NuForce eller InterM förstärkare med piP?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

OhmBoy

NuForce eller InterM förstärkare med piP?

Inläggav OhmBoy » 2012-06-30 13:49

Någon som provat dessa välljudande skapelser med lyckat resultat till piP? :)

Annars har jag kvar den fina Denon 2105 jag fick av Heavi :) Den kanske låter bättre, någon som jämfört?
MACBOOK PRO & AMARRA --> DENON 2105 --> INO piPs på 50 cm betongplintar

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2012-06-30 13:57

K12 har Nuforce och är väldigt nöjd vad jag vet. Undrar om han provat pip med dem?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Re: NuForce eller InterM förstärkare med piP?

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-06-30 15:09

OhmBoy skrev:Någon som provat dessa välljudande skapelser med lyckat resultat till piP? :)

Annars har jag kvar den fina Denon 2105 jag fick av Heavi :) Den kanske låter bättre, någon som jämfört?
Om du nu har något som fungerar så bra tillsammans med piP att högtalarkonstruktören själv använde förstärkaren ifråga - och du har fått en sådan gratis - vad är din poäng med att byta?

Lider du av HifiNervousa och vill slösa pengar?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

OhmBoy

Inläggav OhmBoy » 2012-06-30 15:10

True

Jag skall vara nöjd :)
MACBOOK PRO & AMARRA --> DENON 2105 --> INO piPs på 50 cm betongplintar

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-06-30 16:58

OhmBoy skrev:True

Jag skall vara nöjd :)

Noterar att du använder Amarra. Upplever du att det tillför något till ljudet? Jag har testat Amarra med flera spelare och tvivlar på att jag kan plocka musik med eller utan program mellan MacBook Pro och DAC´en. Enda fördelen är att programmet självt känner av om det är 24/96 eller något annat som spelas. Ibland använder jag min MBP för jobb medan jag lyssnar via en gammal PowerBook (G4) utan något annat än iTunes och tja... jag vill inte påstå att skillnaden är direkt dramatisk.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Re: NuForce eller InterM förstärkare med piP?

Inläggav sprudel » 2012-06-30 18:02

MagnusÖstberg skrev:
OhmBoy skrev:Någon som provat dessa välljudande skapelser med lyckat resultat till piP? :)

Om du nu har något som fungerar så bra tillsammans med piP att högtalarkonstruktören själv använde förstärkaren ifråga - och du har fått en sådan gratis - vad är din poäng med att byta?

Lider du av HifiNervousa och vill slösa pengar?

IÖ har väl den för att den är helt OK för pengarna i syfte att visa att det går att få förnämligt ljud utan att tömma kassan. Därmed inte sagt att det inte kan bli bättre.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Återgå till Wänner af Ino