera som vilken heltäckande matta som helst. Kul idé!
Nu är det ju rätt stor skillnad på heltäckande mattor och heltäckande mattor. För att dämpa golvreflexen så har den där mattan ingen större funktion.
hifikg skrev:MagnusÖstberg skrev:hifikg skrev:Om man täcker hela golvet med såna där så borde det väl fungera som vilken heltäckande matta som helst. Kul idé!
Nu är det ju rätt stor skillnad på heltäckande mattor och heltäckande mattor. För att dämpa golvreflexen så har den där mattan ingen större funktion.
Sex cm tjock? Varför skulle inte det duga för att dämpa en golvreflex? Nu vet jag inte vad såna är eftersom jag inte har golvreflekterande högtalare, men ändå.
Nattlorden skrev:Lätt OT - var köper man tatami bäst i det här landet då?
RogerGustavsson skrev:Nattlorden skrev:Lätt OT - var köper man tatami bäst i det här landet då?
Finns bl.a. på http://tatamibutiken.se/index.html
Priserna är ju lite avskräckande, från 1250 kr/m2....
De mattorna får väl man inte ställa vilka möbler som helst på?
Mikael.J skrev:När man går in i ett rum med tatamimattor så känns rummet dämpat. Sen om det beror på mattan eller att de rum jag varit i har haft andra saker som dämpat det vet jag inte.
Leo skrev:Jag är ingen stor anhängare av heltäckningsmattor eller stora lurviga mattor i vardagsrummet, så nu har jag börjat fundera på att ha Tatamimattor där. Kan dessa vara tillräckligt dämpande för att ta hand om golvreflexen tro? Jag har ett par PiPs.
celef skrev:Mikael.J skrev:När man går in i ett rum med tatamimattor så känns rummet dämpat. Sen om det beror på mattan eller att de rum jag varit i har haft andra saker som dämpat det vet jag inte.
ungefär hur vanliga är dessa mattor i japan, har alla sådana hemma och på jobbet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster