philipbtz skrev:Lite roligt då har vi nästan identisk drivning TommKokk. Men du har lite finare försteg.
Ärligt så tror jag aldrig vi kommer kunna höra någon skillnad dem två mellan.
Som försteg dvs.

Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:philipbtz skrev:XPA-3 och XPA-2 hade varit en fin kombo. Undrar bara hur mycket 3:an skiljer sig från 2:an i transparens(antagligen inget). Men såg nämligen att 3:an "bara" går ner till 10Hz medan 2:an går ner till 5Hz. Inte att det spelar någon roll för toppar men man undrar ju ifall det är lite annan konstruktion också som kanske inte är lika fin som 2:an? Ren spekulation men om man ändå skall köpa nytt vill man vara bombsäker på att det är vettiga saker.
Men dessa två steg är högst upp på min lista precis nu. Väldigt mycket för pengarna!
Tror snarare att det handlar om specen. Steget dör ju liksom inte bara vid en viss frekvens. Det faller av.
Det är likadant med klass D PA-steg. Det finns många av dom som funkar alldeles utmärkt för basdrift.
Behringers iNuke mäter skitfint ner till 10 Hz t.ex. Därefter faller det av litegrann, men det är ju bara att kompensera då basen ändå måste lyftas med någon form av EQ.
Mina QSC mäter skottrakt ner till 8,7 Hz. Därefter faller dom av långsamt långsamt. Det är klass D.
För att ha någon behållning av 10 Hz krävs det ändå ganska rejäl rigg. Två tolvor räcker inte speciellt långt.
Tycker jag är väl bäst att tillägga.
Nattlorden skrev:Avvägt? Menar du kanske A-vägt, dvs dB(A) ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster