Det skulle jag behöva ....

Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Ja jag har testat med att dämpa som fan bakom, inte med äkta skivor, med feta kuddar av olika slag och dom borde rå på diskanten iaf?
Såg detta först nu. Kuddar har normalt för styv yta och reflekterar diskant. De dämpar lägre ner.
Haha
Varför kommentera detta nu...?!![]()
Men jag får väll svara å da..![]()
det var fluffiga kuddar med någon slags "hår imitation" på, så jag tror nog dom var tämligen effektiva som absorbenter
phon skrev:"hår imitation"
Det skulle jag behöva ....![]()
MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Ja jag har testat med att dämpa som fan bakom, inte med äkta skivor, med feta kuddar av olika slag och dom borde rå på diskanten iaf?
Såg detta först nu. Kuddar har normalt för styv yta och reflekterar diskant. De dämpar lägre ner.
DVD-ai skrev:Ja jag har testat med att dämpa som fan bakom, inte med äkta skivor, med feta kuddar av olika slag...
paa skrev:MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Ja jag har testat med att dämpa som fan bakom, inte med äkta skivor, med feta kuddar av olika slag och dom borde rå på diskanten iaf?
De flesta textilier dämpar väl för mycket i det högsta registret i förhållande till lägre register, så att det blir svårt att få jämn efterklang i hela registret?
Det finns ju även absorbenter som har tunn plastfolie över ytan för att ge ett bättre förhållande mellan dämpning i olika register.
IngOehman skrev:tänker på kuddar av latex, gummi, läder och galon,
finner hela begreppet "styv yta"
Jocke skrev:Om vi skulle starta en mät-tråd om sängkläder, plymåer och kuddar?![]()
![]()
Jocke skrev:
Om vi skulle starta en mät-tråd om sängkläder, plymåer och kuddar?![]()
![]()
Väntar nu på att vän av ordning svarar med en länk och skriver att jag ska använda "Sök"!
_Fredrik_ skrev:Vet inte om jag sagt det, men fy satan va bra de låter asså. Jag är ju helt förtrollad. Nåt i anläggningen håller på att mogna, vid nyår är det ljudnirvana.
Hur går de för er?
_Fredrik_ skrev:Idag är det lite "avrullat" i diskanten. Kanske är snön som fallit?
celef skrev:_Fredrik_ skrev:Idag är det lite "avrullat" i diskanten. Kanske är snön som fallit?
Det glädjer mig att du har en stereo som har sina dagar, det betyder att du har precision i apparaterna, skillnaderna är till och med mätbara, vad är det för stereo du har egentligen, är det mycket amerikanskt?
Det är EN enda stor hifimaskin, man kan inte särskilja de olika delarna, det är en helhet utan svag länk.celef skrev:_Fredrik_ skrev:Idag är det lite "avrullat" i diskanten. Kanske är snön som fallit?
Det glädjer mig att du har en stereo som har sina dagar, det betyder att du har precision i apparaterna, skillnaderna är till och med mätbara, vad är det för stereo du har egentligen, är det mycket amerikanskt?
adzer skrev:celef skrev:_Fredrik_ skrev:Idag är det lite "avrullat" i diskanten. Kanske är snön som fallit?
Så att apparaten låter olika från dag till dag innebär att det är bra prylar?
_Fredrik_ skrev:Det är EN enda stor hifimaskin, man kan inte särskilja de olika delarna, det är en helhet utan svag länk.celef skrev:_Fredrik_ skrev:Idag är det lite "avrullat" i diskanten. Kanske är snön som fallit?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster