Intresserad av IÖ-konsultation i Malmö/Skåne?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

stefanolo

Intresserad av IÖ-konsultation i Malmö/Skåne?

Inläggav stefanolo » 2012-05-23 11:57

Jag har nu bestämt mig för att kontakta Ingvar Öhman/Ino Akustik för att få ordning på lyssingsrummets akustiska egenskaper. Tanken är att konsultationen ska äga rum någon gång under den närmaste tiden/försommaren så att jag kan använda en del av sommaren till byggandet.

Är någon annan i Malmö/Västskåne/Skåne intresserad av ett IÖ-besök? Om vi blir någon/några fler kan vi ju dela på de kostnader IÖ har för resan. Jag kan stå för kost, logi och eventuellt transporthjälp om IÖ inte kör bil ner själv.

Hör av dig/er via PM!

/Stefan
Lästips Henry Hazlitt "Economics in One Lesson" och Alex Epstein "The Moral Case for Fossil Fuels"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-05-23 12:05

Ingvar skall väl ned i samband med Amits vecka - kanske kan ni(?) kombinera ihop med det?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2012-05-23 12:37

När är det tänkt och vad kostar det?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2012-05-23 12:49

@Nattlorden: När infaller Amits träff? Har två år i rad tyvärr haft annat i kalendern när denna gått av stapel så jag tänkte försöka närvara i år i mån av plats och värdens godkännande :) . IÖ brukar ju närvara så jag förstår att det kanske skulle kunna kombineras med konsultation hos mig m.fl.

@stiviå: Jag hoppas på någon gång i juni eller början/mitten av juli (men helst så snabbt som möjligt, då jag vill hinna bygga under sommaren). Kostnaden är 3000 kr/timme. Enligt uppgift jobbar ingenjör'n snabbt men noggrant. Vad jag hört brukar det inte bli några astronomiska summor utan snarare spar man nog en del genom att man slipper bygga fel och behöva göra om det hela :wink: . I förhållande till ett par enmeters Nordväst-interconnectkablar är det ruskigt billigt :D .

/stefan
Lästips Henry Hazlitt "Economics in One Lesson" och Alex Epstein "The Moral Case for Fossil Fuels"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-05-23 12:58

stefanolo skrev:@Nattlorden: När infaller Amits träff? Har två år i rad tyvärr haft annat i kalendern när denna gått av stapel så jag tänkte försöka närvara i år i mån av plats och värdens godkännande :) . IÖ brukar ju närvara så jag förstår att det kanske skulle kunna kombineras med konsultation hos mig m.fl.

Har för mig det brukar vara första veckan i juli, men jag är inte 100.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-05-23 13:33

Korrekt
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2012-05-23 23:44

Tar IÖ vägen via Göteborg så vet jag två som är intresserade, men han kanske inte tänkt sig rundresekonsultation i hela västsverige :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2012-05-24 00:17

Vet inte hur IÖ:s kalender och prioritetslista ser ut men efter att njuta av livet och jobba med att fundera på saker (och hitta svar), verkar han finna glädje i att hjälpa intresserade musikälskare att få en bra/bättre musik-/ljudåtergivning i sina hem :) . Så..give him a call :D ..det ska jag göra imorgon eller övermorgon oavsett om jag får medfinasiärer till hans reskostnader. Jag kan vänta tills han har andra ärenden här nere :).

/stefan

Återgå till Wänner af Ino