Beg.pris på Pi60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-07-08 19:42

blixten_no1 skrev:+1 på den shifts.

Bs60 är en riktigt trevlig pryl till pi60!
+1!!!

Och högtalarna du har är skitbra!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-07-08 20:56

Alltså både pre och post 2006 pi60 är grymt bra högtalare. Jag tror personligen inte jag skulle kunna märka någon skillnad men om jag hade betalat för något som jag trodde var post 2006 men som visade sig vara pre 2006 och hade diskuterat priset efter den förra premissen men att det visade sig var den senare så hade jag blivit grymt besviken. Då hade jag känt mig lurad. Även om det bara är frågan om en Hz i utsträckning nedåt. Rätt ska vara rätt och jag är förvånad över att så många vill släta över det hela.

Skulle jag köpt nytt så skulle jag alla dagar i veckan valt versionen före 2006. Den var det mest prisvärda Ino hade i sortimentet. Men skulle det betalas för versionen senare så ska man fan få den senare. Är grymt förvånad över att folk här försöker släta över det hela.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-07-08 21:08

Naqref: Ingen överslätning menat från min sida, utan det är förjävligt om han blivit lurad i affären. Jag syftade på nöjdheten med ljudet han upplevt innan. Förstår att det kan svida när man inte fått det man trott. Hade också surnat till som fasen över det.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-07-08 21:25

Så tolkade jag det du skrev också shift, annars hade det inte blivit något +1 på det inlägget.

Jag hade blivit galen och sökt upp säljaren, mest för att diskutera priset.
Senast redigerad av MagnusÖstberg 2012-07-08 21:55, redigerad totalt 1 gång.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Fredrikb72

Inläggav Fredrikb72 » 2012-07-08 21:50

Naqref skrev: Är grymt förvånad över att folk här försöker släta över det hela.

Jag antog att han jag svarade var en som ägt pi60 än längre tid och nu kände sig mindre nöjd med vetskapen att det finns bättre diskant (sorry för jag inte läste hela tråden direkt).

Självklart har du rätt Naqref, han har blivit lurad och ska ha sina pengar tillbaka eller pengar till en uppdatering till den högtalare han trott sig köpt.

Användarvisningsbild
Magnus_L

Inläggav Magnus_L » 2012-07-21 11:46

Naqref skrev:Alltså både pre och post 2006 pi60 är grymt bra högtalare. Jag tror personligen inte jag skulle kunna märka någon skillnad men om jag hade betalat för något som jag trodde var post 2006 men som visade sig vara pre 2006 och hade diskuterat priset efter den förra premissen men att det visade sig var den senare så hade jag blivit grymt besviken. Då hade jag känt mig lurad. Även om det bara är frågan om en Hz i utsträckning nedåt. Rätt ska vara rätt och jag är förvånad över att så många vill släta över det hela.

Skulle jag köpt nytt så skulle jag alla dagar i veckan valt versionen före 2006. Den var det mest prisvärda Ino hade i sortimentet. Men skulle det betalas för versionen senare så ska man fan få den senare. Är grymt förvånad över att folk här försöker släta över det hela.

+1 Har man betalt för den nyare modellen ska man ju ha avdrag på priset.

Sedan ska man nog ha väldigt stora krav för att motivera byte av element o filter från 2005 års modell till senaste, med tanke på kostnaden. Viktigare är nog då att filter osv verkligen är rätt gjorda.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino