Har "råkat" få två Denon AVR o en skall bort...
AVR 2105
AVR 1707
Vilken skall bort??
Högtalare piP, kör endast 2 kanal stereo.
Rätt lika eller??
/Krister
Moderator: Redaktörer
Renobo skrev:Har "råkat" få två Denon AVR o en skall bort...
AVR 2105
AVR 1707
Vilken skall bort??
Högtalare piP, kör endast 2 kanal stereo.
Rätt lika eller??
/Krister
MagnusÖstberg skrev:Jag såg det, men jag kan inte riktigt förstå varför
shifts skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag såg det, men jag kan inte riktigt förstå varför
Aha, jag tänkte just på att med pre-out är det mer framtidssäkert. Även om 1707 är av en nyare årgång och stöder lite nyare format, så är det ändå en rätt gammal maskin (som dessutom också saknar stöd för HDMI). Då väger det över till 2105:ans fördel tycker jag, även om det nog egentligen är hugget som stucket.
Renobo skrev:shifts skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag såg det, men jag kan inte riktigt förstå varför
Aha, jag tänkte just på att med pre-out är det mer framtidssäkert. Även om 1707 är av en nyare årgång och stöder lite nyare format, så är det ändå en rätt gammal maskin (som dessutom också saknar stöd för HDMI). Då väger det över till 2105:ans fördel tycker jag, även om det nog egentligen är hugget som stucket.
Hugget som stucket var ordet! Då säljer jag den som ger mest pengar! Borde vara 1707an.
Renobo skrev:shifts skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag såg det, men jag kan inte riktigt förstå varför
Hugget som stucket var ordet! Då säljer jag den som ger mest pengar! Borde vara 1707an.
Richard skrev:Det finns 2- kanalsförstärkare utan inbyggd dac som låter en aning bättre, tex HK 980.
tvett skrev:Richard skrev:Det finns 2- kanalsförstärkare utan inbyggd dac som låter en aning bättre, tex HK 980.
Men det låter inte helt otroligt att äldre lösningar återkommer i lägre modeller i senare generationer, med vissa besparingar.
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker Richards tankar om att kanske avyttra båda är värt att notera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster