gravitationslack från Ino Audio en bluff?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
carpelux

Inläggav carpelux » 2012-08-01 23:11

Som tillverkare och leverantör borde man väl kunna tala om vad begrepp använda i marknadsföringen egentligen betyder.

Det har ju ett flertal gånger i denna tråd ställts frågor som jag uppfattar som ärligt menade om vad gravitationslack egentligen är, och att då sakligt berätta det skulle ju ta bort mycket spekulation och onödigt raljerande.
å va ska dä stå här då???

/Christer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-08-02 05:30

Förslag till namnbyte på tråden: Vad är egentligen gravitationslack?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2012-08-02 10:40

Nattlorden skrev:Förslag till namnbyte på tråden: Vad är egentligen gravitationslack?

Nääää, "gravitationslack, ännu ett mystiskt marknadsförings..... från INO?" :P

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2012-08-02 11:01

single_malt skrev:
Nattlorden skrev:Förslag till namnbyte på tråden: Vad är egentligen gravitationslack?

Njae! Den kan anses så vacker att ådring och struktur i underliggande material nästan uppfattas sväva i en intighet. Lacken är det som träder in istället för gravitationen när det underliggande materialet vill sväva iväg. Så tror jag det är tänkt.
Har ni fler frågor är ni välkomna. :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2012-08-02 11:08

single_malt skrev:

Jag är tämligen säker på att det påhittade begreppet/lackmetoden inte inrymmer något hokus pokus.. Eftersom många antar och inte vet vad det innebär så fortsätter spekulationerna om denna "mystiska lackmetod"

Kom igen Ingvar berätta nu :)

Klarlack som blir som en tunnare glasskiva är väldigt tidsödande oavsett hur man går tillväga !
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2012-08-02 11:09

sprudel skrev:
single_malt skrev:

Njae! Den kan anses så vacker att ådring och struktur i underliggande material nästan uppfattas sväva i en intighet. Lacken är det som träder in istället för gravitationen när det underliggande materialet vill sväva iväg. Så tror jag det är tänkt.
Har ni fler frågor är ni välkomna. :D

Jamen då så, då var det klart :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-08-02 11:15

single_malt skrev:

På vilket sätt menar du det skulle öka chanserna för ett svar från Ingvar i tråden? :roll:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Drakir

Inläggav Drakir » 2012-08-02 11:33

Nattlorden skrev:
single_malt skrev:

På vilket sätt menar du det skulle öka chanserna för ett svar från Ingvar i tråden? :roll:

Som sagt, uttrycket finns,inte bara hos ino..går att googla. Men jag hittar inget om tekniken.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-08-02 11:38

Har inte läst så noga, men hänvisar verkligen namnet till tekniken? Trodde det var den svävande lystern benämningen syftat på. Skitsamma egentligen eller?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-08-02 11:41

Det är metoden, rätt eller fel, marknadsföring eller inovation.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2012-08-02 11:56

Nattlorden skrev:
single_malt skrev:

Och vad skulle Ingvar kunna tillföra? Sprudel har ju redan rätat ut frågetecknen :wink:

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2012-08-02 11:56

Nu är det snillen spekulerar här, men det har inget med s.k. gravity feed att göra? Alltså med färgbehållaren ovanpå sprutmunstycket?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-08-02 12:01

carpelux skrev:Som tillverkare och leverantör borde man väl kunna tala om vad begrepp använda i marknadsföringen egentligen betyder.

Det har ju ett flertal gånger i denna tråd ställts frågor som jag uppfattar som ärligt menade om vad gravitationslack egentligen är, och att då sakligt berätta det skulle ju ta bort mycket spekulation och onödigt raljerande.

+1

/ B

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2012-08-02 12:04

Almen skrev:Nu är det snillen spekulerar här, men det har inget med s.k. gravity feed att göra? Alltså med färgbehållaren ovanpå sprutmunstycket?

Bra Almen!

http://www.tcpglobal.com/airbrushdepot/masgrav.aspx
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-08-02 12:13

Nej, det har förklarats att processen går ut på att måla en sida i taget och därför tar lång tid att utföra och blir dyr.

Jag har aldrig sett den metoden användas förut. Jag är nog lika skeptisk som andra, men lite nyfiken på en förklaring.

Det må vara en marknadsföringshistoria, eller inte, men det är skitsamma för mig som kund hur en lack utförs. Jag bedömmer då inte arbetet med att få dit lacken utan bara slutresultatet. Och det verkar ju åtminstonde som att de som sett slutresultatet anser att det är alldeles förträffligt.

Har man som kund betalt snordyrt med pengar för en metod som inte finns egentligen får man väl tänka sig att 18 lager lack med mellanliggande slipningar och torkningar är en nog så kostsam process.

Och ärligt talat, är det inte slutresultatet man betalar för iallafall?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2012-08-02 12:17

sprudel skrev:
Almen skrev:Nu är det snillen spekulerar här, men det har inget med s.k. gravity feed att göra? Alltså med färgbehållaren ovanpå sprutmunstycket?

Bra Almen!

http://www.tcpglobal.com/airbrushdepot/masgrav.aspx

Jamen-jamen Almen det där är ju airbrush sånt man gör typ motivlack och skuggningar med!

Nu blev det riktigt förvirrat i mitt huvud :o

Hur menar min herre nu?

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2012-08-02 12:21

MagnusÖstberg skrev:Nej, det har förklarats att processen går ut på att måla en sida i taget och därför tar lång tid att utföra och blir dyr.

Jag har aldrig sett den metoden användas förut. Jag är nog lika skeptisk som andra, men lite nyfiken på en förklaring.

Det må vara en marknadsföringshistoria, eller inte, men det är skitsamma för mig som kund hur en lack utförs. Jag bedömmer då inte arbetet med att få dit lacken utan bara slutresultatet. Och det verkar ju åtminstonde som att de som sett slutresultatet anser att det är alldeles förträffligt.

Har man som kund betalt snordyrt med pengar för en metod som inte finns egentligen får man väl tänka sig att 18 lager lack med mellanliggande slipningar och torkningar är en nog så kostsam process.

Och ärligt talat, är det inte slutresultatet man betalar för iallafall?

+1

Men som du märker så spekuleras det hit å dit :wink: Faktisktfolket är av naturen nyfikna och då duger inte det. Det skall gå på djupet serru :)

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2013-06-06 22:16

Jag väcker en gammal tråd på pin kiv. Almen har ju rätt ju. Om det stämmer med vad Ino menar vet jag inte. Men det verkar ingen annan göra heller. "Gravity feed", till skillnad från "conventional feed" gör att man köra med lägre tryck eftersom sprutan inte behöver sifonera upp färgen ur behållaren utan den rinner ned av sig själv i munstycket. Det ger bättre resultat. Men det är väl standard nuförtiden när det gäller billack.
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Föregående

Återgå till Wänner af Ino