På tal om kundservice..

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2743
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Fostex » 2014-04-08 14:06

Det skulle inte vara så att det är signaler >20 kHz som bränner säkringen, t.ex. av en självsvängande förstärkare?
Fast då borde ju diskantsäkringen såklart ha brunnit också, eller det beror kanske på filterkonstruktionen...
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7900
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: På tal om kundservice..

Inläggav steveo1234 » 2014-04-08 14:09

Problemet ( i alla fall tillfälligt?) löst. Jag gjorde:
1. Bytte till ny säkring för basarna.
2. Kontrollerade lödningar och lödde om en anslutning till en spole som satt halvbra.
3. Klämde åt säkringshållarna ordentligt.

Nu spelar båda högtalarna. Får hoppas att de fortsätter med det.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2272
Blev medlem: 2012-01-12

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Elfsberg » 2014-04-08 19:28

Då är de helt klart i fas.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Komorok
Moai
 
Inlägg: 11317
Blev medlem: 2008-06-20
Ort: Uppsala

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Komorok » 2014-04-08 19:33

Elfsberg skrev:Då är de helt klart i fas.


Fas hade nog aldrig med något att göra. Varför skulle det ha det? Jag fattar inte.
Komorok Specialist Projects.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2272
Blev medlem: 2012-01-12

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Elfsberg » 2014-04-08 22:20

8)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Komorok
Moai
 
Inlägg: 11317
Blev medlem: 2008-06-20
Ort: Uppsala

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Komorok » 2014-04-08 22:22

Elfsberg skrev:8)


Skitdålig förklaring. Antar att du skrev i nattmössan då.
Komorok Specialist Projects.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15421
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: På tal om kundservice..

Inläggav DVD-ai » 2014-04-09 09:45

:lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15421
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: På tal om kundservice..

Inläggav DVD-ai » 2014-04-09 09:46

steveo1234 skrev:Problemet ( i alla fall tillfälligt?) löst. Jag gjorde:
1. Bytte till ny säkring för basarna.
2. Kontrollerade lödningar och lödde om en anslutning till en spole som satt halvbra.
3. Klämde åt säkringshållarna ordentligt.

Nu spelar båda högtalarna. Får hoppas att de fortsätter med det.



Skönt !

hoppas det håller sig nu :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: På tal om kundservice..

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-04-09 10:49

Så hur har det gått?
Problemet löst?

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7900
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: På tal om kundservice..

Inläggav steveo1234 » 2014-04-09 15:11

AndreasArvidsson skrev:Så hur har det gått?
Problemet löst?


Det är löst, "for now". Jag har dock inte kunnat spela något..
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados
 
Inlägg: 118
Blev medlem: 2012-06-26
Ort: Knivsta

Re: På tal om kundservice..

Inläggav LarsTruelsen » 2014-04-12 23:18

Kundservice är bara förnamnet..

Var och hämtade mina pi60 i monteringssats idag runt lunch.
Det saknades en komponent till delfiltret som inte var i lager. Vi avtalar då att jag ska komma dagen efter och hämta.

Kl 22:30 här på kvällen ringer min telefon, och Ingvar frågar om han ska komma för förbi med den saknade komponent på en gång. 23:15 är den levererat hemma vid mig.

Om någon kan hitta ett enda företag i hifibranchen med samma servicenivå, då kommer jag bli väldigt forvånad !!
Kanske Hr. Öhman kan starta ännu ett företag, som föreläser om kundvård ;-)
"I'm not harmful, just introspective. You can probably think I'm weird, but it's not harmful weird."

Användarvisningsbild
Kaha
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-02-15

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Kaha » 2014-04-12 23:57

steveo123456 skrev:Probleme har lösts två gånger nu men är fortfarande kvar...
Då jag helst undviker att ringa till IÖ en tredje (!) gång så försöker jag här och ser om någon kan komma på något bra...

Problemet är att säkringen till basarna går. Tittar jag på säkringen så ser den fortfarande hel ut. Tråden ser ut att vara hel men mäter jag motståndet över den så är den uppenbart sönder. Byter jag säkring mellan bas och diskant så låter basen men inte diskanten. Jag har felsökt genom att byta plats på högtalarna och felet följer högtalarna så allt "ovanför" i kedjan misstänker jag inte.

Byter jag ut söndrig säkring till en ny säkring så spelar högtalarna ett tag, sen försvinner basen igen (och säkringen är sönder).
Jag har öppnat upp och tittat på delningsfilter och kablage och allt ser rätt ut tycker jag. Själv misstänker jag att ledaren från en av spolarna råkat ligga mot någon strömförande del någon annanstans på delningsfiltret men det kan ju vara fel såklart...

Någon som har något förslag på vad jag bör titta på?


Om tråden är hel men säkringen inte leder, så kan lödtennet i säkringen smält. Om du har en sökringen som skall leda hög ström och säkringshållaren börjat oxidera så kan värme av resistansen mellan säkringshållare och säkring, att smälta lödtennet i säkringen.
Jag höll på i en månad att jaga ett liknande fel i rör-stärkare som hade en säkring på glöd-spänningen...
Lite putsning med stålull i säkringshållaren brukar hjälpa.

Användarvisningsbild
Diabolisk
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-04-20
Ort: Handen

Re: På tal om kundservice..

Inläggav Diabolisk » 2014-04-22 21:13

Brände ena basen på piP igår annandag påsk. Ringer IÖ och han säger sig kunna åka till huset och möta upp mig. Service? Absolut.
Det är lite av hans positiva och kanske negativa sida. Positivt för mig som kund att alltid få bra rätt service.
Negativt för honom själv. Det sliter säkert att alltid vara öppen och tillmötesgående. Sen får han också en massa dumma frågor från mig vid det korta mötet. Vad som händer är att han konsulterar fritt. service? Absolut!
piP, Profundus P2, Denon 3313, Snygg dämpning

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster